English

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی:

دوستی با پیروان ادیان الهی به معنای پذیرفتن آیین‌های قدیمی نیست

عضو هیأت علمی جامعه‌المصطفی گفت:‌ توهین به حضرت موسی و عیسی توهین به رسول خداست به همین علت مسلمانان با پیروان ادیان دیگر متحد هستند اما دوستی به معنای پذیرفتن آیین‌های قدیمی قبل از اسلام نیست.

دوستی با پیروان ادیان الهی به معنای پذیرفتن آیین‌های قدیمی نیست

به گزارش خبرگزاری موج از قم، عضو هیأت علمی جامعه‌المصطفی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س)با بیان اینکه خوب و بد نمی‌تواند در کنار یکدیگر قرار گیرد، اظهار کرد: انسان نمی‌تواند گناهکار باشد اما عبد خداوند هم باشد؛ اینکه فردی در دو جبهه حق و باطل حضور باطنی داشته باشد شدنی نیست.

وی با تاکید بر اینکه خداوند متعال برای انسان دو کانون محبت قرار نداده است، اضافه کرد:‌ بر اساس روایتی از ائمه اطهار(ع) کسی که دشمنان ما را دوست داشته باشد به دروغ می‌گوید که ما را دوست دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی از جایگاه والای تولی و تبری در دین مبین اسلام یاد کرد و گفت: مومن باید موضع‌گیری خود را نسبت به ظلم و شرک مشخص کند و علاوه بر محبت نسبت به اولیای الهی نسبت به دشمن خداوند نیز غضب داشته باشد.

وی با اشاره به ویژگی‌های افراد بی‌ایمان در آیه ۲۴ سوره توبه خاطرنشان کرد: بر اساس روایات دینی هر انسانی با آن چیزی که دوست دارد در روز قیامت محشور می‌شود، اگر کانون دل انسان پر از محبت اولیای الهی شد جایی برای محبت قاتلان و ظالمان نخواهد داشت.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه مادیات دنیا برای هیچ انسانی باقی نمی‌ماند، تصریح کرد: اگر مادیات دنیا را از جهاد در راه خدا بیشتر دوست داریم باید منتظر مرگ باشیم؛ اینکه برخی برای گرفتن پناهندگی در کشورهای دیگر به خلاف شرع اقدام می‌کنند تأسف‌آور است.

وی خاطرنشان کرد: برخی از افراد در روز کربلا در گروه لشکریان یزید بودند اما قلب آنها با امام حسین علیه‌السلام بود به همین علت برای پیروزی امام دعا می‌کردند، این افراد فریب مادیات دنیا را خوردند و متوجه نبودند که چه عاقبتی در انتظار آنهاست.

حجت الاسلام رفیعی با تاکید بر اینکه آموزه‌های دینی در میان برخی انسان‌ها هیچ جایگاهی ندارد، گفت: اینکه برخی برای رسیدن به مادیات دنیایی از عشق‌های معنوی غافل می‌شوند و عشق‌های مجازی را جایگزین عشق‌های حقیقی می‌کنند اشتباه است.

استاد برجسته حوزه با اشاره به اینکه شیطان در قلب انسان مومن هیچ جایی ندارد، عنوان کرد: اگر به صورت مستمر به دنبال محبت به اهل بیت(ع) و دشمنی با دشمنان آنها باشیم به شیطان اجازه نمی‌دهیم که ما را به سمت گناه سوق دهد.

وی از تلاش پیروان ادیان دیگر برای ترویج افکار نادرست در میان مسلمانان یاد کرد و ادامه داد: توهین به حضرت موسی و عیسی توهین به رسول خداست به همین علت مسلمانان با پیروان ادیان دیگر متحد هستند اما دوستی به معنای پذیرفتن آیین‌های قدیمی قبل از اسلام نیست؛ محبت را باید برای افرادی خرج کنیم که مورد نظر خداوند متعال هستند.

حجت الاسلام رفیعی یادآور شد: بر اساس آیه چهارم سوره احزاب اگر فرزندی را از یتیم خانه به عنوان فرزندی قبول کنیم نمی‌توانیم او را محرم بدانیم مگر اینکه از راهکارهایی همانند شیر دادن برای محرمیت او استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه دو محبت در یک قلب جای نمی‌گیرد، عنوان کرد: افرادی که فرزند خوانده دارند باید به احکام و شرایط مورد نظر توجه داشته باشند تا با مشکل خاصی مواجه نشوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه