English

شهردار قم:

موسسات تخصصی فرهنگی شهر قم باید تقویت شوند

شهردار قم با تاکید بر لزوم تقویت موسسات تخصصی فرهنگی موجود شهر خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های محوری ما در حوزه فرهنگی خصوصا در حوزه فرهنگ شهروندی ، توانمد سازی گروه‌های تخصصی می باشد.

موسسات تخصصی فرهنگی شهر قم باید تقویت شوند

به گزارش خبرگزاری موج از قم، شهردار قم در دیدار مسئولین موکب حضرت معصومه(س) (اهالی قم المقدسه)، با تاکید بر اینکه نیروهای مردمی در برهه‌های مختلف تاریخ انقلاب اسلامی نقشی چشم‌گیر و اثرگذار داشته‌اند، اظهار کرد: در مناسبت‌های مختلف حرکت‌های مردمی هست که نظام را نگه داشته و روز به روز این ظرفیت‌ها را باید تقویت کرد.

وی با تاکید بر اینکه در دوره فعلی شهرداری به دنبال کار سخت‌افزاری در حوزه فرهنگ نیست، بیان کرد: ما تشکیلات فرهنگی بسیار قدرتمندی در شهر قم داریم و به همین منظور تلاش ما بر این است که گروه‌ها و تشکیلات فرهنگی را در حوزه‌های مختلف فعالیت تقویت کنیم.

سقائیان‌نژاد با تاکید بر لزوم تقویت موسسات تخصصی فرهنگی موجود شهر، خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های محوری ما در حوزه فرهنگی خصوصا در حوزه فرهنگ شهروندی که مشکلات متعددی داریم، این است که گروه‌های تخصصی را توانمند کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت اقدامات در حوزه فرهنگ شهروندی و تمدن نوین اسلامی، بیان کرد: اینکه به حقوق دیگران احترام نمی‌گذاریم و یا بی قانونی می‌شود به سبک زندگی ما بر می‌گردد و به همین خاطر به دلیل ظرفیت و جایگاه بین‌المللی قم باید اقدامات گسترده‌ای در حوزه سبک زندگی اسلامی در این شهر صورت گیرد.

شهردار قم با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا احترام به قانون جامعه یکی از نمادهای چشم‌گیر است، تصریح کرد: ما امروز در شهرهای مختلف جلوه‌های متفاوتی از بی قانونی و سبک نامناسب زندگی را شاهد هستیم.

سقائیان‌نژاد با تاکید بر نقش نهادهای مردمی بر تقویت جلوه‌های سبک زندگی اسلامی در جامعه، گفت: قم در بخش‌های مختلف کمبودهای متفاوتی دارد که باید به طور ویژه در حوزه‌های مختلف وارد شده و مشکلات را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه شهر قم امروز از بسیاری از شهرهای کشور عقب‌تر است، افزود: خوشبختانه تمام عزم ما در این مدت بر این بود که تشکیلات شهرداری را تقویت کرده و انسجام را به آن برگردانیم.

شهردار قم با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله برای شهر قم، بیان کرد: این برنامه با همکاری حوزه و دانشگاه تدوین شده و در آن جزئیات ویژه‌ای برای تقویت شاخص‌های شهری قم دیده شده است.

سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه هرکسی در جایگاه مدیریت شهر قم باشد ملزم به اجرای این برنامه است، افزود: ما می‌توانیم امید داشته باشیم که اگر در دو یا سه دوره شهر قم برنامه‌محور حرکت کند مشکلات آن به طور کامل برطرف شود.

وی به وضعیت پروژه‌های نیمه کاره شهر قم اشاره کرد و افزود: بخش عمده پروژه‌های عمرانی در سال 95 به اتمام رسید و مابقی نیز در طول تابستان به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار قم گفت: البته بحث قطار شهری و منوریل جدا از این پروژه‌ها است و در حوزه مترو با سرعت خوبی در حال حرکت هستیم.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه 6 ایستگاه اصلی مترو در حال فعالیت است، افزود: پروژه‌های ویژه‌ای نیز برای سال 96 پیش‌بینی شده که با هدف و در چارچوب برنامه قم 1400 اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی خط دوم مترو قم نیز به زودی آغاز می‌شود، گفت: اینکه در فضای مجازی مطرح شده بود که تی بی ام از قم خارج شده شایعه است و کارهای این پروژه در حال نهایی شدن است و فاینانس و خط اعتباری نیز در مراحل پایانی قرار گرفته و به زودی عملیات حفاری آغاز می‌شود.

شهردار قم با تاکید بر اقدامات شهرداری قم در حوزه زیست محیطی، تصریح کرد: فاز اول و دوم باغ پرندگان تکمیل شده و در مرحله پیمان برای پروژه هستیم.

وی به اجرای پارک بزرگ کوثر اشاره کرد و افزود: قرارداد آکواریوم بزرگ قم در مراحل نهایی است و به دنبال این هستیم پروژه‌هایی را اجرایی کنیم که ماندگاری زائر را در شهر افزایش دهیم.

سقائیان‌نژاد اضافه کرد: ماندگاری زائر در شهر قم قریب به 4 ساعت است که اگر این میزان ماندگاری به 48 ساعت برسد علاوه بر تقویت فرهنگی شاهد توسعه اقتصادی در شهر خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بدهی 700 میلیارد تومانی دولت به شهرداری قم، گفت: قریب به 300 میلیارد تومان از این بدهی مربوط به حوزه‌های علمیه است.

شهردار قم گفت: وحدت جمعی تمام مسئولان استان، نمایندگان مردم قم و رئیس مجلس شورای اسلامی، علما و مراجع تقلید به اینجا رسید که این پول وارد شهر قم شده و به تحول این شهر کمک شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه