English

معاون استاندار اردبیل:

اطلاع‌رسانی به‌موقع به کشاورزان و عشایر درباره بارندگی‌ها انجام شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل ضمن تقدیر از اداره کل هواشناسی استان در اطلاع‌رسانی به‌موقع در زمینه رگبارها و بارندگی‌های پیش رو، خواستار اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی مرتبط به کشاورزان و عشایر شد.

اطلاع‌رسانی به‌موقع به کشاورزان و عشایر درباره بارندگی‌ها انجام شود
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، سیدکمال‌الدین میرجعفریان در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان اظهار کرد: با توجه به بارش‌های فصلی بهار و مخاطرات طبیعی ناشی از آن، اطلاع‌رسانی به‌موقع می‌تواند از بروز خطرات بیشتر جلوگیری کند.

وی با قدردانی از تلاش‌های هواشناسی در پیش‌بینی و اطلاع‌رسانی به‌موقع در زمینه رگبارها و بارندگی‌های پیش رو، افزود: اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی مرتبط به کشاورزان و عشایر برای مراقبت از باغات و مزارع ضروری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل همچنین با تاکید بر افزایش ضریب تمهیدات و اقدامات از سوی دستگاه‌ها و متولیان مربوط، ادامه داد: این بارش‌ها با توجه به خطرات احتمالی که می‌تواند برای دام و احشام ایجاد کند، لازم است هشدارها به‌موقع اعلام و رعایت شود.

میرجعفریان با اشاره به آغاز کوچ عشایر گفت: امور عشایر و جهاد کشاورزی باید عشایر و دامداران روستایی را نسبت به رعایت نکات ایمنی و پرهیز از عبورهای طولی در مسیل‌ها آگاه‌سازی کنند.

وی با تاکید بر لزوم تخلیه ابنیه‌ و جلوگیری از تجمع آب در کانال‌ها و ورود جدی حوزه راهداری به این موضوع، تصریح کرد: مدیریت روان‌آب‌ها و جلوگیری از هدررفت آب بارندگی‌ها ضروری است که باید از سوی امور آب پیگیری شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با اشاره به اجرای ۲۶ بند خاکی و آب‌خوان توسط منابع طبیعی در سال جاری از ذخیره‌سازی سه میلیون مترمکعب آب در این سازه‌ها خبر داد و گفت: این طرح‌ها علاوه بر کمک به ذخیره‌سازی میان‌مدت آب، از بروز خطراتی چون سیل نیز جلوگیری می‌کند.

میرجعفریان با تاکید بر ورود شهرداری‌ها و آب و فاضلاب برای جلوگیری از انسداد کانال‌ها، اظهار کرد: پاکسازی جوی‌ها برای پیشگیری از آبگرفتگی ضروری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه