English

باغ های گیاه شناسی تایلند

اطلاعات خواندنی در مورد باغ های گیاه شناسی را می توانید در گزارش زیر مطالعه کنید.

باغ های گیاه شناسی تایلند

به گزارش خبرگزاری موج، اگر با باغ های گیاه شناسی آشنایی داشته باشید، خواهید دانست که باغ های گیاه شناسی در تایلند با باغ های عادی تفاوت دارند. در ادامه می توانید  اطلاعات خواندنی در مورد باغ های گیاه شناسی در تایلند مطالعه کنید

 

باغ گیاه‌شناسی Nong Nooch

باغ گیاه‌شناسی Nong Nooch با دو کیلومتر مربع وسعت در نزدیکی پاتایا در تایلند قرار دارد.

باغ گیاه‌شناسی Nong Nooch به وسعت بیش از ۲۰۰ هکتار در ۱۶۳ کیلومتری جاده Sukhimvit قرار داشته و یکی از زیباترین مناظر طبیعی منطقه به حساب می‌آبد. این باغ همچنین بواسطه‌ی بانک غنی از ژن گیاهی خود، یکی از مراکز علمی گیاه‌شناسی تایلند نیز محسوب می‌گردد.

زمین این باغ ابتدا در سال ۱۹۵۴ برای کشت درختان میوه خریداری شد ولی بعدا تصمیم بر آن شد که گل و گیاهان وحشی را در آن بعمل آورند تا اینکه در سال ۱۹۸۰ برای عموم بازگشایی شد. پارک فوق دارای چندین بخش مختلف از جمله باغ فرانسوی، باغ اروپایی، باغ سنگ‌های ایستاده، برج مورچگان، تپه پروانه‌ها، دهکده گلها و ... است. کاکتوس‌ها نیز حضور پررنگی در این باغ گیاه‌شناسی دارند که گونه‌های مختلف جمع‌آوری شده از سرتاسر جهان را شامل می‌شود.

گیاهان استوایی جنوب آسیا و به طور کلی گیاهان استوایی که از اطراف جهان گرد‌اوری شده‌اند، بخش بزرگی از گیاهان این باغ را تشکیل می‌دهند. در حقیقت هدف اصلی سازندگان این باغ، نمایش گونه‌های مختلف گیاهان استوایی بوده است.

این باغ در تور تایلند دارای دو رستوران، یک باغ‌وحش کوچک، محل نمایش فیل‌ها، هتل، استخر شنا و چندین خانه مسکونی اجاره‌ای است. محلی نیز برای برگزاری جشن‌ها و نمایش‌های مختلف و اجرای موسیقی تدارک دیده شده است.

باغ گیاه شناسی پوکت

باغ گیاه شناسی پوکت نمایشی خیره کننده از مجموعه ای شگرف از انواع گیاهان گرمسیری و گونه هایی عجیب را در 30 ناحیه مختلف ارائه می دهد. هر ناحیه گونه های متفاوتی نظیر نخل های گرمسیری، بوته های باغ، گیاهان معطر، باغ های میوه و غرفه های ارکیده را شامل می شود. می توان از این باغ به عنوان مکانی عالی برای علاقمندان به زیبایی های طبیعی نام برد، مکانی فوق العاده که فرصت طلایی بازدید از گیاهان زیبا و آشنایی با گونه های متفاوتی از سراسر جهان را بازدید کنندگان فراهم می آورد. باغ گیاه شناسی پوکت تنها یک جاذبه تفریحی نیست و یک مرکز تحقیقاتی شگرف برای بسیاری از گونه های گیاهی نادر در سراسر جهان به شمار می رود.

باغ گیاهان

این باغ نحوه زندگی و فرهنگ چگونگی استفاده از گیاهان در فرهنگ تایلندی را به نمایش می گذارد و اطلاعات لازم را درباره مزایای دارویی آنها ارائه می دهد.

باغ ارکید (ارغوانی)

تایلند به ارائه میوه های خوشمزه استوایی مفتخر است، میوه هایی خوشمزه و آبدار که برخی از آنها تنها در این سرزمین یافت می شود. باغ ارغونی میزبان انواع میوه های این جزیره دوست داشتنی است، جاییکه گردشگران می توانند این میوه ها خریداری نمایند و به عنوان سوغاتی برای دوستان و آشناهایشان ببرند.

باغ نیلوفر آبی

این باغ میزبان تعداد زیادی نیلوفر از سرزمین تایلند و دیگر کشورهای بیگانه است. بر اساس اعتقادات نیلوفر آبی با فرهنگ های مختلف در دنیا متصل است، یک ارتباط عمیق و 500 ساله. در میان بودایی ها نیلوفر آبی به عنوان گلی بسیار مقدس به شمار می رود. اعتقادی که بر اساس داستان تولد بودا و قرار دادن باغچه های نیلوفر آبی در جای پاهای او در هنگام راه رفتن به نشان حمایت از این پرودگار کوچک شکل گرفت.

پارک و باغ گیاه شناسی رامای نهم بانکوک، بزرگترین فضای سبز شهر

پارک رامای نهم (Rama IX Park) بزرگترین فضای سبز بانکوک است. این پارک یک باغ گیاه‌شناسی بسیار زیبا، دریاچه‌ای بزرگ و باغ‌هایی دارد که در احداث آن‌ها از طبیعت و پوشش گیاهی دیگر کشورهای جهان الهام گرفته شده است. این پارک در سال ۱۹۸۷ و به مناسبت تولد ۶۰ سالگی پادشاه احداث شده است. بازدید از پارک رامای نهم در حومه‌ی بانکوک، استراحتی است که به دور از شلوغی شهر به شما آرامش می‌بخشد و با وجود تمام چیزهای جالبی که برای دیدن دارد، هزینه‌ی بازدید از آن بسیار کم است و تجربه‌ای آرامش‌بخش را برای مردم محلی، در یک بعدازظهر زیبا را به ارمغان می‌آورد.

پارک رامای نهم در فاصله‌ی ۱۵ کیلومتری مرکز شهر بانکوک قرار دارد و آسان‌ترین راه برای رفتن به آن سوار شدن به تاکسی است. رفتن به پارک رامای نهم با تاکسی، برای شما ۱۵۰ بات (فقط ۴۵۰۰ تومان) برای شما هزینه دارد و ۱۵ دقیقه طول می‌کشد تا با تاکسی از مرکز شهر بانکوک به این پارک برسید و هیچ مشکلی در برگشتن به شهر نیز نخواهید داشت و تاکسی‌ها شما را با همین هزینه به شهر برمی‌گردانند.

پارک رامای نهم همه‌روزه از ساعت ۵ صبح الی ۶ عصر به روی علاقه‌مندان باز است؛ هر روز صبح مردم برای ورزش کردن به پارک می‌آیند و بعدازظهرها نیز خانواده‌ها و زوج‌های جوان برای استراحت و آرامش یافتن، در پارک قدم می‌زنند. بهترین زمان برای رفتن به پارک رامای نهم ماه دسامبر است چون در این ماه پارک میزبان جشنواره‌ی حراج سالانه‌ی گل است. با این حال در دیگر ایام سال نیز این پارک چیزهای زیادی برای سرگرمی شما دارد که می‌توانید از آن لذت ببرید. همچنین در مورد سفر با تور ارزان تایلند و لحظه آخری تایلند در سایت سفر باتو بیشتر بخوانید.

مساحت پارک رامای نهم بیش از ۸۰۹,۳۷۲ متر مربع است و چند ساعت طول می‌کشد تا به گشت‌وگذار در تمامی نقاط آن بروید. این پارک در اطراف دریاچه به چند بخش تقسیم شده است . یک ساختمان قدیمی هم وجود دارد که از آن به عنوان گالری تجلیل زندگی پادشاه استفاده می‌کنند و در آن عکس‌ها، نقاشی‌ها و اطلاعات مربوط به خاندان سلطنتی نگهداری می‌شود. در این گالری توضیحات زیادی به زبان انگلیسی وجود ندارد اما با این حال بازدید از آن برای شما بسیار جالب خواهد بود و می‌توانید در این بنا به دور از پرتوهای گرم و سوزاننده‌ی خورشید، زیر خنکای کولر کمی استراحت کنید.

گیاهان برخی از کشورها مانند انگلیس و ژاپن در این باغ معرفی می‌شوند. آلاچیق‌های چوبی که قسمتی از باغ چینی‌ها را شکل داده، پشت باغ حصار شده پنهان شده است و تالاب زنبق و پل‌های مینیاتوری پشت آن قرار دارند. باغ آمریکایی نیز با کاکتوس‌های فراوان و زمین شنی یادآور صحرای نوادا است. باغ ایتالیایی با چشمه‌های پرآب و پرچین‌های تزیین‌شده نمایش داده شده است. باغ فرانسوی هم با مجسمه‌ها و ردیف‌هایی از درختان، یادآور آثار بزرگ رودین است.

اگر دوست دارید در مورد گیاهان تایلندی اطلاعات بیشتری کسب کنید، این باغ جای مناسبی برای شما است چون تنوع زیادی از گل‌های زیبا و درختان و گل ارکیده گیاهان خانگی و گلخانه‌ای دارد. در وسط دریاچه‌ی نیلوفر آبی هم عمارت «Thakon Phrakia» قرار دارد و تصویر بسیار زیبا و کاملی از طراحی کلاسیک تایلندی را به نمایش گذاشته است.

به غیر از گشت‌وگذار در باغ‌ها، فرصت این را نیز دارید که با قایق‌های پدالی به دریاچه نیز بروید. کسانی که صبح زود به این پارک می‌آیند، می‌توانند در کلاس‌های عمومی تای‌چی یا کلاس ایروبیک شرکت کنند. در این پارک یک باشگاه روباز نیز وجود دارد که تجهیزات خوب و سرگرم‌کننده‌ای دارد و برای بزرگسالان و حتی کودکان مناسب است و می‌توانند آنجا ورزش کنند.

اگر به دنبال جاهای زیبای دیگری در این پارک هستید، می‌توانید سوار قطار کوچکی شوید که بازدیدکنندگان را به مکان‌های محبوب و پرطرفدار و جاهایی برای برپایی پیک‌نیک می‌برد. در اطراف پارک رامای نهم مغازه‌های زیادی وجود دارد که بستنی و نوشیدنی‌ می‌فروشند اما اگر به دنبال  خوردنی بیشتری هستید، می‌توانید از مغازه‌هایی که در ورودی پارک قرار دارند، مرغ سوخاری، نودل و حتی میوه بخرید. ورودیه این پارک فقط ۱۰ بات (۳۰۰ تومان) است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه