English

محمد جوانبخت:

طرح شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین در اردبیل تکمیل می شود

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: طرح شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین در استان طبق برنامه ریزی های وزارت نیرو در دو سال آینده تکمیل می شود.

طرح شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین در اردبیل تکمیل می شود

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، محمد جوانبخت ، معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در نشست تخصصی بررسی آخرین وضعیت منابع آب و خاک استان اردبیل گفت: تکمیل پروژه های مرزی همچنان جزو اولویت های اصلی وزارت نیرو است و برای تکمیل این پروژه ها برنامه ریزی لازم بعمل آمده است.

وی با تاکید بر ظرفیت های بودجه بخش آب برای تکمیل و بهره برداری از پروژه های نیمه تمام گفت: هم اکنون بالغ بر هزار میلیارد تومان طرح های نیمه تمام در بخش آب وزارت نیرو وجود دارد که تکمیل و بهره برداری از این طرح ها با بودجه موجود را سخت کرده است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان اینکه تکمیل پروژه های اولویت دار جزو سیاست های اصلی وزارت نیرو در طول امسال خواهد بود افزود: ما بخش قابل توجهی از این طرح ها را طبق برنامه ریزی امسال و سال آینده تکمیل و به بهره برداری خواهیم رساند.

جوانبخت همچنین آبرسانی به ۱۰ هزار روستا در قالب جهاد آبرسانی را یادآور شد و گفت: وزارت نیرو در همین راستا طرح آبرسانی به ۷ هزار روستا را با قرارگاه امام حسن (ع) به امضا رسانده و انجام خواهد داد.

وی با بیان اینکه حل مشکل تنش آبی شهرها نیز از جمله برنامه های جدی وزارت نیرو می باشد، گفت: برای آبرسانی به شهرها ظرفیت خوبی در بودجه امسال پیش بینی شده است و جزو اولویت های ماست.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا تامین آب شرب را از برنامه های اصلی و جزو خطوط قرمز وزارت نیرو عنوان کرد و افزود: وزارت نیرو در این راستا گام های موثری برداشته که در آینده شاهد به ثمر نشستن آنها خواهیم بود.

جوانبخت می گوید: متاسفانه مشکل کمبود و بحران آب تا چندسال اخیر تبدیل به باور نشده بود و در حال حاضر این مشکل تبدیل به چالش اساسی کشور شده است.

وی اصلاح ساختار و رویکرد مدیریتی را از دیگر سیاست های وزارت نیرو در دولت جدید عنوان کرد و گفت: مدیریت پیوسته حوضه های آبریز برای برون رفت از بخش قابل توجهی از مشکلات در همین راستا عملیاتی شده است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا کاهش ۲۰ درصدی بارش ها در شهرستانهای شمالی استان اردبیل در سال آبی جاری را یادآور شد و گفت: برای جبران این کاستی ها ناچاریم برنامه های سازگاری با کم آبی و مدیریت مصرف آب و رعایت الگوی کشت را مدنظر قرار دهیم.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه