English

مدیرکل بهزیستی استان قم اعلام کرد:

بیش از ۵۰۰ نفر از جامعه هدف بهزیستی تحت مشاغل خانگی قرار می‌گیرند

مدیرکل بهزیستی استان قم: بیش از 500 نفر از جامعه هدف اداره کل بهزیستی که شامل سه بخش توان‌بخشی، اجتماعی و بهبودیافته می‌شود، تحت مشاغل خانگی قرار می‌گیرند.

بیش از 500 نفر از جامعه هدف بهزیستی تحت مشاغل خانگی قرار می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری موج از قم، مدیرکل بهزیستی استان قم در گفتگو با خبرنگاران در مورد برنامه‌های تسهیل‌گر اشتغال اظهار داشت: بیش از 500 نفر از جامعه هدف اداره کل بهزیستی که شامل سه بخش توان‌بخشی، اجتماعی و بهبودیافته می‌شود، تحت مشاغل خانگی قرار می‌گیرند.

وی گفت:  در قم هدف از راه‌اندازی بخش مشاغل خانگی تسهیل‌گری اشتغال است و تصریح کرد: در واقع این بخش با هدف کمک به اشتغال افرادی که با وجود مهارت‌ها و تمایل به ایجاد اشتغال، اما شرایط لازم و کافی برای انجام آن کار را ندارند فعالیت می‌کند.

رضا سلیقه با اشاره به نحوه پرداخت و ارائه تسهیلات به متقاضیان افزود:  تسهیلات ارائه‌ شده به متقاضیان در قالب تسهیلات مشاغل خانگی است که امسال هزینه‌ای بالغ‌ بر سه میلیارد و 273 میلیون اختصاص پیدا کرد که بیش از 500 نفر از جامعه هدف بهزیستی را تحت پوشش خود قرارداد.

مدیرکل بهزیستی استان قم افزود: جامعه هدف این مجموعه شامل سه بخش توان‌بخشی تعداد 303 نفر، بخش اجتماعی (زنان سرپرست خانوار) به تعداد 59 نفر، بخش بهبودیافته (پیشگیری) نیز 184 نفر می‌شود که از خدمات این حوزه استفاده می‌کنند.

سلیقه با اشاره به مبلغ اختصاص‌ یافته به افراد آموزش‌دیده کسب‌ و کار، دارای مهارت، جهت ایجاد خوداشتغالی یادآور شد: از مبلغ 3 میلیارد و 273 میلیون تومان اختصاص‌یافته، مبلغ 2 میلیارد و 473 میلیون به بخش خوداشتغالی(قالی‌بافی و طراحی و نقاشی و غیره) معرفی شد و مبلغ 45 میلیون تومان خدمات کارفرمایی ارائه و به افراد دارای پروانه کسب نیز مبلغ 15 میلیون تومان با سود 4 درصد پرداخت شد.

مدیرکل بهزیستی استان قم در پایان گفت: به نظر می‌رسد اهمیت اشتغال در جامعه به‌قدری است که مداخله مستقیم مسئولان این حوزه بیش‌ از پیش احساس می‌شود و با توجه به نام‌گذاری سال جدید بر این عنوان نیز سمت‌ و سوی مراکز تسهیل‌گر اشتغال باید بر این اساس برنامه‌ریزی شود و با مشورت و اتخاذ تدابیری در این راستا گام‌های مؤثری برداشته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه