English

بارش باران در شمال، شمال‌غرب و شرق کشور / پدیده گرد و خاک در مناطق مرکزی

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از بارش باران در برخی مناطق کشور خبر داد و گفت: ‌ پیش‌بینی می‌شود که بارشهای پراکنده در سه روز آینده شمال‌غرب، سواحل جنوبی دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و برخی از نقاط شرق کشور را در بر بگیرد.

بارش باران در شمال، شمال‌غرب و شرق کشور / پدیده گرد و خاک در مناطق مرکزی

به گزارش خبرگزاری موج، احد وظیفه در مورد آخرین وضعیت جوی کشور طی سه روز آینده اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود که در سه روز آینده ابرناکی، بارش پراکنده باران، وزش باد و رعدوبرق بخشهایی از شمال‌غرب، سواحل جنوبی دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی را در بر بگیرد؛ این وضعیت در روز سه‌شنبه نیز در برخی از نواحی شمال شرق کشور ایجاد خواهد شد و بارش پراکنده باران و وزش باد برای این نقاط پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در سه روز آینده و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب استانهای هرمزگان، کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق فارس دچار ابرناکی، رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی خواهند شد؛ بنابر این گزارش وقوع سیلاب و آب‌گرفتگی معابر عمومی در این مناطق دور از انتظار نیست و باید تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت احتمالی مدنظر قرار گیرد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور گفت: پیش‌‌بینی می‌شود طی ساعتهای آینده نیز وزش باد شدید در برخی مناطق جنوب سمنان، قم، مرکزی، جنوب تهران و شمال اصفهان موجب ایجاد گردوخاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

وظیفه حداکثر دمای امروز تهران را در گرم‌ترین ساعات ۳۹ درجه بالای صفر اعلام کرد که این دما فردا(دوشنبه) یک درجه افزایش پیدا خواهد کرد؛ اهواز نیز با ۴۷ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان به شمار می‌رود؛ شهرکرد نیز با ۱۴ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان است.

وی ادامه داد: گرم‌ترین نقاط کشور نیز منطقه شوش و دهلران با ۵۰ درجه بالای صفر هستند و خنک‌ترین محدوده نیز در اردبیل است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی