English

مدیر امور شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران:

تسهیلات پرداختی بانک مهر ایران در اردبیل ۵۰ درصد افزایش یافت

مدیر امور شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان اردبیل گفت: تسهیلات پرداختی این بانک در استان اردبیل در هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد افزایش یافت.

تسهیلات پرداختی بانک مهر ایران در اردبیل ۵۰ درصد افزایش یافت
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، امیر فرجی آذر روز جمعه به مناسبت شانزدهمین سالروز تاسیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در هشت ماه سال گذشته بانک قرض الحسنه مهر ایران۲۳ هزار و ۲۶۰ فقره وام قرض الحسنه به ارزش ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در استان اردبیل پرداخت کرده بود.

وی اضافه کرد: این در حالی است که این بانک در سال جاری بیش از ۲۸ هزار فقره تسهیلات به ارزش بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریال پرداخت کرده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد افزایش داشته است.

مدیر امور شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان اردبیل اضافه کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران در بخش‌های اشتغال و کارآفرینی، ازدواج، فرزندآوری، تامین معیشت، حمایت از مددجویان نهادهای حمایتی و بهداشت و درمان به تمامی اقشار مردم به ویژه طبقه محروم و مستضعف تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می‌کند.

وی بیان کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران استان اردبیل در هشت ماه امسال ۳۲۲ فقره تسهیلات فرزندآوری به ارزش ۱۷۱ میلیارد ریال پرداخت کرده و هم اکنون هیچ درخواست کننده تسهیلات فرزندآوری در استان درصف نوبت قرار ندارد.

مدیر امور شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان اردبیل اضافه کرد: پرداخت ۷۱۲ فقره وام ازدواج به ارزش یکهزار و ۴۲۵ میلیارد ریال و پرداخت ۲۰۲ فقره تسهیلات اشتغال خانگی به ارزش ۱۷۷ میلیارد ریال از دیگر تسهیلات پرداختی این بانک در این مدت است.

فرجی آذر با بیان اینکه بانک مهر در پرداخت تسهیلات به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد برکت از بانک‌های پیشرو استان بوده است، گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در هشت ماه امسال در مجموع ۴۳۵ میلیارد ریال تسهیلات به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی استان پرداخت کرده است.

وی افزود: از این مقدار ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به مدجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، ۱۴۵ میلیارد ریال به افراد زیرپوشش بهزیستی و ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز به بنیاد برکت پرداخت شده است.

مدیر امور شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در اردبیل افزود: در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی با چشم انداز تلاش برای توسعه رفاه اجتماعی و دست یابی به جامعه توسعه یافته] بانک قرض الحسنه مهر در استان اردبیل علاوه بر کمک به سیل زدگان و زلزله دیدگان، ۲۲ زندانی جرایم مالی و غیرعمد را آزاد کرده است.

مدیر امور شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان اردبیل اظهار کرد: این بانک در سطح کشور با مشارکت در طرح شهید سلیمانی ۲۵ هزار قلم تجهیزات پزشکی به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال تهیه و برای مقابله با ویروس کرونا در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار داد که از این تعداد ۴۲۲ قلم به ارزش هشت میلیارد ریال در اختیار استان اردبیل قرار گرفت.

 

ترویج فرهنگ قرض الحسنه از اولویت‌های بانک مهر ایران است

مدیر امور شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان اردبیل ترویج و توسعه فرهنگ قرض الحسنه را از مهمترین اولویت‌های این بانک برشمرد و گفت: قرض‌الحسنه سفارشی ارزشمند از قرآن کریم است که ترویج آن علاوه بر گره‌گشایی از فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی کشور باعث بالندگی و رشد جامعه می‌شود.

فرجی آذر افزود: بر همین اساس بانک قرض الحسنه مهر ایران بدون انجام هیچگونه فعالیت تجاری و فقط با تاکید بر الگوی بانکداری اسلامی فعالیت می کند و تنها با صفر تا چهار درصد کارمزد به مردم و مشتریان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می‌کند.

وی توانمندسازی و تقویت توان اقتصادی اقشار مختلف جامعه، فقر زدایی و رفع محرومیت‌های اقتصادی به ویژه در مناطق کم برخوردار، اشتغال و کار آفرین، ازدواج، فرزندآوری، تامین معیشت، افزایش قدرت خرید مردم و درمان و حمایت از مددجویان تحت پوشش سازمان‌های حمایتی از جمله کمیته امداد، بهزیستی و سازمان های مردم نهاد را از جمله دیگر اهداف بانک قرض الحسنه مهر ایران عنوان کرد.

مدیر امور شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در اردبیل با بیان اینکه یکی از مهمترین دغدغه‌های این بانک کاهش قدرت خرید مردم است، اظهار کرد: یکی از طرح‌های موفق این بانک طرح کالا کارت است که با راه‌اندازی آن اندکی از مشکلات مردم به ویژه قشر محروم و ضعیف جامعه حل شده به طوری که ۶ هزار و ۶۰۰ نفر در استان اردبیل از این طرح استفاده کردند.

وی ادامه داد: این بانک در طرح کالا کارت با اشخاص و موسساتی قرارداد می‌بندد که قیمت نقد و اقساط آنها یکی است و بعد از انعقاد قرارداد در واحدهای تولیدی و فروشگاه‌های لوازم خانگی، بیمه، سلامت و دندان پزشکی دارندگان کالا کارت بدون پرداخت ریالی از خدمات ارایه شده بهره مند می‌شوند.

فرجی آذر با بیان اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان اردبیل با ۱۰۰ واحد فعال کسب و کار قرار داد منعقد کرده است، اضافه کرد: در این طرح یک کارت اعتباری تا سقف یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به مشتریان پرداخت می‌ شود و آنها می‌توانند از پذیرنده‌های متنوعی کالاها و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وی ادامه داد: این کارت بدون نیاز به سپرده‌گذاری و با کارمزد بسیار پایینی ارایه می‌شود تا قدرت خرید مردم افزایش و قدری از دغدغه‌های مردم در این شرایط اقتصادی دشوار کاهش یابد.

مدیر امور شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان اردبیل با اشاره به موفقیت های این بانک گفت: بر اساس گزارش موسسه "ونکر" بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال ۲۰۲۲ میلادی جزو هزار بانک برتر جهان بود.

فرجی آذر با بیان اینکه بانک قرض الحسنه مهر ایران در ۲۲ آذر ماه سال ۱۳۸۶به عنوان نخستین و بزرگترین بانک قرض الحسنه کشور تاسیس و در ۲۲ آذر سال ۱۳۸۷ با مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به طور رسمی به عنوان یک بانک آغاز به کار کرد، افزود: این بانک هم اکنون با بیش از ۵۳۰ شعبه در سراسر کشور و ۱۲ شعبه در نقاط مختلف استان اردبیل به مردم ارایه خدمت می کند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۶ میلیون نفر در کشور مشتری بانک قرض الحسنه مهر ایران هستند، اظهار کرد: ۲۵۰ هزار نفر نیز در استان اردبیل در این بانک مشتری بوده و حساب دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه