English

شهردار اردبیل:

اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریالی برای طرح زوج و فرد در ترافیک اردبیل

شهردار اردبیل با اشاره به تلاش‌ها برای کاهش ترافیک در مرکز شهر گفت: گام بلندی امسال در این زمینه با اختصاص اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریالی برای توسعه تجهیزات هوشمند مرکز کنترل ترافیک برداشته شده است.

 اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریالی برای طرح زوج و فرد در ترافیک اردبیل

به گزارش خبرگزار موج اردبیل، محمود صفری در نشستی با رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل اظهار کرد: برنامه‌ برطرف کردن مشکل ترافیک مرکز شهر امری مهم و یک اولویت‌ است و در همین راستا تجهیز اتاق کنترل ترافیک شهرداری برای اجرای طرح ترافیکی زوج و فرد امسال در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به گشایش مرکز هوشمند کنترل ترافیک در بهمن‌ سال گذشته، اضافه کرد: این مرکز با هدف کنترل هوشمند و نظم‌بخشی به امور ترافیک شهر به بهره‌برداری رسید و شهرداری نسبت به تجهیز و راه‌اندازی آن به همراه نصب ۱۰ سامانه ثبت سرعت، ۹ سامانه پایش تصویر و یک سامانه عبور از چراغ قرمز اقدام کرد.

شهردار اردبیل گفت: اقدام‌های موثر دیگر در راستای کنترل ترافیک شهر تداوم دارد و امسال نیز با مصوبه شورای اسلامی شهر و اعتبار مصوب، توسعه تجهیزات هوشمند ترافیکی انجام و دوربین‌ها با مرکز پلیس راهنمایی و رانندگی متصل می‌شود که این پیوند، هماهنگی ۲ مجموعه همچنین اعمال قانون و کنترل ترافیک را تسهیل می‌کند.

وی با بیان اینکه با افزایش تجهیزات اتاق کنترل ترافیک شهرداری و دریافت کد جریمه شاهد کاهش ترافیک در اردبیل می‌شویم، افزود: تجهیزات و سامانه‌هایی که در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید، شامل پنج سامانه برای کنترل سرعت خودروها و ثبت تخلف‌های مرتبط با سرعت و ۲ سامانه ثبت تخلف‌های خودرویی مانند پارک‌های دوبل در معابر است.

صفری، ۲ سامانه ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز و ۱۰ سامانه پایش تصویری را از دیگر تجهیزات برشمرد و عنوان کرد: ۲ تقاطع پر رفت و آمد اردبیل نیز در راستای کاهش تاخیر، هوشمندسازی می‌شود و بیش از ۲۰ تقاطع دارای چراغ راهنمایی هم با هدف ذخیره‌سازی انرژی برای استفاده در مواقع بحرانی و قطعی برق به باتری (یوپی‌اس) مجهز خواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل نیز در ادامه از آمادگی این مجموعه برای اجرای طرح ترافیکی زوج و فرد در هسته مرکزی شهر اردبیل خبر داد.

سرهنگ سیدحجت فتاحی با قدردانی از تلاش‌های شهرداری اردبیل در راستای کاهش و کنترل ترافیک گفت: یکی از خواسته‌های شهروندان کنترل ترافیک به ویژه در مرکز شهر بود که در همین راستا مجوز اجرای طرح زوج و فرد پس از تصویب شورای ترافیک، از وزارت کشور دریافت شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه