English

آخرین خبرها از تاثیر واکسن کرونا بر روی افراد دارای بیماری خاص و نقص ایمنی

آیا می‌دانید که افراد دارای بیماری خاص مانند سرطان، ام اس، بیماری HPV ، ایدرز و...که دارای نقص ایمنی پایین هستند می‌توانند واکسن کرونا تزریق کنند؟

آخرین خبرها از تاثیر واکسن کرونا بر روی افراد دارای بیماری خاص و نقص ایمنی

آیا می‌دانید در برخی آزمایشگاه‌ها برای اطمینان از تأثیرات واکسن کرونا بر روی افراد با بیماری‌های خاص تست آنتی بادی گرفته می‌شود؟ آیا با خدمات انواع آزمایشگاه تشخیص طبی و آزمایشگاه پاتوبیولوژی در رابطه با بیماری کرونا و واکسن کرونا آشنا هستید؟ و یا بزرگ‌ترین و معتبرترین آزمایشگاه طبی ایران را می‌شناسید؟

همان طور که می‌دانید آزمایشگاه‌های پزشکی خود شامل مجموعه‌ای از آزمایشگاه‌های ژنتیک، آزمایشگاه تشخیص طبی، آزمایشگاه پاتوبیولوژی و آزمایشگاه پاتولوژی است که هر کدام از بخش‌های مختلف با وظایف متفاوتی تشکیل شده‌اند مثلا بخش‌هایی نظیر هماتولوژی، بیوشیمی، بانک خون، میکروب شناسی، ایمونولوژی و سرولوژی جزو زیر مجموعه آزمایشگاه تشخیص طبی هستند و یا آزمایش‌هایی نظیر تست HPV توسط آزمایشگاه پاتولوژی انجام می‌شود و تست‌های آنتی بادی نیز در آزمایشگاه‌های پاتوبیولوژی صورت می‌گیرد.

در این میان برخی از آزمایشگاه‌ها نظیر آزمایشگاه عماد نیز وجود دارند که تمامی این خدمات را به صورت یک مجموعه بزرگ تخصصی در حیطه کاری خود قرار داده‌اند و تمامی آزمایش‌های مختلف مربوط به بخش‌ها و آزمایشگاه‌های تخصصی متفاوت را به کمک متخصصین خود و به شکل کاملاً حرفه‌ای و دقیق انجام می‌دهند. شما به کمک این نوع از آزمایشگاه‌های پیشرفته و بزرگ به راحتی می‌توانید هر نوع آزمایشی اعم از تست آنتی بادی واکسن کرونا یا تست HPV و... را بدون مراجعه به آزمایشگاه‌های تخصصی کوچک انجام دهید و در وقت و زمان خود صرفه جویی نمایید. ضمن این که تمامی آزمایشات شما زیر نظر متخصصین کار کشته و متبحر انجام می‌گیرید و بهترین و دقیق‌ترین جواب‌ها را از این آزمایشگاه‌ها دریافت می‌کنید.

به طور معمول این روزها افراد زیادی به این نوع آزمایشگاه‌ها جهت تست آنتی بادی واکسن کرونا مراجعه می‌کنند و غالباً بیشتر این افراد جزو کسانی هستند که دارای بیماری‌های خاص بوده و در بدن خود با نقص ایمنی مواجه هستند. ممکن است برای شما این سوال پیش آمده باشد که افرادی که دارای نقص ایمنی هستند چگونه می‌توانند واکسن کرونا تزریق کنند؟ در حالی تزریق واکسن ممکن است برای این افراد خطر آفرین باشد. برای دریافت جواب این سؤال و آخرین خبرها در مورد تأثیرات واکسن کرونا بر روی این دسته از افراد پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطالب همراه ما باشید.

آیا افراد دارای بیماری خاص و نقص ایمنی می‌توانند واکسن کرونا دریافت کنند؟

 

در رابطه با این سؤال برخی از پزشکان حاذق ایمونولوژیست ایران اظهارنظر کرده‌اند که افرادی که دارای مشکلات نقص ایمنی در بدن هستند در صورتی می‌توانند واکسن کرونا تزریق کنند که پزشک معالج آنها اجازه تزریق واکسن به آنها داده باشند. همچنین ممکن است با تزریق واکسن در دز داروهای مصرفی این افراد تغییر ایجاد شود تا عوارض واکسن بر روی این افراد تأثیر منفی و جبران‌ناپذیری را ایجاد نکند. همچنین این محققین اظهار داشته‌اند کسانی که دارای نقص ایمنی هستند بهتر است پس از تزریق واکسن کووید ۱۹ تست آنتی بادی را از طریق آزمایشگاه معتبر انجام دهند تا بر روند تأثیر واکسن در بدن خود اطمینان حاصل نمایند.

به گفته این متخصصین نقص ایمنی بدن ممکن است ضعیف و یا شدید باشد که در این میان جان افراد با ضعف ایمنی شدید با کوچک‌ترین عفونت ممکن است به خطر بیافتد و حتی در برخی مواقع این افراد با عفونت‌های کوچک جان خود را از دست می‌دهند. به همین دلیل واکسیناسیون این دسته از افراد کماکان در ابهام بوده بطوری که مرکز مدیریت و پیشگیری بیماری آمریکا که به سازمان CDC معروف است به محدودیت اطلاعات در واکسیناسون این افراد اشاره کرده و معتقدند که باید کارآزمایی بالینی بیشتری برای تزریق واکسن کرونا به بیماران دارای نقص ایمنی شدید، صورت گیرد. اما با این وجود طبق آخرین خبرها از همین سازمان، توصیه شده است که واکسیناسیون بر روی افراد دارای بیماری‌های خاص و نقص ایمنی، بهتر است که انجام گیرد. اما نوع واکسن تزریقی بر روی این افراد مهم است بطوری که واکسن‌هایی که در آزمایشگاه بر پایه ویروس ضعیف شده ساخته شده‌اند مانند واکسن آسترازنکا و یا فایزر مناسب افراد با بیماری خاص و نقص ایمنی نمی‌باشد و برای این افراد منع مصرف داشته و ممنوع است در صورتی که واکسن‌هایی که بر پایه ویروس کشته شده هستند مانند سینوفارم برای افراد با نقص ایمنی، مناسب بوده و خطری را برای این افراد ایجاد نمی‌کنند.

البته باید خاطر نشان کرد که این امر شامل کسانی که دارای بیماری‌های خاص کم خطر هستند نمی‌گردد. مانند کسانی که تست HPV آنها توسط آزمایشگاه پاتولوژی و یا تست‌های دیگری که توسط آزمایشگاه تشخیص طبی و آزمایشگاه پاتوبیولوژی مثبت اعلام شده است. این دسته از افراد می‌توانند هر دو نوع از واکسن کووید ۱۹ را دریافت کنند اما بهتر است تزریق واکسن آنان زیر نظر پزشک معالج صورت گیرد. بطور کل واکسن کووید ۱۹ برای افرادی که دارای نقص ایمنی شدید می‌باشند کارآیی کمتری نسبت به افراد سالم دارد. برای این افراد تزریق دز سوم واکسن کرونا توسط متخصصین پیشنهاد شده است تا از میزان مرگ و میر این دسته از افراد کاسته شود.

در هر صورت بهتر است این افراد قبل از تزریق واکسن با پزشک خود مشورت کرده و حتی درباره زمان دریافت واکسن نیز با پزشک هماهنگ باشند تا بهترین نتیجه را از تزریق واکسن کرونا دریافت نمایند. همچنین انجام تست آنتی بادی واکسن کرونا توسط آزمایشگاه‌های تخصصی برای این دسته از افراد الزامیست تا میزان کارایی واکسن بر روی این افراد مشخص شود.

چرا تست آنتی بادی واکسن کرونا برای افراد با نقص ایمنی مفید است؟

از نظر محققین تست آنتی بادی واکسن کرونا که توسط آزمایشگاه‌های تخصصی گرفته می‌شود برای همه افراد مناسب نیست اما برای کسانی که دارای بیماری خاص مانند سرطان، پیوند اعضاء، ایدز، ام اس و... هستند و سطح ایمنی بدنشان ضعیف است بسیار مفید بوده و نتایج این تست به این افراد کمک می‌کند تا از میزان تأثیر واکسن بر بدن خود بیشتر آگاه شوند.

 

در این رابطه یکی از جراحان معروف پیوند و محقق دانشگاه جان هاپکینز به نام دکتر دوری سگف اظهار داشته است که با تزریق واکسن کووید ۱۹ در بدن اتفاقات زیادی رخ می‌دهد که تست آنتی بادی آزمایشگاه‌ها به طور مستقیم آنها را اندازه‌گیری نمی‌کند. اما به طور کل این نوع آزمایش برای کسانی که دچار نقص ایمنی هستند و واکسینه شده‌اند بسیار مفید است زیرا به کمک این تست می‌توانند میزان محافظت بدن خود در برابر ویروس را بیابند و در انجام امور روزمره خود احتیاط لازم جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری کویید ۱۹ را اعمال نمایند. مثلاً اگر میزان آنتی بادی در بدنشان ضعیف باشد باید احتیاط کنند و دورکاری را در شغل و حرفه خود انتخاب نمایند.

برای انجام تست آنتی بادی و هر نوع تست تخصصی دیگر که مربوط به بیماری‌های خاص هستند مانند تست HPV و... می‌توانید به مجموعه بزرگ آزمایشگاهی عماد مراجعه کنید و هر نوع آزمایشی که مربوط به آزمایشگاه پاتوبیولوژی، آزمایشگاه تشخیص طبی، آزمایشگاه ژنیک و یا پاتولوژی است را در این مجموعه آزمایشگاهی تجربه نمایید.

آزمایشگاه عماد یکی از بزرگ‌ترین و تخصصی‌ترین آزمایشگاه‌های ایران است و تمامی تست‌های گرفته شده توسط متخصصان با تجربه و حرفه‌ای مورد بررسی قرار می‌گیرد. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتربه وب سایت آزمایشگاه عماد مراجعه کنید و از خدمات این آزمایشگاه بهرمند شوید. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه