English

امام جمعه قم:

با متخلفان محیط زیستی قاطعانه برخورد شود

تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: قطعا در مواجهه با محیط زیست، منافع شخصی افراد و اصناف در درجه دوم اهمیت خواهد بود و کسی نباید به خودش اجازه دهد قوانین و ضوابط محیط زیستی را زیر پا بگذارد.

با متخلفان محیط زیستی قاطعانه برخورد شود

به گزارش خبرگزاری موج از قم، تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در دیدار مدیرکل و معاونین اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم در سخنانی اظهار داشت: خداوند متعال محیط زیست سالم و نعمت های بیشمار را برای حیات انسان آفریده است، اما انسان ها محیط زیست خود را تخریب و نابود کرده اند.

وی حفظ و حراست از محیط زیست را یک وظیفه دینی و عقلی دانست و گفت: همانگونه که انسان ها محیط زیست خود را نابود کرده اند، بدون تردید اصلاح، ساماندهی و سالم سازی آن نیز بر عهده خود آنهاست و دستی از غیب این کار را نخواهد کرد.

آیت الله سید محمد سعیدی با بیان اینکه در حفظ و اصلاح محیط زیست باید منافع کلان جامعه را مدنظر قرار دهیم، خاطرنشان کرد: قطعا در مواجهه با محیط زیست، منافع شخصی افراد و اصناف در درجه دوم اهمیت خواهد بود و کسی نباید به خودش اجازه دهد برای راه اندازی و توسعه یک واحد صنعتی قوانین و ضوابط محیط زیستی را زیر پا بگذارد و با چنین فردی باید قاطعانه برخورد شود.

وی بر ضرورت تأمین حقابه های محیط زیستی برای مقابله با معضل گرد و غبار و خشکسالی گسترده در استان قم تأکید کرد و گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی قم در کنار خط لوله گاز کشوری قرار گرفته و به هیچ عنوان نباید از سوخت گازوئیل استفاده کند.

امام جمعه قم با بیان اینکه واحدهای آلاینده صنعتی در جاده قدیم قم ـ کاشان باید ساماندهی شوند، تصریح کرد: میزان تردد بالای برون شهری در استان قم غیر از آلوده کردن هوا سودی برای قم نداشته و جاده های پرتردد باید هرچه بیشتر از شهر قم دور شوند.

وی با اشاره به جایگاه علمی و معنوی شهر مقدس قم، خواستار عدم شکل گیری واحدهای آلاینده صنعتی به ویژه صنایع بازیافتی در استان قم شد و گفت: با توجه به لزوم برخورداری از داده ها و اطلاعات درست و بهنگام برای تصمیم گیری های درست و کارشناسی، ایستگاههای سنجش آلودگی در قم باید توسعه یابد، زیرا نوعی سرمایه گذاری برای حیات و سلامت انسان است.

تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه قم بیش از 300 روز آفتابی داشته و احداث نیروگاه های خورشیدی در این استان می تواند بسیار سودمند باشد، گفت: در حوزه محیط زیست بهره مندی از نظرات کارشناسان و متخصصان در ابعاد گوناگون باید بسیار مورد توجه مسؤولان امر قرار بگیرد.

وی در پایان از عملکرد مناسب و اقدامات انجام گرفته در حوزه محیط زیست در استان قم قدردانی کرد و گفت: امیدواریم مصوبات روی کاغذ مانده در این حوزه هرچه سریعتر اجرایی شود و این مسأله ای است که بسیار روی آن تأکید می کنیم.

سید رحمان دانیالی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم نیز دراین دیدار گزارشی از برنامه ها و اقدامات این اداره کل در سال های گذشته ارائه کرد و گفت: استان قم از متراکم ترین استان های صنعتی است که در چهار راه مواصلاتی کشور قرار گرفته و متأسفانه واحدهای آلاینده صنعتی در این خطه مقدس از گذشته شکل گرفته و اینگونه واحدها علاقه به حضور در این استان را دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی