English

وزیر راه و شهرسازی:

۱۷ هزار میلیارد ریال برای تکمیل پروژه راه‌آهن اردبیل-میانه نیاز است

بذرپاش در این نشست اظهار کرد: ۱۷ هزار میلیارد ریال برای تکمیل پروژه راه‌آهن نیاز است که از این میزان ۹ هزار میلیارد ریال برای زیرسازی، هفت هزار میلیارد ریال تومان برای روسازی و یک هزار میلیارد ریال برای ساختمان هزینه خواهد شد.

۱۷ هزار میلیارد ریال برای تکمیل پروژه راه‌آهن اردبیل-میانه  نیاز است
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۵۰۰ متر لاینینگ و ۴۳ کیلومتر ریل‌گذاری پروژه باقی مانده است، یادآور شد: راه‌آهن میانه - اردبیل از پروژه‌های مهم وزارت راه و شهرسازی و مطالبه به حق مردم استان است و سعی ما بر این است که با تامین اعتبارات از منابع مختلف این طرح را تا پایان سال جاری به اتمام برسانیم.

وی گفت: سفر رئیس جمهور به استان به تکمیل راه‌آهن منوط شده است و ضروری است با تامین اعتبارات لازم در موعد مقرر راه‌آهن تکمیل شود تا سفر رئیس جمهور هم تحقق یابد.

سیدحامد عاملی ، استاندار اردبیل هم در این باره اظهار کرد: پنج سازه ملی در پروژه راه‌آهن میانه - اردبیل وجود دارد و در حال حاضر نقاط گلوگاهی تمام شده و پروژه به ایستگاه پایانی رسیده است.

استاندار اردبیل اضافه کرد: در حال حاضر ۵۰۰ متر لاینینگ، ۳۳۰ متر عرشه پل و ۸۰۰ گالری باید اجرا شود و برای تکمیل این پروژه ۱۳ هزار تن سیمان نیاز است.

عاملی با بیان اینکه تاکنون پنج هزار تن ریل در این پروژه به کار رفته است، خاطرنشان کرد: در راستای تامین منابع مورد نیاز این پروژه هفته گذشته ۲ هزار میلیارد ریال واریز شد و امروز هم از سوی خزانه یک هزار میلیارد ریال دیگر بین پیمانکاران توزیع می‌شود.

همچنین در این نشست علی شمس‌آبادی ، مشاور طرح راه‌آهن اردبیل – میانه با بیان اینکه تنها ۴۳ کیلومتر از ریل‌گذاری مسیر باقی مانده است، اظهار کرد: ۴۰ درصد این مسیر در دشت و مابقی در تپه‌های ماهور قرار دارد و ۲۴ کیلومتر تونل، هفت کیلومتر مسیر گالری و پنج کیلومتر پل خاص در این مسیر اجرا شده است.

وی بیان کرد: ایستگاه‌های احداثی در این مسیر نیز با پیشرفت ۹۸ درصد در مراحل پایانی است و انتظار می‌رود با حجم عملیات خاکی ۳۶ میلیون متر مکعب و بتن‌ریزی یک میلیون و ۱۵۸ هزار متر مکعب هر چه سریع‌تر این طرح به سرانجام رسیده و استان اردبیل به شبکه سراسری متصل شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور هم در این نشست گفت: وجود ۱۲۵ کیلومتر از مسیر راه‌آهن اردبیل – میانه در مناطق په‌ ماهور و کوهستانی نشان‌دهنده سختی کار در این خط ریلی است که تلاش می‌کنیم تا پایان امسال با تأمین منابع مورد نیاز از مسیرها و ردیف‌های مختلف این طرح را به سرانجام برسانیم.

علیرضا خادمی افزود: پیشرفت عملیات زیرسازی ۹۵ و روسازی تا ۹۴ درصد است و در محدوده ۴۳ کیلومتری در چهار قطعه برخی نارسایی‌های گلوگاهی در حال سر و سامان یافتن است و انتظار می‌رود تا پایان امسال این خط ریلی آماده افتتاح شود.

وی بیان کرد: ۲۳۶ هزار متر مکعب حجم عملیات خاکی و ۴۴ هزار متر مکعب عملیات بتن‌ریزی در این مسیر باقی مانده و مابقی کارها به غیر از لاینینگ تونل‌ها به طول ۵۰۰ متر و عرشه پل به طول ۳۳۰ متر به سرانجام رسیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: ما زمان‌بندی این پروژه را با توجه به تخصیص اعتبارات تا پایان سال اعلام می‌کنیم ولی امیدواریم با تامین ریل مورد نیاز از طریق وزارت راه و شهرسازی و منابع که نیاز است در بهمن ماه و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این خط ریلی آماده افتتاح شود.

علی نیکزاد ، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی هم گفت: سه هزار میلیارد ریال از محل تهاتر نفت برای طرح ریلی اردبیل – میانه باید اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه سفر رییس جمهور به استان اردبیل به خاطر راه‌آهن اردبیل به تعویق افتاده است ، افزود: پیشنهاد می‌کنیم تا اعتبار مورد نیاز برای خرید ۶ هزار تن ریل از کارخانه‌های داخلی تامین شود تا بتوانیم ریل مورد نیاز را خریداری و تحویل پیمانکاران دهیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در تلفیق بودجه سال‌جاری برای راه‌آهن اردبیل – میانه اختصاص یافت که بخشی از با تلاش و همت دولت پرداخت شده است.

نیکزاد اضافه کرد: سهم استان از محل تهاتر نفت ۱۰ هزار میلیارد ریال است که سه هزار میلیارد ریال آن سهم راه‌آهن اردبیل – میانه است که باید در کمترین زمان اختصاص یابد.

حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی ، دیگر نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی هم گفت: دولت سیزدهم برای افتتاح راه‌آهن اردبیل – میانه بهتر است شمارش معکوس بدهد تا هر چه سریع‌تر شاهد بهره‌برداری آن باشیم.

وی افزود: رییس جمهور قول دادند تا در دهه فجر و از طریق قطار سفر استانی خود را انجام داده و راه‌آهن اردبیل – میانه را بعد از حسرت ۲۰ ساله مردم این استان افتتاح کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضرورت اتصال این طرح ریلی به مغان و جابجایی چهار میلیون تن محصولات تولید شده در شمال استان را یاد آور شد و گفت: در کنار تسریع طرح راه‌آهن اردبیل – میانه، مطالبات پیمانکاران نیز باید در سریع‌ترین زمان پرداخت شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه