English

قبل از سفر با تور کیش با سوغات کیش آشنا شوید

اگر قصد سفر با تور کیش را دارید، در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی درمورد سوغات این جزیره کسب کنید.

قبل از سفر با تور کیش با سوغات کیش آشنا شوید

به گزارش خبرگزاری موج، کیش یکی از زیباترین جزایر ایران و یکی از قطب‌های گردشگری کشور محسوب می‌شود. تعداد زیادی جاذبه‌ گردشگری از قبیل کشتی یونانی، ساحل مرجانی، پارک ساحلی سیمرغ، اسکله تفریحی و... در این جزیره واقع شده‌اند. رفته‌رفته تعداد علاقه‌مندان به شرکت در تور کیش ارزان افزایش می‌یابند، به همین دلیل ما در این مطلب چند مورد از پرطرفدارترین سوغات این جزیره را معرفی می‌کنیم. اگر قصد سفر با تور کیش را دارید، در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی درمورد سوغات این جزیره کسب کنید. همچنین میتوانید بهترین قیمت تور کیش را از علی بابا تهیه کنید و با خیال راحت سفر کنید.

میگو، ماهی و لابستر

همان‌طورکه می‌دانید کیش یک جزیره به حساب می‌آید و به همین دلیل غذاهای دریایی در آن به وفور یافت می‌شود. افراد زیادی در سراسر جهان به این نوع غذاها علاقه‌مند هستند و برای سرو آن‌ها به جزایر مختلف سفر می‌کنند. در کیش هم مانند بقیه جزیره‌ها انواع غذاهای دریایی از قبیل میگو و ماهی یافت می‌شود. این غذاها از پرطرفدارترین سوغات جزیره کیش به‌شمار می‌روند. تعداد زیادی از بومیان این منطقه به صید موجودات دریایی مشغول هستند و از این روش امرار معاش می‌کنند.

ماهی

گردشگران می‌توانند همراه صیادان به دریا رفته و ماهی صید کنند. تاکنون 10 نوع میگو در جزیره کیش صید شده که با مراجعه ‌به رستوران‌ها می‌شود طعم آن‌ها را چشید. لابستر نوعی از خرچنگ محسوب می‌شود که میل کردن آن بلامانع است. این موجود دریایی بسیار کم‌یاب بوده و صیادان آن را در ساحل صخره‌ای کیش صید می‌کنند. اگر به این جزیره سفر می‌کنید، حتما مقداری میگو و ماهی خام به‌عنوان سوغات بخرید. هنگامی که طعم این غذاها را می‌چشید مزه آن برای همیشه زیر دندان شما خواهد ماند.

پوشاک

کیش فاصله کمی با کشورهای خارجی دارد و به همین دلیل می‌توان انواع اجناس وارداتی را با کم‌ترین قیمت در مراکز خرید این جزیره خرید. به همین منظور در کیش تعداد زیادی پاساژ و مرکز خرید ساخته شده است که گردشگران با مراجعه‌ به آن‌ها می‌توانند پوشاک و وسایل مختلف را خریداری کنند. بسیاری از کسانی‌ که به کیش سفر می‌کنند، با پرداخت هزینه‌ای کم پوشاکی با کیفیت برای خود می‌خرند. اگر شما تور ارزان کیش را درنظر گرفته‌اید، به مراکز خرید این جزیره رفته و برای سوغاتی پوشاک تهیه کنید. همچنین می‌توانید از پاساژها لباس خریده و آن را به دوستان خود هدیه دهید. در جزیره کیش می‌توانید انواع مختلفی از لباس با رنگ و برندهای مختلف را ببینید.

صنایع‌دستی

صنایع دستی

آثار دست‌ساز نمونه‌‌ای دیگر از سوغات این جزیره محسوب می‌شوند. هر بخشی از ایران صنایع‌دستی خاص خود را دارد و کیش هم از این قاعده مستثنی نیست. اگر به بازارهای محلی این جزیره سری بزنید، مطمئنا محو زیبایی صنایع‌دستی اهالی این منطقه می‌شوید. دست‌سازه‌های کیش شامل مرجان، گلیم، کوزه‌های سفالی، سبد، گوش ماهی، صدف، ی ای

پارچه‌های گلابتون و پولک است. همچنین بومیان کیش با استفاده از بقایای آبزیان صید شده اشیای زیبایی می‌سازند که خرید آن‌ها خالی از لطف نیست. صنایع‌دستی این جزیره می‌تواند یکی از بهترین سوغات‌ها برای عزیزان شما باشد.

حنابندان

یکی از رسومی که باعث شگفتی افراد در تور کیش می‌شود، تماشای رسم حنابندان است. این رسم بسیار در کیش رواج دارد و در بازارهای محلی افرادی با استفاده از حنا روی دست طرح‌هایی را می‌کشند. اثر رنگ حنا روی بدن دائمی نیست و طی چند روز اثر آن کم‌تر خواهد شد. دست بیشتر بومیان کیش پر شده از نقوش زیبایی است که با حنا نقاشی شده‌اند. طرح‌ها و نوعی حنای مخصوص در بازارهای این منطقه یافت می‌شود که می‌توانید آن‌ها را خریده و به دوستان خود هدیه دهید.

ادویه‌های مختلف و عسل

عسل و ادویه کیش بین عموم مردم بسیار معروف است. می‌توان گفت اهالی این منطقه برای پخت هر نوع غذا از ادویه‌ای خاص استفاده می‌کنند که رنگ و طعمی منحصربه‌فرد به غذا می‌بخشد. با سفر به کیش حتما ادویه‌های مختلف را خریداری کرده و از آن‌‌ها در تهیه غذا استفاده کنید. بیشتر ادویه‌های محلی کیش از ترکیب مرزه، ریشه جوز، بادیان رومی، تخم گشنیز، فلفل سیاه، داریچین، زیره، آویشن، زنجبیل و... حاصل می‌شود. به شما پیشنهاد می‌کنیم مقداری از این ادویه‌ها را خریده و از طعم آن لذت ببرید. همچنین تعدادی از بومیان این جزیره از طریق کندوداری امرار معاش می‌کنند به همین دلیل می‌توانید عسل‌های طبیعی و ناب را در این منطقه بخرید. عسل‌های طبیعی موجود در کیش در کم‌تر مکانی از ایران یافت می‌شود.

خرما و میوه‌های گرمسیری

کشاورزی یکی از شغل‌هایی است که در کیش رواج دارد. به دلیل گرمسیری بودن این منطقه خرما در آن بسیار کشت می‌شود. خرمای این جزیره به قدری خاص و محبوب است که بسیاری از تجار آن را به کشورهای دیگر صادر می‌کنند. با کیفیت‌ترین انواع خرما مانند خارک، رطب و خرمای خشک را می‌توانید در این جزیره بخرید. اگر چرخی در کیش بزنید، می‌توانید فرآورده‌های این میوه را هم پیدا کنید. عسل، شیر و چیپس خرما در کیش به وفور یافت می‌شود.

کیش در طول سال شاهد حضور تعداد زیادی گردشگر است و به همین دلیل ما در این مطلب به معرفی بهترین سوغات این جزیره پرداختیم که با شرکت در تور کیش ارزان می‌توانید آن‌ها را بخرید. اگر تجربه خرید سوغات نام برده شده در طول تور کیش را داشتید، نظرات خود درباره آن‌ها و بهترین مکان خریدشان را با ما و دیگر کاربران به‌اشتراک بگذارید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه