English

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) :

اردبیل میزبان هشتمین همایش بین‌المللی مناظرات رضوی شد

مرتضی سعیدی‌زاد ضمن اشاره به انتخاب استان اردبیل به عنوان میزبان هشتمین همایش بین‌المللی مناظرات رضوی، اظهار کرد: امسال باید در همایش مناظرات رضوی با میزبانی استان اردبیل زنجیره‌ای از معارف رضوی از دل همایش و بحث‌های کارشناسی و تخصصی به دست آید و در سایر جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی تجلی یابد.

اردبیل میزبان هشتمین همایش بین‌المللی مناظرات رضوی شد

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) گفت: در راستای برگزاری هشتمین همایش بین‌المللی مناظرات رضوی  تلاش می‌کنیم نشست‌های علمی مرتبط را در دانشگاه‌ها و فضای عمومی کشور توسعه دهیم و از استادان و صاحب‌نظران انتظار داریم در غنای بار علمی و پژوهشی همایش و مدیریت اجرایی این رویداد مهم همکاری کنند.

او تاکید کرد: باید جریان توسعه مفاهیم و معارف رضوی را نسبت به گذشته در جغرافیای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور بیش از گذشته ترویج بدهیم و استان اردبیل به‌واسطه صبغه و سابقه فرهنگی و مذهبی می‌تواند تحولی در این راستا نشان دهد.

 

اردبیل پرچمدار برگزاری همایش مناظرات رضوی شد

کمیته علمی هشتمین همایش گفت و گو و مناظرات رضوی نیز در این نشست گفت: اردبیل  پایتخت تشیع در ایران است و مردمان این دیار سالیان سال با ترکان عثمانی و در دفاع مقدس جنگیده‌اند و استان اردبیل امسال پرچمدار برگزاری همایش مناظرات رضوی شده است.

عظیم‌زاده افزود: موضوعی که برای هشتمین همایش مناظرات رضوی و با میزبانی اردبیل مطرح شده، تحلیل گفتمانی است و این موضوع با اهمیت و سختی است و در واقع به صورت یک علم میان رشته‌ای به آن پرداخته خواهد شد.

او تاکید کرد: گفتار و مناظرات رضوی محور برنامه‌ها خواهد بود و بر مولفه‌های گفتمانی امام رضا (ع) تاکید خواهد شد.

وی با اشاره به این که به تاثیر بزرگ امام رئوف مبنی بر ماندگاری فرهنگ تشیع در ایران در این همایش توجه خواهیم داشت ، ادامه داد: از زاویه دید علوم میان رشته‌ای به درون میراث و فرهنگ رضوی رسوخ می‌کنیم تا دستاوردهای خوبی داشته باشیم.

وی افزود: در بررسی مقالات باید صبغه و غنای آنها مدنظر باشد و لازم است در کنار این همایش از ظرفیت استادان و صاحب‌نظران استان‌ها بهره‌مند شویم.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل هم گفت: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بر برگزاری هشتمین همایش مناظرات رضوی در اردبیل با محوریت نگاه تازه به مباحث رضوی و توجه به حجج و براهین و استدلالات آن امام همام تاکید دارد.

وی ادامه داد: چاووش‌خوانی در اردبیل که با فرهنگ رضوی مرتبط بود به‌خوبی استقبال می‌شود و باید در کنار برنامه‌های مفید، میزبان بودن اردبیل برای این رویداد مهم به مردم اطلاع‌رسانی و همچنین از تکراری یا کپی بودن مقالات مراقبت شود.

گفتمان نویسی مبتنی بر گفتمان رضوی برای این همایش بزرگ ضرورت دارد

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده ، مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل هم گفت: گفتمان نویسی مبتنی بر گفتمان رضوی برای این همایش بزرگ ضرورت دارد و این کار عظیم می‌تواند تحولی در سلسله همایش‌های رضوی به‌شمار آید.

وی تاکید کرد: نباید خروجی همایش منجر به تولید اسنادی برای خواب در قفسه کتابخانه‌ها شود که در این‌صورت ثمری نخواهد داشت و باید با ظرافت بیشتری به مقالات پرداخته شود تا محتوای نورانی آنها در جامعه رسوب کند.

امیر رجبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این نشست با اعلام همکاری این اداره کل در راستای برگزاری هر چه بهتر و باشکوه تر هشتمین همایش گفت و گو و مناظرات رضوی، از برگزاری این همایش در آذرماه امسال خبر داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه