English

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان:

تولیدات صنایع تبدیلی کشت و صنعت مغان به ۲۵۰ هزار تن رسید

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان مجموع تولیدات صنایع تبدیلی این شرکت را در واحدهای کارخانه قند، لبنیات، فرآوری میوه، تولید بذر گواهی شده و رب گوجه فرنگی ۲۵۰ هزار تن در سال اعلام کرد.

تولیدات صنایع تبدیلی کشت و صنعت مغان به ۲۵۰ هزار تن رسید
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، صمد بهزاد در جلسه تشریح دستاوردهای ۱۰ ماهه شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با تاکید بر اینکه صنایع تبدیلی و تکمیلی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این شرکت است، افزود: بخش تولید لبنیات مهم‌ترین واحد صنایع تبدیلی این مجتمع محسوب می‌شود.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی کارخانه لبنیات شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در درآمدهای این بنگاه اقتصادی گفت: این واحد صنعتی نقش چشمگیری در کسب درآمد مستمر و پایدار کشت و صنعت مغان داشته و بخش بزرگی از درآمد این بنگاه اقتصادی بزرگ استان اردبیل از محل تولیدات کارخانه لبنیات کسب می‌شود.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان ظرفیت اسمی کارخانه لبنیات این شرکت را ۱۸۰ تن در روز اعلام و بیان کرد: با وجود این ظرفیت کم، روزانه بیش از ۲۰۰ تن شیر خام از مجتمع دامپروری کشت و صنعت مغان به این واحد صنعتی تحویل شده و پس از فرآوری در بازار هدف عرضه می‌شود.

وی خامه، شیرخشک، شیر و دوغ پاکتی، ماست و کره فله‌ای ۲۵ کیلویی، کره قالبی و روغن زرد حیوانی را از جمله محصولات این مجتمع تولیدی در بخش لبنیات ذکر کرد و گفت: همه این محصولات با برند مغانه روانه بازار داخلی می‌شود.

بهزاد، تولیدات این واحد صنعتی را ارگانیک و مطابق با الگوی تولید محصول سالم و کیفی ذکر کرد و افزود: محصولات لبنی این بنگاه اقتصادی از باکیفیت ترین محصولات کشور بوده و به همین جهت با استقبال قابل توجه مشتریان مواجه شده است.

وی همچنین واحد دامپروری را فعال‌ترین واحد شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اعلام کرد و ادامه داد: در سه سال گذشته تعداد دام سنگین این مجتمع تولیدی از ۱۷ هزار و ۳۰۰ راس به ۲۱ هزار راس افزایش داده شده و افزون بر این، با اجرای پروژه‌های عمرانی از جمله جایگاه خشک، گوساله‌دانی و سیلوی خندقی و انتقال نژاد جدید دامی، اجرای طرح‌های به‌نژادی سیمنتال و هلشتاین و نیز انتقال جنین به تعداد ۱۰۰۰ راس گامی اساسی برای افزایش تولید در این بخش برداشته شده است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان همچنین اضافه کرد: با تمهیدات اتخاذ شده از قبیل بهداشتی‌تر کردن محیط نگهداری دام‌ها و تخصیص جیره‌غذایی سالم و باکیفیت، شیر خام تولیدی به ازای هر راس دام دوشا در مقایسه با ۲ سال پیش از ۲۶.۵ کیلوگرم به ۳۲.۵ کیلوگرم رسیده و میزان روزانه تولید شیر خام نیز در این مدت از ۱۶۰ تن قبلی به ۲۰۰ تا ۲۳۰ تن افزایش یافته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه