English

افتتاح ۹ طرح بزرگ خدماتی به زائران کربلا / هیچ کشوری برای حادثه منا از عربستان خسارت نگرفت

رئیس سازمان حج و زیارت از افتتاح ۹ طرح بزرگ خدماتی به زائران کربلا خبر داد و گفت: تاکنون هیچ کشوری نتوانسته خسارت زائران مصدوم یا شهید خود را از عربستان بگیرد.

افتتاح ۹ طرح بزرگ خدماتی به زائران کربلا / هیچ کشوری برای حادثه منا از عربستان خسارت نگرفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، سعید اوحدی در نشست خبری مراسم امضای تفاهم نامه همکاری سازمان حج و زیارت با بانک ملت پیرامون موضوع ارائه تسهیلات به دارندگان اسناد ودیعه گذاری عمره مفرده برای عزیمت به سفر زیارتی عتبات عالیات گفت: در راستای سیاست های مصوب حج و زیارت سال ۹۵ مقرر شده در حوزه عتبات خدمات بیشتری به زائران ارائه شود، به طوری که یکی اصلی ترین اهداف ما افزایش زائران عتبات عالیات بود که این کار با همکاری کشور عراق به سرانجام می رسد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر شاهد فعالیت های داعش و تکفیری ها در کشور عراق هستیم و همین موضوع سبب شده تعداد زائران عتبات کاهش پیدا کند، گفت: سازمان حج و زیارت از طریق مشارکت با بانک های بزرگ کشور بانک ملی، ملت، گردشگری و انصارخدماتی را به زائران ارائه خواهد کرد.

*افتتاح ۹ طرح بزرگ برای ارائه خدمات به زائران عتبات عالیات
 
وی در ادامه از افتتاح ۹ طرح بزرگ برای ارائه خدمات به زائران عتبات عالیات خبر داد و گفت: ۹ طرح بزرگ شامل ۷ طرح در داخل کشور عراق و دو طرح در مرزهای کشور جهت ارائه خدمات به زائران افتتاح خواهند شد که زائر سرای طریق القدس یکی از پروژه های در دست افتتاح است که این زائر سرا در خروجی شهر شهر بستان استان خوزستان قرار دارد شهریور ماه به بهره برداری خواهد رسید.
 
اوحدی در ادامه به آماده احداث سازمان حج و زیارت را اقامتگاه۷۷۰ تخت خوابه اشاره کرد و افزود: این اقامتگاه در شهر نجف بوده و فاصله آن با حرم کمتر از ۵۰ متر است. همچنین آشپزخانه صنعتی را در نجف راه اندازی خواهد شد که ظرفیت این آشپزخانه تهیه ۲۰ هزار پرس غذا در هر وعده بوده و با افتتاح آن می توانیم تسهیلات مناسبی را به زائران ارائه دهیم.
 
اوحدی با اشاره به ودیعه گذاری ۳ و نیم میلیون متقاضی حج عمره در بانک ملت خاطرنشان کرد: ۳ و نیم میلیون در بانک ملت ودیعه گذاری کرده و آنها اکنون قادر خواهند بود از تسهیلات در نظر گرفته توسط بانک ملت بهره مند شوند.
 
وی با بیان اینکه ودیعه گذاران حج عمره اکنون سود ودیعه خود را دریافت می کنند اظهار کرد: سود ودیعه متقاضیان تشرف به حج عمره به حساب آنها واریز شده و اکنون دریافت وام عتبات به عنوان یکی از خدمات در نظر گرفته سازمان حج برای این ودیعه گذران در نظر گرفته شده است.
 
رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه از ارائه تسهیلات ارزان قیمت به دانشجویان برای عزیمت به عتبات عالیات خبر داد و اذعان کرد: با همکاری بانک ملت تسهیلات ارزان قیمت عتبات دانشجویی به دانشجویان متقاضی پرداخت می شود.
 

*هیچ کشوری برای حادثه منا از عربستان خسارت نگرفته است

وی با اشاره به سالگرد حادثه منا اظهار داشت: تمام دستگاه ها از جمله وزارت خارجه و سازمان حج و زیارت تلاششان احقاق حقوق حادثه منا است و تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در پیگیری بحثحقوقی و در این زمینه از تمام ظرفیت ها استفاده خواهیم کرد.

سازمان حج و زیارت افزود: گروه های کارشناسی از وزارت امور خارجه به چند کشور خارجی مسلمان و غیرمسلمان از جمله فرانسه اعزام خواهند شد تا پیگیری صددرصدی موضوع را در دستور کار قرار دهند. اوحدی با تایید این خبر که برخی از وکلای دیگر کشورها و حقوقدانان برای پیگیری حادثه منا و دفاع از شهدای این حادثه اعلام آمادگی کردند، ادامه داد: ما هم آماده هستیم از همه این ظرفیت ها استفاده کنیم. رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به سالگرد حادثه منا نیز تصریح کرد: امسال این سالگرد به صورت ویژه و با حضور ۷ کمیته از جمله کمیته حقوقی برگزار خواهد شد.

وی با تکذیب این خبر که برخی کشورها را برای احقاق حقوق شهدای منا میانجی کردند، اظهار کرد: میانجی گری هر کشوری در این زمینه کذب است.

اوحدی تاکید کرد: تاکنون هیچ کشوری نتوانسته خسارت زائران مصدوم یا شهید خود را از عربستان بگیرد.

رئیس سازمان حج و زیارت در مورد دو پلیس عربستانی نیز گفت: توقع ما این بود که عربستان دو پلیس مجرم را که جرم آنها اثبات شده بود و همه اسناد بیانگر جرم آنها بود، مجازات کند، اما تاکنون حکمی در این زمینه صادر نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی