English

خرید یخچال ال جی یا سامسونگ، کدام بهتر است؟

در یخچال های سامسونگ از سیستم خنک کنندگی دوقلو، سیستم دوقلو پلاس و خنک کننده سه گانه استفاده می شود. استفاده از فناوری خنک کنندگی دو قلو تقریبا در همه مدل‌های موجود از برند سامسونگ وجود دارد اما خنک کنندگی سه گانه فقط در یخچال های رده بالا استفاده شده است.

خرید یخچال ال جی یا سامسونگ، کدام بهتر است؟

به گزارش خبرگزاری موج، در سالهای اخیر وقتی نام یخچال خارجی را می‌شنویم، اکثرمان ناخودآگاه به یاد برند‌هایی مانند ال جی و سامسونگ می افتیم. از دیرباز این دو به عنوان دو رقیب شناخته می‌شده‌اند و هرکدام طرفداران خاص خود را در سراسر دنیا دارند. اما یخچال ساخت کدام برند بهتر است؟ زمانی که قصد خرید دارید ترجیح می‌دهید کدامیک را به آشپزخانه‌تان بیاورید؟ چه ویژگی‌هایی در خرید یخچال برای شما الویت دارند؟ در این جا سعی داریم تا یخچال‌های تولیدی این دو برند را از نظر ظاهری، قیمت و ویژگی‌های دیگر مقایسه کنیم. بعد از خواندن این مقاله با خیال راحت می توانید یخچال مناسبی برای خانه خود انتخاب کنید.

در مقایسه یخچال ال جی و سامسونگ چه چیزی را در نظر بگیریم؟

یخچال‌های تولیدی این دو برند کره‌ای بسیار گسترده و متعدد هستند. هر مدل دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که باید با آن‌ها به خوبی آشنا باشید تا بتوانید تصمیم درست‌تری بگیرید. سامسونگ به دلیل نوآوری و تولید محصولات شیک، کاربردی و مطابق نیاز مصرف کنندگان، توانسته نام خود را جزء محبوب‌ترین برندهای لوازم خانگی قرار دهد. برند ال جی نیز با شعار: "تولید محصولات با کیفیت برای راحتی بیشتر مصرف کنندگان" توانسته طرفداران بیشماری جذب کند. انتخاب بین این دو برند مشکل‌تر از آن است که به نظر می‌رسد، برای همین ما اینجا به تفکیک بین این دو قیاسهایی انجام داده‌ایم، تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.

 

مقایسه از نظر قیمت

یخچالها بسته به اینکه از چه نوعی (اینستاویو، دوقلو، ساید بای ساید، درب فرانسوی، فریزربالاو ...) باشند، قیمت‌های متفاوتی دارند. محدوده قیمت یخچال سامسونگ اصل کره در بازار ایران در حدود 32 تا 56 میلیون تومان است. این تفاوت به دلیل متفاوت بودن گنجایش برحسب فوت، نوع آن و گاهی رنگ یخچال وجود دارد.

قیمت یخچال ال جی در حدود 28 تا 107 میلیون تومان است. در سالهای اخیر یخچال اینستاویو ال جی محبوبیت زیادی را بین مردم پیدا کرده است. البته خیلی از مردم اعتقاد دارند به نسبت یخچال های ساید بای ساید قیمت منصفانه‌ای دارند.

 

مقایسه از نظر تغییرات ظاهری

در اولین نگاه به یخچال فریزر درب آن به چشم می آید. طبقه‌بندی درب یخچال‌های ال جی شامل این دسته بندی‌ها هستند:

  • یخچال درب فرانسوی
  • اینستاویو (INSTAVIEW) یا دور این دور
  • یخچال ساید بای ساید
  • یخچال فریزر پایین
  • یخچال فریزر بالا

خرید یخچال ال جی یا سامسونگ

تنوع در دسته یخچال‌های ساید بای ساید شامل: سه درب، یخچال های با ارتفاع بلند در حدود ۸۴ اینچ که از اندازه معمولی و استاندارد بلندتر هستند و یخچال های دو درب به شکل سنتی وجود دارند.

این طبقه بندی برای یخچال های سامسونگ به این گونه است:

  • یخچال ساید بای ساید
  • فمیلی هاب (Family Hub) یا درب شیشه‌ای
  • یخچال درب فرانسوی
  • یخچال درب فرانسوی ۴ درب
  • یخچال فلکس ۴ درب که در این نوع یخچال شما می توانید محل قسمت یخچال و فریزر را با هم به آسانی تعویض کنید.

این طبقه بندی به این دلیل است که برند سامسونگ همواره در تلاش بوده است تا طراحی‌هایی خاص و منحصر به فرد مخصوص به خود داشته باشد. مصرف کننده لازم است طبق نیاز خود تصمیم بگیرد که چه نوع یخچالی برای استفاده در منزل برای او مناسب است. برای مثال یخچال‌های دو درب که درب یخچال آن در بالا و درب پایین آن مخصوص فریزر و مجزا است، برای منزل‌های آپارتمانی و کوچک بسیار مناسب است.

 

فرق یخچال ال جی و سامسونگ از نظر نوع طراحی

زیبایی و جذاب بودن ظاهر یک دستگاه از الویت‌های هر برند در زمان طراحی آن است. جنس بدنه یخچال های تولید شده توسط هر دو برند ال جی و سامسونگ به صورت براق و با کیفیت بالا است. ظرفیت فضای داخلی آن‌ها بسیار بالا و جادار در نظر گرفته می شود، تا به خوبی برای خانواده‌های پرجمعیت هم مناسب باشند. از نظر جنس بدنه یخچال ال جی از جنس استنلس استیل یا فولاد ضد زنگ مشکی می باشد. رنگهای متداول یخچال های ساخت ال جی شامل: مشکی مات، فولاد ضد زنگ، فولاد ضد زنگ مشکی، سفید ساده، نقره ای پلاتینیوم یا پوشش فولادی

در مقابل یخچال های سامسونگ علاوه بر رنگ‌های گفته شده رنگ‌های خاصی هم دارد. از جمله آن‌ها می توان به فولاد ضد زنگ توسکانی با رنگ گرم به صورت آلویی، پلاتین ضد زنگ و فولاد ضد زنگ با خاصیت ضد اثر انگشت در رنگ سفید و مشکی اشاره کرد. این مدل یخچال بسیار خاص و منحصر به فرد است و ظاهری شیک دارد.

قابلیت‌های ویژه در یخچال های سامسونگ

یکی از این قابلیت‌های وجود فناوری flexzone می باشد. با استفاده از آن می توان تنها با فشردن یک دکمه یخچال را به فریزر و همینطور برعکس تبدیل کرد.

دیگر ویژگی جذاب فناوری family hub است. طبق این فناوری یخچال فریزر به Wifi متصل می شود. می توانید با استفاده از وای فای از موجودی یخچال مطلع شوید و تنظیمات خاص را برای آن تنظیم کرد. حتی برخی از یخچال ها هم دارای دوربین داخلی هستند. با استفاده از دوربین‌ها هم می توان محتویات داخل یخچال را چک و کنترل کرد. این فناوری‌ها در یخچال های سامسونگ به وفور مشاهده می شود، اما یخچال های ال جی ساده و مدرن هستند.

قابلیت‌های ویژه یخچال های ال جی

عمده تمرکز برند ال جی بر روی یخچال های Door in Door و حتی اینستاویو است. با استفاده از فناوری اینستاویو می توانید تنها با چند ضربه بر روی درب محتویات داخلی یخچال را مشاهده کرده و از کمبود‌ها برای خرید مطلع شوید. این گزینه باعث می شود تا با کمتر باز کردن درب انرژی بیشتری از یخچال ذخیره شود. هوای سرد تولید شده در یخچال از محیط داخلی خارج نمی شود و همین امر باعث ماندن انرژی یخچال می شود. در قسمت جلویی این مدل یخچال ها نمایشگری وجود دارد که دمای قسمت‌های مختلف را نمایش می دهد و می توانید هر نوع تز مواد غذایی را در دمای مخصوص خود نگهداری کرد.

خرید یخچال ال جی یا سامسونگ

در طراحی‌های یخچال های درب در درب در هر دو نوع برند ال جی و سامسونگ یک درب کوچک هم در جلوی یخچال تعبیه می شود. با استفاده از این درب می توان مواد غذایی مانند کره، پنیر و شیر یا هر نوع مواد غذایی پر مصرف دیگر را برداشت و مورد استفاده قرار داد. این درب با مانع شدن از بازگشایی درب‌های اصلی هم از هدر رفتن انرژی جلوگیری می کند و هم برای ایجاد نظم و مرتب سازی مواد غذایی تاثیر مهمی دارد.

سری Signature در یخچال های اینستاویوی ال جی سری خاص و منحصر به فرد آن است. در این سری یخچال علاوه بر قابلیت‌های ویژه برای کنترل یخچال از راه دور، ویژگی باز شدن خودکار درب هم قرار گرفته است. زمانی که مقابل درب یخچال بایستید درب به صورت خودکار باز شده و بسته می شود.

سری دیگری از یخچال های ال جی با نام Extend وجود دارند. در این یخچال ها توانایی تولید یخ‌های کروی شکل به قطر ۲ اینچ را دارند. این یخ‌ها نسبت به یخ‌های معمولی بیشتر دوام آورده و به راحتی ذوب نخواهند شد. از آن‌ها برای تهیه و تزئین نوشیدنی‌ها استفاده می شود. برای مشاهده قیمت یخچال ال جی به این لینک مراجعه کنید:

https://banehbazarche.com/product-tag/lg-refrigerators/

 

تفاوت سیستم خنک کننده یخچال سامسونگ و ال جی

در یخچال های ال جی از سیستم‌های خنک کننده مانند سیستم خنک کننده خطی، سیستم هوشمند، خنک کننده نوآورانه، سیستم خنک کنندگی درب و سیستم FRESHShield استفاده شده است. این سیستم هوای سرد را از بالای یخچال خارج می کند و باعث می شود تا هوای سرد در محفظه داخلی بیشتر مانده و از هدر رفتن هوای خنک جلوگیری شود.

در یخچال های سامسونگ از سیستم خنک کنندگی دوقلو، سیستم دوقلو پلاس و خنک کننده سه گانه استفاده می شود. استفاده از فناوری خنک کنندگی دو قلو تقریبا در همه مدل‌های موجود از برند سامسونگ وجود دارد اما خنک کنندگی سه گانه فقط در یخچال های رده بالا استفاده شده است.

مقایسه از نظر مصرف انرژی

این برند‌ها با تولید لوازم جانبی کم مصرف، طراحی برای جلوگیری از هدر رفت انرژی مانند طراحی یخچال های درب در درب و یا چراغ‌های داخلی LED که بر دمای خنک یخچال تاثیر منفی نمی گذارند. در برچسب میزان انرژی مصرفی آن‌ها محاسبه می شود. اگر کم مصرف بودن دستگاه مورد نظر برای شما الویت دارد بهتر است در بین مدل‌های متعدد موجود در بازار تحقیق کنید و انتخاب مناسبی داشته باشید.

جمع‌بندی

هر دو برند جزء سازندگان لوازم خانگی مطرح و پیشتاز هستند. در هر حال اگر یخچال سامسونگ یا ال جی را برای استفاده انتخاب کنید، محصول خریداری شده با کیفیت بسیار بالا و ویژگی‌های منحصر به فرد برای ارائه خدمات به شما آماده است. این برند‌ها مشتری مداری و جلب اعتماد مصرف کنندگان را بر سود خود ترجیح داده اند و الویت آن‌ها مشتری و رضایت او از خرید است. محصولات هر برند قابلیت‌های مخصوص به خود را دارد. بنابراین محصول انتخابی شما از دستگاه مشابه از برند دیگر هیچ گونه کمبودی نخواهد داشت. برای اطلاعات بیشتر در مورد خرید و قیمت یخچال بانه به سایت banehbazarche.com مراجعه نمایید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی