English

امام جمعه اردبیل:

سیر صعودی طلاق زنگ خطر برای جامعه است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: هر طلاق یک فاجعه است و سیر صعودی آن خطری برای کشور محسوب می‌شود.

سیر صعودی طلاق زنگ خطر برای جامعه است
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، آیت‌الله سیدحسن عاملی در نخستین همایش ملی خانواده آرمانی در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: در شورای فرهنگ عمومی استان از هر ایده خوب و نتیجه‌بخش که برای کاهش طلاق موثر باشد استقبال می‌کنیم و امیدواریم روزی وجود شهر بدون طلاق را در استان جشن بگیریم.

امام جمعه اردبیل افزود: مطابق آموزه‌های دینی، وقتی طلاقی صورت می‌گیرد، عرش به لرزه در می‌آید و این تعبیر در اصل شدت تبعات طلاق را نشان می‌دهد و اگر این همایش‌های علمی به تحکیم بنیان خانواده و کاهش طلاق منتهی شود، بسیار ارزشمند است.

آیت‌الله عاملی تصریح کرد: دغدغه بزرگ ما در شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل خانواده است و تصمیم گرفته شده زوج‌ها قبل از ازدواج از مشاوره‌های تخصصی تحکیم خانواده برخوردار شوند زیرا یک خانواده سالم و آرمانی به ریشه‌های فکری و عقیدتی مهمی نیاز دارد و در تبیین این امر مهم به دانشگاه‌ها نیاز داریم.

وی همچنین با اشاره به این که مرد آرمانی از نظر پیامبر خدا (ص) باید در مناظره و مواجهه با زن مغلوب شود یعنی با مهر و محبت تمکین کند ، ادامه داد: مرد و زن باید همنشینی مهربان برای یکدیگر و فرزندان باشند زیرا خانواده فاقد عاطفه، خوابگاهی بیش نیست.

وی تصریح کرد: در سیره و سنت نبوی آمده که همنشینی با مهر و محبت با زن و اعضای خانواده بهتر از سفر زیارتی و اعتکاف است و در مقابل آن، اگر زن و شوهر در مقابل فرزندان دعوا کنند، در هر گوشه اتاقی شیطانی کف می‌زند و خرسند می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل همچنین با اشاره به وجود ۷۰۰ نوع آداب برای زندگی افزود: ۵۰ مساله و قاعده را برای خانواده تدوین کرده‌ام که در اختیار دانشگاه‌ها قرار خواهم داد تا در حوزه اجرا روی آنها کار و برنامه‌ریزی شود.

آیت‌الله عاملی گفت: در سیره اولیا به تنظیم روابط اعضای خانواده تاکید زیادی شده و بزرگترین زینت یک خانواده را حلم ذکر کرده‌اند که در واقع شدت صبر است و برخی زنان با صبر و بردباری برای قوام خانواده، کارهایی کرده‌اند که دنیا مدیون آنهاست.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: خانواده آرمانی باید کانون عفت، پایه‌گذار نسل سالم و محل پمپاژ عواطف به جامعه باشد و جامعه فقیر از نظر عاطفی همواره دچار مشکلات است و کشورهای مبتلا به فقر عاطفی هزینه‌های سنگینی در حوزه آسیب‌های اجتماعی متحمل می‌شوند.

 

پذیرش ۲۱۵ مقاله در همایش ملی خانواده آرمانی

حجت‌الاسلام عبدالله حسنی ، نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های استان اردبیل و رئیس علمی همایش ملی خانواده آرمانی نیز در این رویداد گفت: ۲۴۰ مقاله به دبیرخانه وارد شده بود که ۲۱۵ مورد پذیرفته شده است.

وی ادامه داد: برغم فعالیت‌های علمی، موضوع خانواده همچنان مغفول مانده و این نخستین همایش، سرآغازی بر تمرکز و برنامه‌ریزی برای قوام خانواده است.

دبیر علمی این همایش هم مراد از خانواده آرمانی را خانواده سالم دانست و تعهد زن و شوهر به هم، مسئولیت‌پذیری در قبال یکدیگر، قدردانی از هم، قدرت تنظیم و کنترل هیجانات، خوش‌بینی اعضا، دلگرمی، حذف خشونت، چشم‌پوشی به کمبودها و رشد دینی و معنوی را از ویژگی‌های آن برشمرد.

محمد نریمانی افزود: روابط زن و شوهر و ارتباط آنها با فرزندان در تشکیل یک خانواده سالم یا آرمانی بسیار موثر است و امیدواریم برنامه‌ها و پژوهش‌های علمی و اجتماعی در راستای تحکیم بنیان خانواده و قوام آن موثر واقع شود.

 

زنگ خطر جشن طلاق

اسماعیل چمنی ، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی هم در این همایش گفت: در جوامع ما گفته می‌شود که عروس باید با لباس سفید به خانه بخت وارد و با رخت سفید یعنی کفن از آن خارج شود و این به منزله عمق تعهد زوجین و اولیای آنها به تحکیم بنیان خانواده تا آخرین لحظه زندگی مشترک است اما متاسفانه امروز جشن طلاق نیز برگزار می‌شود و این یک زنگ خطر است.

وی افزود: تربیت در خانواده باید بر مبنای آموزه‌های دینی باشد زیرا اعضای خانواده هر آنچه در جمع خود آموخته و یاد گرفته‌اند، همان را در جامعه بروز می‌دهند و ضعف تربیتی خانواده، آسیب‌های اجتماعی را به جامعه تحمیل می‌کند و باید در برابر هجوم فرهنگ غرب که منشاء آسیب است، ایستادگی کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه