English

آیت الله العظمی علوی گرگانی:

تکلیف الهی برای بندگان مایه الفت و رحمت است

مرجع تقلید شیعیان جهان با بیان اینکه تکلیف الهی برای بندگان مایه الفت و رحمت است، گفت: تمامی زحمات کارکنان نیروی انتظامی نوشته خواهد شد.

تکلیف الهی برای بندگان مایه الفت و رحمت است

به گزارش خبرگزاری موج از قم، آیت الله العظمی علوی گرگانی در دیدار فرمانده انتظامی استان قم،با بیان اینکه از آیات قرآن به دست می آید هدف از فرستادن پیامبران محبت و رافت است، گفت: برخی فکر می کنند با آمدن پیامبران انسان به زحمت افتاده چون باید نماز و روزه گرفته و اسم آن را تکلیف یعنی مشقت گذاشته اند.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) بر عبادت خدا افتخار می کرد و می فرمود چه زمانی ظهر می شود تا به ملاقات خداوند بروم، گفت: ائمه از نماز شب لذت می بردند و اگر ما درک کنیم و مردم بدانند نماز و روزه چقدر برای شان خاصیت دارد برای آن دست و پا می شکنند.

آیت الله العظمی علوی گرگانی با بیان اینکه تمامی زحمات کارکنان نیروی انتظامی نوشته می شود، گفت: قرآن می فرماید هیچ انفاق و وادی را طی نمی کنید مگر اینکه تمامی آن ها نوشته می شود برای اینکه خدا می خواهد به انسان پاداش دهد.

سردار مجتبایی فرمانده انتظامی استان قم نیز در سخنانی با یادآوری شهادت جمعی از مرزبانان غیور کشور، علو درجات شان را از درگاه خداوند متعال خواستار شد.

وی سپس بعثت نبی مکرم اسلام(ص) را تبریک و آن حضرت را مصدر تمامی واقعیت های دین اسلام عنوان کرد و افزود:اینکه بعثت پیامبر(ص)در جهت هدایت انسان ها و بشارت و انزار کسانی که دچار انحراف و مشکل اند بوده کسی شک ندارد و باید این رسالت به خوبی شناخته شده به یک باور تبدیل شود چون پیامبر الگویی برای تمام بشریت است.

مجتبایی با بیان اینکه دین اسلام دین اخلاق، معرفت و شخصیت دادن به انسان هاست، ادامه داد: پیامبر (ص) نیز هدف از بعثت را گسترش اخلاق عنوان کرد.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: کارآمدی یعنی اینکه مردم احساس امنیت و آرامش کرده، پلیس را از خودشان بدانند و نگاه شان سازنده باشد که بحمدالله اتفاق افتاده و همه را مرهون تلاش پیامبر(ص)، ائمه و علمای دین می دانیم.

مجتبایی گفت:اگر رسالت نبی مکرم اسلام(ص) و رسالتی که بر عهده حضرت علی(ع)نبود و ائمه آن را به دست علما نمی سپردند شاهد این امت واحده نبودیم و همچنان جامعه در گمراهی و ضلالت بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه