English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم:

رعایت اصول زیست‌محیطی و بهداشتی در واحدهای مرغداری الزامی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: توسعه واحدهای مرغداری در دستور کار نیست و واحدهای قدیمی باید در راستای مکانیزه شدن و رعایت اصول بهداشتی و زیست‌محیطی حرکت نمایند.

رعایت اصول زیست‌محیطی و بهداشتی در واحدهای مرغداری الزامی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج از قم با اشاره به اعتراض‌های اهالی روستای نیزار به وجود واحدهای مرغداری در کنار این روستا، اظهار داشت: واحدهای مرغداری حاشیه روستای نیزار در دهه 70 احداث‌شده و در 4 سال گذشته نه‌تنها هیچ افزایش ظرفیت و مجوز احداث و توسعه‌ای به این واحدها داده نشده، بلکه این سازمان جهت رفاه اهالی روستا با تمام درخواست‌های مرغداران مخالفت کرده است.

وی با اشاره به اینکه توسعه روستاها و نزدیکی آن به واحدهای مرغداری یکی از مشکلات اساسی ما در استان قم است، افزود: با توجه به اینکه تراکم واحدهای مرغداری در استان قم بالاست، لذا رعایت ضوابط زیست‌محیطی و اصول بهداشتی از ضروریات واحدهای مرغداری به‌خصوص در حاشیه روستاها است، بر همین اساس کمیسیون اصلاح واحدهای مرغداری در سازمان جهاد کشاورزی تشکیل و در خصوص کلیه واحدها موارد بهداشتی مدنظر قرار می‌گیرد.

محمدرضا طلایی ادامه داد: با توجه به وظایف اداره کل محیط‌زیست در خصوص مباحث زیست‌محیطی و اداره کل دامپزشکی در خصوص موارد بهداشتی، این دستگاه‌ها موظف به اعمال قانون در خصوص هرگونه تخلف برابر ضوابط و مقررات هستند.

وی به اعتراض اهالی روستای نیزار نیز اشاره کرد و گفت: در جلسه مردمی که با حضور استاندار در این روستا داشتیم، در خصوص بررسی مشکلات و رفع مسائل روستا، مقرر شد ظرف 3 ماه آینده واحدهای مرغداری برابر مقررات کلیه اقدامات زیست‌محیطی و بهداشتی را انجام دهند، در غیر این صورت از طریق مراجع قضایی، اقدامات لازم به عمل آید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: در همین راستا کارگروهی به ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان و با حضور دستگاه‌های مرتبط با محیط‌ زیست و بهداشت تشکیل خواهد شد و نتایج تصمیمات اتخاذشده در این کارگروه به اطلاع اهالی روستا خواهد رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه