English

رئیس اتاق بازرگانی تبریز اعلام کرد:

کمبود نیروی کار متخصص در بخش صنعت آذربایجان‌شرقی

رئیس اتاق بازرگانی تبریز با بیان اینکه آذربایجان شرقی با کمبود نیروی کار متخصص در بخش صنعت مواجه است، اظهار کرد: در وضعیت کنونی این کمبود به اوج رسیده و خطوط تولیدی با سرمایه گذاری میلیاردی به جذب بانوان هجوم آورده‌اند.

کمبود نیروی کار متخصص در بخش صنعت آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، یونس ژائله با اعلام این خبر اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی با کمبود نیروی متخصص و کارگرساده، بنایی، آهنگر، تکنسین و جوشکار، مواجه است که به دلیل سرانه پایین کشور و منابع تولید ثروت پایین، بسیاری از افراد در عراق و پاکستان با درآمد دلاری کار می‌کنند.

وی ادامه داد: استان ما در حال حاضر به جذب سه هزار نفر نیروی انسانی نیاز دارد که این امر در بنرهای جلوی کارخانجات با عنوان جذب نیرو نمایان است.

 وی با بیان اینکه جامعه ما به ۹۰درصد پیشرفت‌ها توجه نمی‌کند و همیشه به ۱۰ درصد ضعف‌ها تمرکز دارد، گفت: با توجه به پیشرفت‌ها از سرمایه‌های انسانی صیانت و حمایت کنیم تا آنها را در شهر خود از دست ندهیم و این امر مهم به توجه و نقش رسانه‌ها بستگی دارد.

ژائله با بیان اینکه مشکلاتی که در همه‌ی اتاق‌های بازرگانی‌ کشور وجود دارد و آن تولید ثروت است، ادامه داد: باید بدانیم تولید ثروت وظیفه اصلی کیست؟ اگر یک ملت تولید ثروت نکند و سرمایه‌های خود را نابود کند ملت فقیر و بدبختی خواهد بوذ پس باید با تولید ثروت به ایجاد رفاه و معیشت مردم کمک کنیم.

وی افزود: در آذربایجان برخی رفتارهای غیراخلاقی باعث شده نخبگان و فعالان اقتصادی از این شهر مهاجرت کنند و اکنون سرمایه‌های انسانی در استان به کمترین تعداد خود رسیده است.

وی با بیان اینکه افراد توانمندی در استان وجود دارد که نباید از نقش‌ آنها غافل شد، گفت: جامعه آذربایجان انسان‌های توانمندی دارد که می‌تواند در تولید ثروت برای مملکت نقش موثری داشته باشد باید با حمایت به ماندگاری آنها کمک کنیم.

 وی به برگزاری دوره‌های آموزشی توسط اتاق بازرگانی استان اشاره کرد و گفت: با برگزاری این دوره‌ها به نیروهای فعال در کارخانجات و واحدهای تولیدی تعداد صدور گواهی مبدا و حجم صادرات و مبادلات واقعی استان با افزایش چشمگیری مواجه شده‌است.

وی افزود: در سه ماه اول سالجاری ۱۰ هزار نفر، ۱۱۹ ساعت آموزش‌های لازم را یاد گرفته‌اند و اگر فقط ۲۰ درصد از سه هزار نیروی فعال در این واحدها با هنر تجارت آشنا شده و آن را بکار ببندند می‌توانند نقش موثری در توسعه و رشد ایفا کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه