English

معاون استاندار:

راه ارتباطی ۷۰ درصد روستاهای اردبیل پس از بارش برف مختل شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: بیش از ۷۰ درصد راه‌های ارتباطی یک هزار و ۸۰۰ روستای این استان به دلیل بارش سنگین برف مسدود بوده و یا دچار اختلال در تردد است.

راه ارتباطی ۷۰ درصد روستاهای اردبیل پس از بارش برف مختل شده است
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، سیدکمال‌الدین میرجعفریان اظهار کرد: به محض بازگشایی مسیرهای اصلی تمام امکانات برای بازگشایی جاده‌های ارتباطی فرعی و روستایی استان مستقر خواهد شد.

وی ادامه داد: از زمان شروع بارش سنگین برف تاکنون با تلاش عوامل خدماتی و امدادی به‌ویژه راهداری ، پلیس راه و شهرداری‌های استان تمام جاده‌های این استان غیر از جاده اردبیل - آستارا در محدوده آق چای گردنه حیران باز است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل تصریح کرد: عدم استفاده از زنجیر چرخ به‌ویژه توسط ماشین‌های سنگین موجب بروز گره‌های ترافیکی و ایجاد مشکل برای تردد در جاده اردبیل - آستارا شده و تلاش‌ها برای بازگشایی این جاده نیز ادامه دارد.

کلیم‌الله وثوقی ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل پیش از ظهر امروز در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: تجهیزات و ماشین‌آلات اداره کل راهداری در راه‌های روستایی مستقر شده و مشغول بازگشایی مسیرهای روستایی هستند و تا عصر امروز به‌جز راه‌های صعب‌العبور کوهستانی و کولاک‌گیر راه ارتباطی اغلب روستاهای استان بازگشایی خواهد شد.

به دنبال فعال شدن سامانه بارشی قوی در استان اردبیل که همراه با بارش برف و برودت هوا بود، میزان بارش برف در شهرستان اردبیل ۴۲ سانتیمتر ، نیر ۲۶ سانتیمتر ، مشگین‌شهر ۵۵ سانتیمتر ، نمین ۵۲ سانتیمتر ، سرعین ۳۴ سانتیمتر ، گرمی ۲۵ سانتیمتر و بیله‌سوار ۳۰ سانتیمتر و پارس‌آباد ۲۰ سانتیمتر رسید.

بارش سنگین برف طی روزهای شنبه و یکشنبه منجر به کندی تردد در سطح شهرها و راه‌های ارتباطی استان اردبیل شده است.

در حال حاضر ۴۰۰ راهدار در قالب ۸۰ اکیپ راهداری و با استفاده از ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری در راه‌های استان مستقر هستند تا زمینه سفرهای ایمن را برای مسافران و رانندگان فراهم کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه