English

اجرای طرح آمارگیری نیروی کار در استان اردبیل آغاز شد

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از آغاز طرح آمارگیری نیروی کار در این استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

 اجرای طرح آمارگیری نیروی کار در استان اردبیل آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، موسی عبادی اظهار کرد: این طرح از ماه دوم هر فصل به مدت ۱۵ روز همزمان با سایر استان‌ها با مراجعه به خانوارهای شهری و روستایی در نمونه‌هایی از جامعه هدف و تکمیل پرسشنامه طرح طبق تعاریف و مفاهیم در هفته مرجع آن انجام و دوباره به این خانوارها در فصول بعدی برای برآورد تغییرات صورت گرفته، مراجعه می‌شود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: اجرای این طرح با مراجعه به نمونه‌های جامعه هدف شامل ۱۲۸ خوشه شهری و روستایی ۱۲ خانواری و اعضای این خانوارها طبق تعریف، شروع شده و تا سوم آذرماه ادامه خواهد داشت.

عبادی اضافه کرد: نتایج این طرح به‌صورت فصلی و سالانه در قالب شاخص‌های عمده بازار کار جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر، شامل "رخ مشارکت اقتصادی، نسبت اشتغال، نرخ بیکاری و سایر شاخص‌های نیروی کار" از طرف مرکز آمار ایران منتشر می‌شود.

وی از عموم خانوارهایی که در اجرای این طرح به عنوان نمونه انتخاب شده‌اند ، خواست با ماموران سرشماری همکاری لازم را داشته باشند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل ادامه داد: بیکاری و اشتغال اساسی اساس اقتصاد هر کشوری است به گونه‌ای که افزایش اشتغال و کاهش بیکاری به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی جوامع تلقی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری یکی از شاخص‌هایی است که برای ارزیابی شرایط اقتصادی کشور و استان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، بیان کرد: هدف این طرح، جمع‌آوری اطلاعات لازم برای بررسی وضعیت اشتغال و بیکاری افراد جامعه است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: دقت و صحت این اطلاعات با ارائه تصویر صحیحی از وضعیت بیکاری در جامعه سبب ارتقای کیفیت نتایج آمارگیری می‌شود و در نهایت امکان برنامه‌ریزی بهتر برای کاهش میزان بیکاری کشور و بهبود شرایط زندگی مردم را فراهم می‌کند.

عبادی افزود: هدف نهایی طرح آمارگیری نیروی کار شناخت ساختار و وضعیت جاری نیروی کار و تغییرات آن است و این هدف از طریق "برآورد شاخص‌های فصلی و سالانه نیروی کار در سطح کل کشور"، "برآورد تعداد سالانه در سطح کل کشور و استان‌ها"، "برآورد تغییرات فصلی و سالانه شاخص‌های نیروی کار در سطح کل کشور و استان‌ها" و "برآورد تغییرات سالانه‌ی شاخص‌های نیروی کار در استان‌ها" تامین می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه