English

لغو محدودیت های سفر به اروپا و تایید سینوفارم از ۱۰ اسفند

اتحادیه اروپا، از تاریخ ۱۰ اسفندماه (۱ مارس)، تمام گردشگرانی که با واکسن‌های مورد تایید سازمان بهداشت جهانی واکسینه شده باشند را پذیرش می‌نماید.

لغو محدودیت های سفر به اروپا و تایید سینوفارم از 10 اسفند

به گزارش خبرگزاری موج، بر اساس گزارش آژانس مسافرتی ایوار (به نقل از سایت رویترز)، بر اساس جلسه‌ای که روز سه شنبه سوم اسفند‌ماه ۱۴۰۰ (۲۲ فوریه) در بروکسل برگزار شد، اتحادیه اروپا، از تاریخ ۱۰ اسفندماه (۱ مارس)، تمام گردشگرانی که با واکسن‌های مورد تایید سازمان بهداشت جهانی واکسینه شده باشند را پذیرش می‌نماید.

در توصیه‌نامه‌ای که روز سه‌شنبه توسط دولت‌های اتحادیه اروپا تصویب شد، آمده است: «کشورهای عضو باید محدودیت‌های موقت سفر غیر ضروری (تفریحی) به اتحادیه اروپا را برای افرادی که با واکسن مورد تایید اتحادیه اروپا یا سازمان بهداشت جهانی واکسینه شده‌اند، لغو کنند».

تا قبل از این، بسیاری از کشور‌های توریست‌پذیر اتحادیه اروپا مانند فرانسه، صرفا ورود گردشگران را منوط به تزریق دو دوز واکسن مورد تایید سازمان دارویی اروپا (یکی از چهار واکسن فایزر، مدرنا، استرازنکا و جانسون اند جانسون) می‌دانستند. به همین علت اکثر مسافران ایرانی، با توجه به تزریق گسترده‌ی واکسن سینوفارم چین، امکان سفر به این کشور را نداشتند. اگرچه در همین زمان، بعضی کشور‌های اتحادیه اروپا مانند سوئیس و اسپانیا، برای صدور ویزای شنگن و پذیرش گردشگر، به تزریق دو دوز واکسن سینوفارم نیز اکتفا می‌کردند. محدود بودن حق انتخاب مسافران و عدم امکان اجرای تورهای ترکیبی اروپا، دو مشکل اساسی تفاوت پذیرش واکسن‌ها در بین کشور‌های اتحادیه اروپا بود که به نظر با این تصمیم، از دهم اسفند‌ماه این مشکلات مرتفع خواهد شد.

واکسن سینوفارم اروپا

واکسن های مورد تایید سازمان بهداشت جهانی

از ۱۰ اسفند ماه ۱۴۰۰، تمامی مسافرانی که واکسیناسیون خود را با واکسن‌های تایید شده توسط سازمان بهداشت جهانی تکمیل کرده باشند (دو دوز واکسن)، امکان سفر توریستی به تمامی کشور‌های اتحادیه اروپا را خواهند داشت. واکسن‌‌های مورد تایید سازمان بهداشت جهانی عبارتند از:

  1. سینوفارم (تزریق عمومی در ایران)
  2. استرازنکا (تزریق عمومی در ایران)
  3. کوواکسین (بهارات: تزریق به کادر درمان)
  4. نواوکس
  5. مدرنا
  6. فایزر
  7. جانسون اند جانسون
  8. کوویشیلد
  9. سینوواک (کروناواک)

تکلیف واکسن اسپوتنیک چیست؟

واکسن روسی اسپوتنیک اگرچه در ابتدا مورد تایید سازمان بهداشت جهانی قرار گرفت و جهت تزریق اضطراری در بسیاری از کشور‌ها استفاده شد اما با عدم اجازه روسیه به سازمان بهداشت جهانی جهت بازدید و کنترل کارخانه و محل تولید واکسن اسپوتنیک، این واکسن در حال حاضر از لیست واکسن‌های مورد تایید خارج شده است. توجه داشته باشید که خارج شدن واکسن اسپوتنیک‌وی صرفا دلیل سیاسی داشته و به دلایل بهداشتی از جمله عدم کارایی یا عوارض شدید نبوده است. قسمت اعظمی از کادر محترم درمان ایران واکسن اسپوتنیک تزریق کرده‌اند.

واکسن برکت در لیست تایید سازمان بهداشت جهانی

براساس جدول منتشرشده در سایت رسمی سازمان جهانی بهداشت، واکسن کوو ایران برکت جلسه رسمی اخذ تاییدیه را پشت‌سر گذاشته و به عنوان اولین واکسنِ منطقه در فرآیند ثبت جهانی قرار گرفته است. سازمان جهانی بهداشت WHO لیست جدیدی از وضعیت بررسی واکسن‌های کرونای تولیدشده درجهان توسط متخصصان این سازمان را منتشر کرده که در آن نخستین واکسن ایرانی کرونا نیز حضور دارد. این گزارش می‌افزاید: در جدول منتشر شده از سوی سازمان جهانی بهداشت، واکسن برکت اولین جلسه رسمی اخذ تأیدیه را باحضور تولیدکنندگان و متخصصان بخش‌های مختلف این واکسن و کارشناسان WHO پشت‌سر گذاشته و فرآیند کسب مجوز رسمی ازاین سازمان را آغاز کرده است گفتنی است واکسن کوو ایران برکت، اولین واکسن در کشور و در منطقه است که به این مرحله رسیده و در فرایند ثبت جهانی قرار گرفته است.

گسترش تورهای اروپا در بهار و تابستان 1401

اگرچه به علت زمان‌بر بودن پروسه ویزای شینگن، ثبت نام تورهای نوروزی تا هفته اول اسفند بیشتر نخواهد بود، اما می‌توان امیدوار بود با توجه به گسترش واکسیناسیون در سراسر جهان و همچنین تایید واکسن‌های سازمان بهداشت جهانی توسط اتحادیه اروپا جهت سفر‌های توریستی، تورهای بهار و تابستان 1401 با استقبال بیشتری از طرف مسافران و گردشگران مواجه شود. آژانس مسافرتی ایوار به عنوان مجری مستقیم تورهای اروپا با توجه تکمیل ظرفیت تورهای نوروز، از هم‌اکنون پیش‌فروش تورهای بهار و تابستان (اردیبهشت تا شهریورماه) خود را آغاز کرده است. اگر واکسیناسیون خود را با یکی از واکسن‌های مورد تایید سازمان بهداشت جهانی کامل کرده‌اید، می‌توانید جهت کسب اطلاع از شرایط و مدارک تورهای اروپا با شماره 02191009100 تماس گرفته یا به وبسایت www.eavar.com مراجعه نمایید.

ایوار - eavar

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه