English

جلب مشارکت مردم در حفظ محیط زیست از سیاستهای سازمان است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دولت تشکلهای مردم نهاد را بعنوان بازو و دخالت‌کننده در سیاست‌گذاری‌ها می خواهد.

 

به گزارش خبرگزاری موج، معصومه ابتکار در دیدار با کارکنان محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید برای محیط زیست اهمیت فوق العاده‌ای قائل است تا جایی که رئیس جمهور در هفته گذشته طی دیداری با استانداران سراسر کشور حفظ محیط زیست را واجب دانست.

وی با اشاره به ابلاغ سیاستهای کلی محیط زیست توسط مقام معظم رهبری و نگاه رئیس جمهور به مقوله محیط زیست عنوان کرد: این نگاه ها برای ما مایه دلگرمی و پشتوانه و یک فرصت است که به پیش برویم. در قبال این دیدگاهها و انتظار مردم باید سازمانی کارآمد، تاثیر گذار علمی و آموزش دهنده داشته باشیم که بتواند بصورت راهبردی تاثیر گذار باشد.

ابتکار در ادامه این دیدار ضمن خوشحالی از وجود ۲۲ شبکه فعال سمن های محیط زیست و منابع طبیعی در استان تاکید کرد: شکل گیری این تشکل ها و جلب مشارکت مردم در حفظ محیط زیست بسیار ضروری و جزء سیاستهای اول کاری سازمان است.

وی به دیدگاه دولت به تشکل‌ها اشاره کرد و افزود: دولت این شبکه‌ها را تنها بعنوان سازمانهای مردم نهاد نمی‌بیند بلکه آنها را بعنوان بازو و دخالت ‌کننده در سیاستگذاری ها می خواهد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به حضور نماینده تشکل‌ها در شورای برنامه‌ریزی در کارگروه آمایش و شورای برنامه ریزی، اضافه کرد: این فرصت خوبی است که برای اولین بار فراهم شده و امیدواریم تشکل ها با برنامه کاری خوب در کنار ما و در شورای برنامه ریزی حضور فعالی داشته باشند و کمک کار مجموعه محیط زیست استانها باشند.

گفتنی است در این دیدار مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گزارشی از حوزه کاری خود ارائه کرد و نماینده تشکل های زیست محیطی استان نیز مشکلات و راهکارهایی را مطرح کرد. مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه