English

علت اتومات نکردن کولرگازی سامسونگ و نحوه رفع ایراد

در این مطلب ما به بررسی علت اتومات نکردن کولرگازی اسپلیت سامسونگ و همچنین نحوه رفع مشکل اتومات نکردن در کولر گازی سامسونگ می پردازیم.

علت اتومات نکردن کولرگازی سامسونگ و نحوه رفع ایراد

به گزارش خبرگزاری موج، برند سامسونگ با تولید محصولاتی متنوع، مطمئن، باکیفیت، بی‌نظیر و با خدمات پس از فروش، محبوبیت ویژه‌ای در بین مردم جهان پیدا کرده و طرفداران زیادی دارد. خصوصاً لوازم خانگی و لوازم تهویه‌ مطبوع شرکت سامسونگ از نظر کیفیت، خدمات و اطمینان سهم عمده‌ای از بازار جهانی را به خود اختصاص داده‌اند. کولرگازی اسپیلت سامسونگ یکی از محصولات سیستم‌های تهویه مطبوع است که در طرح‌ها و مدل‌های متنوع، ظرفیت‌های متفاوت، ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فرد، قیمت‌های مختلف و گارانتی معتبر با توجه به فناوری روز دنیا توسط شرکت سامسونگ، تولید و عرضه می‌شود، بنابراین مصرف‌کنندگان زیادی از این اسپیلت‌ها استقبال می‌کنند وکولرگازی اسپیلت‌های شرکت سامسونگ، از معروف‌ترین و پرفروش‌ترین برندهای دنیا محسوب می‌شود.

چرا کولرگازی اسپیلت سامسونگ اتومات نمی کند؟

اگر شما میزان خنکی هوا در محیط را بر روی درجه دلخواه، تنظیم کنید، وقتی میزان تنظیمی از خنکی هوا در محیط فراهم شد، فعالیت کولرگازی اسپیلت توسط ترموستات که یکی از قطعات اصلی کولرگازی است، به‌صورت اتوماتیک متوقف می‌شود. به عبارتی، در برخی موارد، کولر گازی محیط را خنک کرده و به سطحی که شما تنظیم کرده‌اید می‌رسد اما همچنان کار می‌کند، به طوری که دمای محیط از سطح مشخص شده، بسیار خنک‌تر می‌شود، ولی اتوماتیک کولر گازی انجام نمی‌شود و کولر همچنان محیط را سردتر می‌کند. در این صورت توصیه می نماییم قبل از تماس با نمایندگی تعمیرات کولر گازی سامسونگ، حتما ادامه این مقاله را که توسط تعمیرگاه دیبا پشتیبان ایرانیان تهیه شده است را مطالعه نمایید شاید خودتان بتوانید با خواندن این مقاله مشکل کولر گازی خود را برطرف نمایید. در غیر اینصورت از دستکاری خودسرانه دستگاه پرهیز نمایید و فورا با نمایندگی های تعمیرات سامسونگ مانند دیبا پشتیبان تماس حاصل نمایید.

 معایب اتومات نکردن کولرگازی اسپیلت

اتومات نکردن کولر گازی اسپیلت سامسونگ، معایبی دارد که موارد زیر هستند.

  • سرد کردن محیط بیشتر از میزان تنظیم شده و احتمال سرماخوردگی افراد حاضر در محیط.
  • افزایش مصرف برق.
  • فشار به کمپرسور (موتور) کولر گازی.

دلایل اتومات نکردن کولر گازی اسپیلت سامسونگ

دلایل اتومات نکردن کولر گازی اسپیلت سامسونگ

دلایل اتومات نکردن کولر گازی اسپیلت سامسونگ موارد زیر هستند.

  • کثیفی کویل های کوندانسور

گرما از گاز مبرد توسط کویل‌های کوندانسور گرفته می‌شود. وقتی گردوغبار و آشغال بر روی کویل‌های کوندانسور بنشیند، کمپرسور کولر گازی نمی‌تواند به‌خوبی کار کند و پیوسته کار می‌کند تا هوای محیط را خنک کند. برای رفع این مشکل، کویل‌های کوندانسور را بررسی کرده و تمیز نمایید. در این صورت، مشکل اتومات نکردن کولر گازی برطرف می‌شود.

  • اتصال کوتاه ترموستات کنترل دما

ترموستات کنترل دما، ولتاژ موتور فن و کمپرسور را تأمین می‌کند. اگر ترموستات کنترل دما، دچار اتصال کوتاه بشود ولتاژ را مرتباً و پیوسته به کمپرسور می‌فرستد، در نتیجه کمپرسور به‌طور دائمی کار می‌کند. برای رفع اتومات کار کردن اسپیلت، با تست رسانندگی ترموستات، کنترل دما را به‌وسیله یک مولتی متر چک کنید و اگر دچار اتصال کوتاه شده، آن را تعویض کنید تا مشکل برطرف شود.

  • خرابی ترموستات

در واقع، تنظیم دمای هوای محیط توسط ترموستات در کولر گازی انجام می‌شود. وقتی ترموستات خراب شود نمی‌تواند میکروسوییچی که برق فن و کمپرسور توسط آن تأمین می‌شود را فعال کند و در این صورت کمپرسور مرتباً و پیوسته کار می‌کند. برای رفع این مشکل، درحالی که کولر گازی روشن است و هوای محیط را سرد می‌کند، با استفاده از یک مولتی متر رسانندگی ترموستات را چک کنید. اگر ترموستات رسانندگی نداشت پس دلیل بر خرابی آن است و باید آن را تعویض کنید تا مشکل برطرف شود.

  • خرابی کنتاکتور

در صورت خرابی کنتاکتور اسپلیت، یونیت داخلی دچار یخ زدگی می‌شود، بنابراین کمپرسور (موتور) به‌طور مرتب و پیوسته کار می‌کند. برای رفع اتومات کار کردن اسپیلت، باید کنتاکتور کولرگازی خود را تعویض کنید تا مشکل برطرف شود.

  • عدم نصب صحیح کولر گازی اسپیلت

اگر کولر گازی به‌طور صحیح نصب نشده باشد و با وصل برق اصلی از انشعاب شهری به‌طور طور مستقیم به کمپرسور (موتور) کولر گازی باعث مرتب و پیوسته کار کردن کمپرسور می‌شود. برای اتومات کار کردن اسپیلت، آن را به‌طور صحیح و اصولی نصب کنید مشکل برطرف خواهد شد.

  • خرابی ترمیستور

برآورد دمای محیط، توسط ترمیستور که یکی از قطعات اصلی کولر گازی اسپیلت است انجام می‌شود و از طریق برد کنترل بر عملکرد کمپرسور، نظارت دارد. وقتی که ترمیستور خراب بشود کمپرسور (موتور) به‌طور مرتب و پیوسته کار می‌کند. برای رفع اتومات کار کردن اسپیلت، باید ترمیستور کولرگازی خود را بررسی و چک کنید و در صورت خرابی، آن را تعویض کنید تا مشکل برطرف شود.

  • خرابی برد کنترل دما

برد کنترل، ولتاژ برق موردنیاز موتور فن و کمپرسور را تأمین می‌کند و یکی از بردهای الکتریکی اصلی کولر گازی است، اگر در برد کنترل مشکلی ایجاد شود، ولتاژ مرتب و پیوسته به کمپرسور وارد می‌شود و در نتیجه کمپرسور نیز مرتب و پیوسته کار می‌کند. برای رفع اتومات کار کردن اسپیلت، باید برد کنترل کولرگازی خود را بررسی و چک کنید و در صورت خرابی، آن را تعویض کنید تا مشکل برطرف شود.

  • خرابی برد رله

اگر برد رله خراب شده باشد کمپرسور مرتباً و پیوسته کار می‌کند. برای رفع اتومات کار کردن اسپیلت، باید برد رله کولرگازی خود را بررسی و چک کنید و در صورت خرابی، آن را تعویض کنید تا مشکل برطرف شود.

  • خرابی برد کنترل اصلی

برد اصلی اسپیلت، ولتاژ تمام قسمت‌های آن را تأمین و کنترل می‌کند. اگر برد کنترل اصلی کولرگازی خراب شود، ولتاژ ورودی به کمپرسور، نمی‌تواند کنترل بشود و کمپرسور به‌طور مرتب و پیوسته کار می‌کند. برای رفع اتومات کار کردن اسپیلت، باید برد کنترل اصلی کولرگازی خود را بررسی و چک کنید و در صورت خرابی، آن را تعویض کنید تا مشکل برطرف شود.

نحوه چک کردن ترموستات کولر گازی اسپیلت

گفتیم که خرابی ترموستات، یکی از عوامل رایج اتومات نکردن کولر گازی و مرتب کار کردن کمپرسور آن است. برای تست ترموستات با استفاده از اهم متر، ظرف محتوی یخ خرد شده، ترموستات بالای صفر و ترموستات زیر صفر مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  1. لوله مویی ترموستات را چک کنید. اگر لوله مویی دارای شکستگی، بریدگی یا سوراخ باشد، گاز درون آن خارج می‌شود.
  2. ترموستات را بر خلاف جهت حرکت عقربه‌های ساعت بچرخانید.
  3. سلکتور اهم مولتی‌متر که بر روی اهم قرار دهید و سیم رابط آن را به فیش اتصالی ترموستات وصل کنید. اگر ترموستات وصل باشد، عقربه‌های اهم متر منحرف می‌شوند.
  4. بالب ترموستات را درون ظرف یخ قرار دهید، انحراف عقربه‌های اهم‌متر قطع می‌شود.
  5. ترموستات را در جهت حرکت عقربه‌های ساعت بچرخانید، اگر ترموستات سالم باشد دوباره وصل می‌شود و عقربه‌های اهم‌متر نیز دوباره منحرف می‌شوند.

در نتیجه صرفه‌جویی در مصرف انرژی و عیب‌یابی خودکار از جمله مزیت‌های کولرهای گازی سامسونگ نسبت به سایر برندهای تولیدکننده کولر گازی است. اگر مشکلی در کولر گازی سامسونگ شما ایجاد شد با تعمیرکار ماهرکولر گازی سامسونگ از مراکز خدمات پس از فروش و نمایندگی های مجاز تعمیرات سامسونگ مانند نمایندگی تعمیرات سامسونگ دیبا پشتیبان samsungposhtiban.com تماس بگیرید تا متحمل خسارت نشوید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • Sara

    فروش انواع کولرگازی درسایت روشن تهویه بانصب وارسال رایگان!(تعمیرکولرگازی درتهران وقم)ارسال تکنیسین زیر۲ساعت!

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه