English

مدیرکل میراث فرهنگی استان قم:

مسجد اعظم به همت اداره کل میراث فرهنگی قم مرمت شد

مدیرکل میراث فرهنگی استان قم، گفت: فاز سوم عملیات مرمت مسجد اعظم قم به همت اداره کل میراث فرهنگی قم انجام شد.

مسجد اعظم به همت اداره کل میراث فرهنگی قم مرمت شد

به گزارش خبرگزاری موج از  قم، مدیرکل میراث فرهنگی استان قم گفت: سومین فاز مرمت مسجد اعظم با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و پانصد میلیون ریال و با جذب اعتبارات استانی انجام شده است.

او گفت: تا به امروز  8 میلیارد ریال از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان، جهت مرمت این مسجد هزینه شده است که هنوز جهت تکمیل این بنا اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال نیاز است که در برنامه های آتی این اداره کل،  قرار دارد.

عیسی رضایی ادامه داد: این بنای تاریخی از زمان ساخت  تا کنون در بعضی از نقاط، نیاز به تکمیل داشت که در ادامه تزئینات وابسته به معماری بازمانده از دوره آیت الله بروجردی، شامل اجرای کاشی کاری معرق، رسمی بندی، مقرنس کاری، کاشی کاری حوض با نظارت مهندس فدائیان، مسئول دفتر فنی میراث فرهنگی، انجام شد.

وی خاطر نشان کرد: مسجد اعظم قم  در سال ۱۳۳۷ شمسی به سعی و اهتمام مرجع بزرگ شیعیان آیت الله بروجردی (ره) در جوار آرامگاه بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه (س) ساخته شد.

مدیرکل میراث فرهنگی قم افزود: این بنا که به دلیل عظمت و بزرگی، مسجد اعظم نام گرفته از جمله مساجد سه ایوانی است و معمار آن استاد حسین لرزاده، یکی از معروفترین معماران معاصر بوده است.

 او اشاره کرد: این مسجد امروزه مهمترین مرکز تدریس در حوزه علمیه قم است و جلسه تدریس آیت الله العظمی وحید خراسانی در این مسجد برگزار می‌شود که روزانه چند هزار طلبه از خرمن دانش ایشان بهره می برند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه