English

تزریق ژل خط اخم | بررسی مزایا، ماندگاری و میزان اثرگذاری

همانطور که می‌دانید روش‌های مختلفی برای جوانسازی یا زیباسازی پوست و به خصوص پوست صورت وجود دارد. روش‌هایی که تاثیر بسیاری از آنها ثابت نشده است و حتی برخی عوارض جبران ناپذیری برای ما دارند.

تزریق ژل خط اخم | بررسی مزایا، ماندگاری و میزان اثرگذاری

به گزارش خبرگزاری موج، همانطور که می‌دانید روش‌های مختلفی برای جوانسازی یا زیباسازی پوست و به خصوص پوست صورت وجود دارد. روش‌هایی که تاثیر بسیاری از آنها ثابت نشده است و حتی برخی عوارض جبران ناپذیری برای ما دارند. این روش‌ها شامل مصرف کرم‌ها و داروهای مختلف تا برخی عمل‌ها و جراحی‌های پلاستیک هستند. تزریق ژل خط اخم یکی از اولین تکنیک‌هایی است که برای جوانسازی صورت به ذهن ما می‌رسد. اما این روش چقدر موثر است؟

ترمیم خط اخم با استفاده از تزریق ژل تاثیر فوق العاده‌ای در کاهش سن ظاهری دارد. اما این تکنیک با بوتاکس متفاوت است و بسیاری از ما اطلاعات کافی از آن نداریم. در ادامه با کلینیک زیبایی خانه سفید همراه شوید تا به طور مفصل به روش زیبایی تزریق ژل خط اخم بپردازیم.

خط اخم چیست ؟

منظور از خط اخم فرورفتگی‌هایی است که بر روی پیشانی و بین دو ابرو شکل می‌گیرد و زمانی که اخم می‌کنید یا حالت چهره‌تان را عوض می‌کنید شدت می‌یابد. این خطوط از اولین نشانه‌های افزایش سن و پیری هستند. با این حال به جز افزایش سن عوامل متعددی مثل ژنتیک، نور آفتاب، آلودگی هوا و میزان مراقبت از پوست نیز بر آن موثر است. خط اخم معمولاً چین و چروک‌های عمیقی دارد که با هر روشی از بین نمی‌روند. یکی از بهترین روش‌ها برای درمان این خطوط استفاده از تزریق ژل خط اخم می‌باشد که به تازگی بیشتر مورد استقبال زیباجویان قرار گرفته است؛ چرا که ژل‌های جدید عملکرد بهتری نسبت به نمونه‌های قدیمی‌تر دارند.

تزریق ژل خط اخم چگونه انجام می‌شود؟

در تکنیک تزریق ژل خط اخم از ژل به عنوان یک فیلر و پر کننده پوستی استفاده می‌شود که باعث بهبود حالت مناطقی از پوست که ضعیف شده‌اند می‌شود. تزریق ژل در نواحی مثل خط خنده و خط اخم که بیشتر با چین و چروک مواجه می‌شوند کاربرد بیشتری دارد. این روش قادر است با کمترین درد و جای زخم آثار افزایش سن در پوست را از بین ببرد. ژل‌های امروزی بیشتر پایه گیاهی و زیستی داشته و تزریق آنها با عارضه زیادی همراه نیست. ژل‌هایی که به عنوان فیلر مورد استفاده قرار می‌گیرند انواع مختلفی دارند و حتی بسیاری از آنها برای حجیم سازی لب، باسن و سینه استفاده می‌شوند. علاوه بر این برندهای مختلفی از ژل‌ها وجود دارد که کلینیک‌های معتبر از بهترین آنها استفاده می‌کنند.

تزریق ژل خط اخم باید به گونه ای صورت بگیرد که ژل وارد بافت‌های حساس نشده و فضاهای خالی زیر پوست را پر کند تا چین و چروک‌ها به صورت کامل رفع شوند. اما در ناحیه خط اخم تعداد بسیار زیادی رگ کوچک وجود دارد که این تزریق را حساس‌تر می‌کند. بنابراین اپراتوری که تزریق ژل را انجام می‌دهد باید با تجربه و آموزش دیده باشد تا از بروز خسارت‌ها جلوگیری کند. البته پزشک قبل از هر گونه تزریق وضعیت پوست نقاط مختلف صورت از نظر فرورفتگی،‌ افتادگی،‌عدم تقارن و شکل  بررسی می‌کند. سپس در مورد وضعیت ایده آل و فعلی پوستتان با شما صحبت می‌کند و شما را از عوارض جانبی، مراقبت‌های بعد از تزریق و نتایج تزریق ژل آگاه می‌سازد. همچنین تخمینی از تعداد واحدهای مورد نیاز برای تزریق صورت می‌دهد تا هزینه تزریق ژل خط اخم به صورت حدودی مشخص شود.

پس از مشخص کردن محل تزریق، پزشک با استفاده از کرم بی حسی موضعی این نقاط را بی حس کرده و با مایع ضد عفونی کننده ناحیه مورد نظر را آماده می‌کند. سپس با استفاده از سوزن‌های بسیار ریز و مخصوص ژل مورد نیاز را به زیر پوست تزریق می‌کند. میزان مورد نیاز ژل برای تزریق اغلب کمتر از 2 سی سی است و در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود. این تزریق ممکن است با درد و خونریزی بسیار جزئی همراه باشد. شایسته ذکر است که گاهی برای کسب بهترین نتایج ممکن است لازم باشد چندین جلسه درمانی برای تزریق ژل خط اخم صرف شود.

تزریق ژل خط اخم

مزایای تزریق ژل خط اخم

تزریق ژل خط اخم علاوه بر اینکه تاثیرات فوق العاده‌ای در کاهش چین و چروک و جوانسازی صورت دارد، می‌تواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد:

  • مشاهده سریع نتایج : پس از تزریق ژل خط اخم شما می‌توانید در زمان کوتاهی نتایج آن را مشاهده کنید؛ به طوری که تنها چند روز پس از عمل بهبود چین و چروک‌ها را می‌بینید و احساس جوانی می‌کنید. این در حالی است که درمان‌های تهاجمی و بسیاری از درمان‌های غیر تهاجمی نتایج کندی دارند. ضمناً در این تکنیک هیچگونه جای بخیه، زخم و اسکار باقی نخواهد ماند.
  • بدون دوران نقاهت : ممکن است برایتان جالب باشد که یک روش زیبایی مثل تزریق ژل خط اخم هیچگونه دوران نقاهتی ندارد و شما بلافاصله می‌توانید به کارهای  روزمره خود برسید. این تکنیک در کمتر از نیم ساعت انجام می‌شود و شما می‌توانید بعد از آن حتی به محل کار خود برگردید.
  • عوارض ناچیز : تزریق فیلر به خط اخم با عوارض بسیار کمی همراه است که اگر به صورت اصولی و توسط پزشک ماهر انجام شود هیچگونه خطری را متوجه شما نمی‌کند. البته در صورت بروز عوارض نیز، این اتفاقات بسیار خفیف و کوتاه مدت خواهند بود.
  • نتایج ایده آل و ماندگاری نسبتاً طولانی : اگر بار اولی است که برای ترمیم و جوانسازی پوست خود می‌خواهید از تزریق ژل خط اخم استفاده کنید، باید بگوییم که نتایج آن فوق العاده است. این ژل پس از 12 تا 18 ماه به حالت اولیه خود بر می‌گردد و شما می‌توانید آن را تمدید کنید. بنابراین این روش ماندگاری خوبی داشته و می‌تواند به عنوان یک روش دائمی به کار برود.

اقدامات قبل از تزریق ژل خط اخم

اقداماتی که قبل از تزریق ژل خط اخم انجام می‌دهیم،‌نقش موثری در کسب نتایج ایده آل و کاهش عوارض عمل دارد. اقدامات قبل از تزریق فیلر شامل:

  • انتخاب مرکز زیبایی و پزشک خوب و باتجربه مهم‌ترین اقدام مفید قبل از تزریق ژل است
  • حتماً نمونه کارهای پزشک را برای مطمئن شدن از کیفیت خدمات بررسی کنید
  • حداقل 1 هفته قبل از عمل از مصرف دخانیات و الکل خودداری کنید
  • حداقل 1 هفته قبل از عمل از مصرف داروهای ضد انعقاد خون خودداری کنید
  • برای مراجعه به کلینیک از آرایش کردن خودداری کنید

مراقبت‌های بعد از تزریق ژل خط اخم

  • برای کاهش عوارضی مثل تورم و کبودی بهتر است بعد از تزریق ژل از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • از ماساژ یا خاراندن ناحیه‌ای که تزریق در آن انجام شده خودداری کنید.
  • داروهایی که پزشک تجویز می‌کند را به صورت مرتب مصرف کنید.
  • تا یک هفته بعد از تزریق نیز از مصرف دخانیات، الکل و داروهای ضد انعقاد خون خودداری کنید.
  • از قرارگیری در معرض آفتاب خودداری کنید.
  • تا چند روز پس از تزریق ژل خط اخم از رفتن به استخر یا سونا خودداری کنید.
  • تا 24 ساعت از فعالیت‌های سنگین اجتناب کنید.
  • تا 24 ساعت از هیچگونه ماده آرایشی و بهداشتی استفاده نکنید.

نمونه تزریق ژل خط اخم

عوارض تزریق ژل خط اخم

تزریق ژل خط اخم یک تکنیک بسیار کم تهاجمی است که بسیار بی خطر است. به طوری که با استفاده از کوچک‌ترین سوزن‌های ممکن بیشتر افراد اصلاً دردی در حین تزریق احساس نمی‌کنند. اما این تکنیک ممکن است عوارض و خطرات محدودی داشته باشد که بسیاری از آنها ناشی از درست اجرا نشدن روند تزریق ژل است. برخی عوارض جانبی که کمتر شایع‌اند مثل افتادگی پلک یا عدم تقارن ابرو ناشی از انتخاب کلینیک و پزشک نا مناسب هستند.

عوارضی که از آنها صحبت می‌کنیم به طور معمول سریع بهبود می‌یابند و از شدت کمی برخوردارند:

  • کبودی: در بسیاری از موارد افراد پس از تزریق ژل خط اخم دچار کبودی در ناحیه تزریق می‌شوند. این کبودی واکنش طبیعی بدن و بی خطر بوده و پس از مدت کوتاهی از بین می‌رود.
  • عدم تقارن: در برخی زیباجویان ممکن است چین و چروک‌های یک طرف بهتر از طرف دیگر بهبود یابد که باعث ایجاد یک عدم تقارن می‌شود. در این موارد تبحر و مهارت پزشک می‌تواند از بروز چنین عارضه‌ای جلوگیری کند و در غیر این صورت باید پس از مدتی به منظور بهبود عدم تقارن دوباره تزریق ژل انجام شود.
  • عفونت: عفونت پس از تزریق فیلر بسیار نادر است و حتی در کلینیک ما دیده نشده است. در هر صورت با وارد شدن سوزن غیر استریل به بدن امکان عفونت وجود دارد که در این صورت از آنتی بیوتیک‌ها برای بهبود آن استفاده می‌شود.
  • تورم و التهاب: گاهی ممکن است ناحیه‌ای که تزریق ژل به آن انجام شده دچار تورم شود که این تورم در کمتر از 2 روز بهبود می‌یابد.
  • نکروز : انسداد رگ‌های خونی و ایجاد لخته در خون ممکن است خون رسانی به بافت را کاهش داده و موجب ایجاد اسکار در پوست فرد شود. البته بروز این عارضه در تزریق ژل بسیار نادر است.
  • از دست دادن بینایی یکی عارضه‌های نادر است که با آمدن ژل‌های جدید غیر ممکن شده است.

چه کلینیکی برای تزریق ژل خط اخم مناسب است؟

هزینه تزریق ژل خط اخم به برند و میزان ژل و کلینیکی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. اما همیشه کلینیک‌های باکیفیت هزینه زیادی دریافت نمی‌کنند. شما می‌توانید با بررسی سوابق یک کلینیک، مرکز درمانی باکیفیت و کم هزینه‌ای را پیدا کنید. اگر مایلید بهترین کلینیک برای تزریق ژل خط اخم را پیدا کنید، ما کلینیک زیبایی خانه سفید با سال‌ها سابقه درخشان در زمینه انواع خدمات زیبایی را به شما معرفی می‌کنیم. کلینیک خانه سفید تا کنون توانسته رضایت اغلب مراجعه کنندگان را کسب کرده و به آنها کمک کند زیبایی و جوانی خود را بازیابی کنند. عامل اصلی این اتفاق نیز استفاده از تیم پزشکی حرفه‌ای و پاسخگویی 24 ساعته به زیباجویان است. همچنین این مرکز درمانی- زیبایی  انواع خدمات را با کمترین هزینه ارائه می‌کند تا متقاضیان از هر نظر آسوده خاطر باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه