English

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل:

بیش از یک هزار و ۷۰۰ حلقه چاه در استان اردبیل به کنتور هوشمند و حجمی مجهز شد

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: با هدف کنترل اضافه برداشت از آب‌های زیرزمینی و مدیریت مصرف آب، از سال گذشته تاکنون بیش از یک هزار و ۷۰۰ چاه دارای پروانه بهره‌برداری در این استان به کنتور هوشمند و حجمی مجهز شده است.

بیش از یک هزار و ۷۰۰ حلقه چاه در استان اردبیل به کنتور هوشمند و حجمی مجهز شد
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، حمید فضایلی اظهار کرد: در راستای سیاست‌های وزارت نیرو به منظور جلوگیری از برداشت بی‌رویه آب‌های زیرزمینی ، امسال نیز بیش از ۲۵۰ حلقه از چاه‌های دارای پروانه بهره‌برداری به کنتور هوشمند و حجمی مجهز خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر حدود چهار هزار و ۱۵۲ حلقه چاه دارای پروانه بهره‌برداری در استان وجود دارد که حدود ۲ هزار و ۵۱۷ حلقه از این چاه‌ها به صورت دیزلی و یک هزار و ۶۳۵ حلقه هم به صورت برقی بهره‌برداری می‌شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل همچنین با اشاره به برنامه‌های مدیریت آب و برق استان در مصرف انرژی اظهار کرد: به منظور اطلاع‌رسانی به مشترکین پرمصرف و بدمصرف و الزام آنها به رعایت مصرف مجاز انرژی چاه‌ها ، بیش از ۵۱۰ پیامک از طریق سامانه ساماب اطلاع‌رسانی و از ۴۹۰ حلقه چاه نیز بازدید شده است.

فضایلی با بیان اینکه در سال گذشته برق ۳۶ حلقه چاه پرمصرف توسط شرکت توزیع برق، قطع شده است، افزود: با همکاری تیم‌های گشت و بازرسی از منابع آب نیز تاکنون برق ۱۰۰ حلقه چاه دارای کنتور هوشمند و حجمی که دستکاری شده بود با اخذ دستور قضایی قطع شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل همچنین گفت: بیش از ۹۰ درصد از کنتورهای برقی نصب شده بر روی چاه‌ها کنترل‌پذیر و هم رویت‌پذیر می‌باشند و در راستای اجرای برنامه‌های مدیریت آب و برق، درصد تطبیق اطلاعات مشترکین چاه‌های کشاورزی استان اردبیل در سامانه ساماب ۱۰۰ درصد و در سامانه ساپاد وزارت نیرو ۹۹ درصد گزارش شده است.

فضایلی افزود: با همکاری شرکت توزیع برق استان تا پایان سال تمامی چاه‌های کشاورزی برقی استان به کنتور هوشمند تجهیز خواهد شد تا مدیریت مصرف آب و برق از این طریق انجام پذیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه