English

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

بیش از یک هزار تن محصول انار برداشت و روانه بازار خواهد شد

رحیم یوسفی گفت: پیش‌بینی می‌شود طی سال جاری در این استان بیش از یک هزار تن محصول انار برداشت و روانه بازار مصرف داخل و خارج از استان شود.

بیش از یک هزار تن محصول انار برداشت و روانه بازار خواهد شد

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از آغاز برداشت انار از ۱۵۶ هکتار از باغات مثمر این استان خبر داد.

رحیم یوسفی افزود: پیش‌بینی می‌شود طی سال جاری در این استان بیش از یک هزار تن محصول انار برداشت و روانه بازار مصرف داخل و خارج از استان شود.

وی بیان کرد: بیشترین سطح باغ انار استان اردبیل در شهرستان گرمی با ۸۳ هکتار احداث شده و پس از آن، بیشترین پراکنش باغ انار مربوط به اراضی حاشیه رودخانه قزل‌اوزن در شهرستان خلخال با ۴۰ هکتار و مناطق مستعد شهرستان پارس‌آباد و بیله‌سوار با ۳۳ هکتار سطح زیر کشت این محصول است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ملس ساوه، بجستان، طارم، سیاه دانه شیراز، قرمز ملس و انار ترش را از جمله ارقام کشت شده انار در استان اردبیل ذکر کرد و گفت: طی سال‌های اخیر، کشت باغ انار در اراضی شیب‌دار با امکان پمپاژ آب به خصوص در حاشیه رودخانه قزل‌اوزن توسعه قابل توجهی پیدا کرده است.

وی کرم گلوگاه را مهم‌ترین آفت باغات انار ذکر کرد و ادامه داد: این آفت موجب پوسیدگی میوه انار می‌شود و برای مبارزه با آن باید محصول آفت‌زده از کف باغ جمع‌آوری و سوزانده شده و با رعایت بهداشت باغ و عملیات مدیریت فنی باغ، با این آفت مقابله کرد.

یوسفی اظهار کرد: از میوه انار محصولات جانبی از قبیل آب انار، رب انار، لواشک انار و مربای انار تهیه و از پوست این محصول نیز برای تهیه رنگ‌های سنتی و طبیعی استفاده می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه