English

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم خبرداد:

اختصاص ۱۵ میلیارد ریال برای استفاده از پساب در فضای سبز قم

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از اختصاص 15 میلیارد ریال برای استفاده از پساب در فضای سبز قم خبر داد.

اختصاص 15 میلیارد ریال برای استفاده از پساب در فضای سبز قم

به گزارش خبرگزاری موج از قم، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به آخرین وضعیت تامین پساب برای فضای سبز قم گفت: برای ساخت پکیج تصفیه تکمیلی و اجرای برنامه مطالعاتی در خصوص طرح جامع آبرسانی از منابع تأمین پساب، مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از بودجه شهرداری قم در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با گسترش مساحت فضای سبز شهری و پیرامونی شهر قم، کمبود منابع آبی مورد نیاز فضای سبز از یک سو و نیاز به منابع جدید پایدار کارشناسان فضای سبز را بر آن داشته تا طرح بازچرخانی آب را در دستور کار خود قرار دهند.

پیام جوادیان با تاکید بر اینکه بر این مبنا استفاده از پساب تصفیه خانه شهر قم و روان آب‌های سطحی از سال‌های گذشته مورد توجه قرار گرفته است افزود: با تعامل بوجود آمده میان سازمان پارک‌ها با شرکت آب و فاضلاب شهر قم، شرکت سهامی آب منطقه ای و استانداری  و پیگیری‌های مستمر به مقدار ۲۰۰ لیتر در ثانیه از خروجی تصفیه خانه‌های فاضلاب قم برای آبیاری فضای سبز پیرامونی اختصاص یافته است.

وی با تاکید بر اینکه برای استفاده از بخشی از این منابع پایدار، در سالیان گذشته و به همت کارشناسان سازمان پارک‌ها ایستگاه پمپاژ در خروجی تصفیه خانه فوری اضطراری قم ایجاد شده است گفت: این اقدام با خط انتقالی به قطر ۳۱۵ میلیمتر از تصفیه خانه تا تپه‌های اعلایر به طول هزار و 500 متر و استخر ذخیره ژئو ممبران به ظرفیت هزار و 200 متر مکعب انجام شده است.

جوادیان اذعان کرد: ساخت پکیج تصفیه تکمیلی جهت مناسب سازی خروجی تصفیه خانه برای آبیاری فضای سبز نیز ارسال جاری حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه به منظور تکمیل اطلاعات برای استفاده از آب‌های بازیافتی، طرح جامع مطالعاتی پساب نیز در حال تهیه است افزود: در این طرح استفاده از آب‌های خاکستری و خروجی تصفیه خانه قم برای آبرسانی و آبیاری فضای سبز پیرامونی و کمربند سبز شهر قم به طور جامع بررسی می‌شود و با تکمیل و اجرای این طرح مطالعاتی منبع مطمئنی برای آبیاری فضای سبز بوجود خواهد آمد و کاهش وابستگی آبیاری از آب شرب شهری میسر می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه