English

نخستین مجموعه تئاتر حرفه‌ای کشور در خاوران افتتاح می شود

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه مرکز تئاتر حرفه‌ای خاوران یکی از مراکز اصلی و مهم تئاتر با قابلیت اجرای چندین نمایش به طور همزمان است، گفت: با توجه به سرعت پیشرفت پروژه در بخش های مختلف، این مرکز به زودی به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرگزاری موج، علیرضا جعفری در حاشیه بازدید از روند تکمیل پروژه تئاتر حرفه ای خاوران با اشاره به اینکه این پروژه در چندین بخش قابل تفکیک است، گفت: بخشی شامل سالن تئاتر اصلی با ظرفیت ۱۰۰۰ نفر و امکانات فنی و پیشتیبانی آن است.

وی با بیان اینکه بخشی نیز شامل سالن های کوچک تئاترهای تجربی است که در سوله های کوچک تر و جدا از سالن اصلی دور هم چیده شده اند، افزود: همچنین بخشی شامل فضاهای مربوط به مردم و مراجعه کنندگان می شود.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه معماری درونی فضاهای مرکز تئاتر حرفه ای خاوران تابع استاندارد های مربوط به فعالیت های نمایشی و مصالح مناسب برای آکوستیک کردن این قبیل فضاها است، گفت: فضاهای این مجموعه فرهنگی هنری کاملا ساده و با رنگ بندی های مناسب و هماهنگ صورت گرفته است.

وی گفت: سالن های کوچک مرکز تئاتر حرفه ای خاوران، بر مبنای برخورداری از فضای راحت، در دسترس بودن و بدون تشریفات شکل گرفته است.

جعفری با اشاره به فضای عمومی تر مرکز تئاتر حرفه ای خاوران از جمله محوطه و لابی اصلی، گفت: اشیاء، فضا ها و مبلمان به صورت عناصری موزه ای شکل در فضا چیده خواهد شد.

وی به مخاطبان مرکز تئاتر حرفه ای خاوران اشاره و خاطر نشان کرد: گروه اول استفاده کنندگان عمومی و محلی هستند که به طور معمول از فرهنگسرای خاوران نیز استفاده می کنند به همین دلیل برای راحتی آنان، فضاها کاملا بی آلایش جلوه داده شده است.

جعفری به استفاده جوانان و به خصوص زنان و کودکان از مرکز تئاتر حرفه‌ای خاوران اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اجتماعی منطقه، تلاش شده تا این افراد با احساس راحتی در محیط این مجموعه قرار گیرند.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران به استفاده دانشجویان و اهالی تئاتر های تجربی از مجموعه فرهنگی هنری تئاتر حرفه ای خاوران اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این افراد نیز معمولا از فضاهای پرطمطراق گریزان هستند و نیاز به فضاهای ساده و قابل انعطاف برای بسط ایده های خود دارند، تلاش کرده ایم تا سالن ها و امکانات متنوع فنی آن در عین سادگی، چنین فضایی را فراهم کنند.

به گفته مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی گروه سوم مخاطبان این مجموعه فرهنگی و هنری، بازیگران حرفه ای و وابستگان به آنان هستند که عموما از طبقات فرهنگی و متوسط شهری به حساب می آیند.

جعفری تاکید کرد: با توجه به امکانات در نظر گرفته شده مطمعنا مجموعه فرهنگی هنری تئاتر حرفه‌ای خاوران در جشنواره های تئاتر بسیار مورد اقبال و توجه قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به تلفیق معماری ایرانی با سبک معماری مدرن در مرکز تئاتر حرفه ای خاوران، افزود: در تمام مراحل طراحی از جمله معماری بیرونی و داخلی فضاها، تلاش شده هارمونی عمومی در بیرون و درون رعایت شود.

جعفری با تاکید بر اینکه استاندارد های مورد نظر طراحان آکوستیکی نیز به دقت رعایت شده است، گفت: با توجه به اقدامات و تلاش های صورت گرفته مجموعه تخصصی فرهنگی و هنری تئاتر خاوران به زودی به بهره برداری رسیده و افتتاح می شود.

     

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه