English

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل:

قانون سه درصد سهمیه استخدام ویژه افراد دارای معلولیت باید به درستی اجرا شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: قانون سه درصد سهمیه استخدام ویژه افراد دارای معلولیت باید به درستی اجرا شود،همچنین دستگاه‌های اداری استان موظف به معرفی مشاور خود در امور معلولان به استانداری هستند.

قانون سه درصد سهمیه استخدام ویژه افراد دارای معلولیت باید به درستی اجرا شود.
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، رضا قاسمیان در همایش گرامیداشت روز جهانی معلولان در اداره کل بهزیستی اردبیل اظهار کرد: معاون استاندار اردبیل افزود: جلسات متعددی از سوی معاون عمرانی استانداری با نماینده معلولان برای مناسب سازی اماکن عمومی با وضعیت جسمی معلولان برگزار می‌شود و برای مناسب سازی معابر تلاش می کنیم، اما نخستین هدیه دولت به معلولان عزیز استان، انتخابی مدیری دلسوز و پای کار بود و استانداری نیز در کنار اداره کل بهزیستی برای خدمت به شما از هیچ کمکی دریغ نمی‌کند.

وی با بیان اینکه در جامعه احترام به معلولان نسبت به ترحم به آنان اولویت داشته باشد، ادامه داد: ۹۹ درصد وجود انسان، فراتر از جسم است و یک درصد که جسم را شامل می‌شود، بار زحمت بقیه وجود آدمی را به دوش می‌کشد و با این نگاه، نباید به خاطر نقص در عضوی از بدن، احساس ناتوانی و محدودیت داشته باشیم.

جلال آفاقی دادستان مرکز استان اردبیل هم در این همایش گفت: قانون حمایت از معلولان در سال ۹۶ در مجلس شورای اسلامی تصویب و برای اجرا ابلاغ شده است اما همه موارد آن در جامعه به درستی اجرا نمی‌شود.

وی افزود: قانون برای ۳۰ دستگاه اداری در قبال معلولان وظیفه تعریف کرده است و قانون حمایت از معلولان، ضمانت اجرایی دارد و همه دستگاه‌های مسئول در خدمت به جامعه معلولان، برابر قانون به وظایف خود عمل کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل هم در این مراسم از تشکیل ۲۶ هزار و ۳۷۶ پرونده معلولان در استان خبر داد و گفت: ۱۸ هزار و ۳۵۲ نفر از آنها مستمری دریافت می‌کنند و ملبغ کل پرداختی برای آنها ماهانه ۹ میلیارد و ۲۵۹ میلیون تومان است.

حامد رضایی افزود: یکهزار و ۲۷۴ معلول نیز در حال دریافت حق پرستاری هستند و کل پرداختی به آنها ماهانه ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است و علاوه بر این، ۵۶ مرکز توانبخشی شبانه روزی و ۲۹ مرکز توانبخشی روزانه در استان فعال است و از یکهزار و ۶۰۰ معلول نیز از سوی بهزیستی در منازل خودشان مراقبت به عمل می‌آید.

وی پرداخت کمک هزینه به دانش آموزان، دانشجویان، هزینه های ایاب و ذهاب، برنامه‌های ورزشی، فرهنگی و تامین وسایل توانبخشی را از دیگر خدمات بهزیستی به معلولان در استان اردبیل اعلام کرد.

در ادامه این همایش که با شعار "باور توانمندی ها نویدبخش دنیای دسترس پذیر" برگزار شد، نماینده معلولان به چالش‌های پیش روی این قشر از جمله اشتغال و مسکن اشاره کرد و نمایشگاهی از تولیدات و صنایع دستی و تابلوهای هنری معلولان به نمایش گذاشته شد و از معلولان برتر و توانمند حوزه‌های هنری، فرهنگی، ادبی، علمی و ورزشی تجلیل به عمل آمد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه