English

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

سه میلیون نفر زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: بالغ بر ۲.۵ میلیون نفر در دولت مردمی آیت‌الله رئیسی در کشور زیرپوشش قرار گرفتند و امسال هم سه میلیون نفر زیرپوشش تامین اجتماعی قرار خواهند گرفت.

سه میلیون نفر زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، سیدهاشم موسوی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۶ میلیون نفر در کشور زیرپوشش سازمان تامین اجتماعی هستند، اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب ۲۰ درصد از جامعه ۳۵ میلیون نفری کشور زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی بودند ، این در حالی است که الان در حکمرانی تامین اجتماعی نزدیک ۷۵ درصد جامعه ۸۵ میلیونی کشور زیرپوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.

وی اضافه کرد: بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی هدف ما تحقق ۱۰۰ درصدی بیمه تامین اجتماعی برای آحاد جامعه است که در این ۲ سه سال فعالیت‌های نتیجه‌بخشی انجام شده است، به طوری که در دولت مردمی آیت‌الله رئیسی بالغ بر ۲.۵ میلیون نفر در کشور زیرپوشش قرار گرفتند و امسال هم سه میلیون نفر زیرپوشش تامین اجتماعی قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: سال گذشته طرح جدیدی در کشور شروع شد که در قالب آن زنان خانه‌دار با نرخ ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد حداقل دستمزد بتوانند بیمه شوند که دانشجویان هم می‌توانند از این بیمه استفاده کنند ، از این طرح در استان اردبیل سال گذشته ۱۶ هزار نفر استفاده کردند و در مجموع ۱۰ هزار نفر پارسال در این طرح ثبت‌نام کردند.

وی در ادامه توسعه درمان رایگان را یکی از اولویت‌های اصلی سازمان تامین اجتماعی ذکر کرد و گفت: سال گذشته با دستور آیت‌الله رئیسی پوشش ۱۰۰ درصدی بیمه درمان در کشور محقق شد و بالغ بر۶ میلیون نفر از دهک‌های پایین جامعه در قالب بیمه سلامت زیرپوشش بیمه رایگان قرار گرفتند.

موسوی با بیان اینکه فعالیت‌های سازمان تامین اجتماعی در سه زمینه اصلی کسب و کار و بیمه ، درمان رایگان و سرمایه‌گذاری و حضور در اقتصاد کلان متمرکز شده است، اظهار کرد: این سازمان در حوزه سرمایه‌گذاری در ۹ هلدینگ تخصصی در حوزه‌های اقتصاد کلان، نفت ، گاز ، پتروشیمی، معدن، انرژی، دامداری و کشاورزی فعال است که در استان اردبیل هم ۲ تا سه پروژه در حال پیگیری است.

عرضه ۱۰۰ قلم داروی جدید به بازار/ رشد ۴۵ درصدی سود در صورت‌های مالی بنگاه‌های تامین اجتماعی

وی اضافه کرد: در ۲.۵ سال گذشته در حوزه دارو سازمان تامین اجتماعی جزو دستگاه‌های اول کشور در تولید و تامین دارو است و به طوری که تنها در سال گذشته سازمان تامین اجتماعی بیش از ۱۰۰ قلم داروی جدید به بخش درمان کشور عرضه کرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: با توجه به اینکه سرمایه سازمان تامین اجتماعی یک سرمایه بین‌ نسلی است تمام تلاش ما بر این است این سرمایه به بهره‌وری مطلوب برسد ، در این راستا در سال گذشته هم در رشد تولید و هم در رشد سود که شاخص اصلی به شمار می‌رود اتفاقات خوبی در سازمان افتاد ، طوری که بر اساس صورت‌های مالی در سال گذشته بالغ بر ۴۵ درصد رشد سود محقق شد.

موسوی در ادامه ناپایداری منابع را از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین مساله‌ای که از گذشته در سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین صندوق بازنشستگی کشور مطرح بوده ، بحران صندوق‌ها بوده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: صندوق تامین اجتماعی از بودجه دولت استفاده نمی‌کند بلکه بر اساس درآمد بیمه‌شدگان، در حوزه سرمایه‌گذاری فعالیت کرده و بر اساس درآمدی که دارد، به تعهدات خود که به چهار میلیون و ۳۰۰ هزار بازنشسته عمل می‌کند.

بدهی سازمان تسویه نمی‌شد، ماهانه باید ۲۵۰ هزار میلیارد ریال سود بانکی می‌دادیم

وی ادامه داد: بین سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ نزدیک به ۱۰۶ هزار میلیارد تومان برای انجام تعهدات و عمدتا پرداخت حقوق به صورت بی‌رویه از بانک‌ها استقراض شده بود که این اضافه برداشت که در صورت‌های مالی بانک رفاه وجود داشت، منجر به افزایش نقدینگی و برهم خوردن نظام پولی کشور می‌شد.

موسوی تصریح کرد: این میزان بدهی با حمایت‌های رئیس‌جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه و همکاران سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۱ تسویه شد، این اگر تسویه نمی‌شد ماهانه ۲۵۰ هزار میلیارد ریال باید سود بانکی می‌دادیم، در واقع دولت آیت‌الله رئیسی سازمان تامین اجتماعی را از ریل آینده‌خواری خارج و در ریل آینده‌سازی قرار داد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در ۲.۵ سال گذشته بالغ بر ۲۳۰ هزار میلیارد تومان تادیه بدهی شد، افزود: در صورت عدم تسویه این بدهی ما هم مشکلات ناشی از عمل به تعهدات را داشتیم و هم استقراض بی‌رویه باعث انتقال هزینه‌ها به آیندگان می‌شد و این ظلمی در حق آیندگان بود که این مشکل با حمایت شخص رئیس‌جمهور حل شد.

افزایش سرمایه ۴۵۰ هزار میلیارد ریالی سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه/ آینده تامین اجتماعی روشن است

وی اضافه کرد: علاوه بر این۴۵۰ هزار میلیارد ریال افزایش سرمایه در بانک رفاه محقق شد که در نظام بانکی اتفاقی بی‌سابقه در یک دهه اخیر به شمار می‌رود.

موسوی خاطرنشان کرد: در سال گذشته هر ماه بیش از ۲۵۰ هزار میلیارد ریال حقوق پرداخت می شد که حدود ۵۰ هزار میلیارد ریال آن کسری بود اما الان با استفاده از درامدهای بیمه‌ای و درامدهای داخلی، هر ماه بالغ بر ۴۰۰ هزار میلیارد ریال به تعهدات اعم از پرداخت حقوق و مستمری بدون یک ریال استقراض از بانک انجام شد و در واقع در ۱۰سال اخیر بی سابقه است که تامین اجتماعی بدون استقراض از بانک حقوق مستمری بگیران را پرداخت کند.

موسوی با بیان اینکه آینده سازمان تامین اجتماعی علیرغم چالش‌ها روشن است، اظهار کرد: یکی از راهبردهای اصلی سازمان تامین اجتماعی توسعه خدمات در بخش‌های بیمه و درمان بوده است الان روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر انواع خدمات سرپایی در کشور ارائه می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی یادآورشد: عمده این خدمات در ۴۰۰ مرکز درمانی ملکی از جمله در بیش از ۸۰ بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی که بعضی از آنها مانند بیمارستانهای میلاد و فیاض بخش در خاورمیانه نمونه هستند ارائه می شود در کنار آن روزانه ۱۳ هزار خدمات بستری به مراجعان ارائه می‌کنیم.

وی گفت: نخستین اولویت سازمان در حوزه درمان، علاوه بر توسعه خدمات کاهش پرداخت از جیب مردم بود. در این راستا مقرر شد خدمات درمانی برای بیمه‌شدگان بالای ۶۵ سال در هر مرکز درمانی سازمان رایگان شود ، علاوه بر این در مناطقی که سازمان بیمارستان ملکی ندارد طبق توافق به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مقرر شد هزینه‌های درمان و بستری بیمه‌شدگان بالای ۶۵ سال بدون فرانشیز باشد.

آزمون استخدام در سازمان تامین اجتماعی ۳۱ فروردین برگزار می‌شود

موسوی در پاسخ به سوالی در خصوص کمبود نیروی کادر درمان در مراکز سازمان تامین اجتماعی گفت: واقعیت این است که مشکلاتی در حوزه نیرو به ویژه نیروهای متخصص داریم برای حل این مشکل سال گذشته چهار هزار نفر جذب شد.

وی افزود: امسال هم برای جذب چهار هزار و ۹۰۰ نفر در بیمه و درمان برنامه‌ریزی شده است که چهار هزار نفر از این تعداد در حوزه درمان خواهد بود و آزمون آن ۳۱ فروردین ماه برگزار خواهد شد.

رقم افزایش حقوق هفته آینده جمع بندی می‌شود

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به سوالی در حصوص افزایش حقوق کارکنان سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: افزایش حقوق بر اساس قانون ابلاغ می‌شود منتهی مشکلی در بحث حکم همکاران بخش درمان وجود دارد که مربوط به سال‌های گذشته است. در این زمینه هم موضوع به هیات مدیره ارسال شده است و تلاش می‌کنیم این موضوع هم حل شود.

این مقام مسئول در ادامه در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در سال جاری هم گفت: افزایش حقوق امسال در اردیبهشت ماه اعمال می‌شود. معمولا حقوق فروردین ماه از ۲۰ تا ۳۰ فروردین ماه بر اساس نرخ سال قبل پرداخت می‌شود رقم معوق هم خردادماه پرداخت خواهد شد.

موسوی در خصوص میزان افزایش حقوق هم گفت: موضوع افزایش حقوق هفته آینده در جلسه کانون عالی بازنشستگان بررسی و جمع‌بندی خواهد شد. هنوز مبلغ افزایشی مشخص نیست جمع بندی هیات مدیره کانون بازنشستگان از طریق وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به هیات دولت ارسال و با مصوبه دولت بر اساس قانون اعمال می‌شود بنابراین ضریب‌هایی که درباره حقوق امسال گفته می‌شود درست نیست.

۲۵ هزار میلیارد ریال پروژه در استان اردبیل در دست اجراست

وی در خصوص پروژه‌های در دست اجرای سازمان تامین اجتماعی در استان اردبیل هم گفت: همانند سایر استان‌ها و مناطق تلاش می‌کنیم اهداف سازمان در این استان را هم محقق سازیم ، در این راستا در ۲.۵ اخیر اتفاقات خوبی در استان افتاده و منابع خوبی جذب شده است به طوری که در حال حاضر ۲۵ هزار میلیارد ریال پروژه در مناطق مختلف استان در دست اجراست.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: یکی از پروژه‌هایی که حدود ۱۵ سال از مطالبات به حق مردم بود افتتاح شعبه سه تیپ ممتاز در میدان وحدت بود که سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: علاوه بر این موضوع درمانگاه تخصصی شماره ۲ هم با تهاتر ۶۰۰ میلیارد ریالی ساختمان اتوبوسرانی اردبیل با شهرداری و اختصاص ۱۰۵ میلیارد تومان در دست اجراست که امیدوارم تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

موسوی همچنین گفت: علاوه بر این فعالیت عمرانی هتل تنها پنج ستاره تامین اجتماعی در استان با چهار هزار میلیارد ریال برآورد هزینه آغاز شد و این هتل هم تا سال ۱۴۰۵ در اردبیل افتتاح خواهد شد.

به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، ساختمان مستقل تامین اجتماعی پارس آباد با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی، درمانگاه تخصصی بیمارستان سبلان، درمانگاه نمین، بیله سوار، مشگین شهر و خلخال و گرمی هم برای تامین نیازهای درمانی در دست اجراست که به تدریج به بهره برداری خواهد رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه