English

ضرورت جداسازی مدیریت شهری از مدیریت کلان کشوری

رییس شورای عالی استان‌ها، در خصوص وضعیت حال حاضر شوراها و مهم‌ترین چالش‌هایی که پیش ‌روی این نهادها قرار دارد، گفت: شوراها در واقع نمایندگان مردم در کشور بوده و از زمان تشکیل این نهاد مردمی، تحول بزرگی را به وجود آورده‌اند، به ویژه شهرهایی که به نوعی پیشانی پیشرفت کشور هستند.

ضرورت جداسازی مدیریت شهری از مدیریت کلان کشوری

به گزارش خبرگزاری موج، مهدی چمران در حاشیه مراسم افتتاحیه اجلاس مشترک مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی استان‌ها و شهرهای مراکز استان‌ها در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: متاسفانه جایگاه شوراها آن‌گونه که باید و شاید حفظ نمی‌شود و به جای تقویت شوراها برای تقویت امنیت و آسایش مردم، به شورا به چشم رقیب نگریسته می‌شود و هر اندازه هم پیش می‌رویم فاصله شوراها از قانون اساسی بیشتر شده و در تضعیف شوراها بیشتر تلاش می‌شود و اگر این موضوع اصلاح نشود کشور پیشرفت نخواهد کرد.

وی افزود: ما باید مدیریت شهری را از مدیریت کلان کشور جدا کنیم؛ چراکه هم بودجه آن دولتی نیست و هم اعضای آن کاملا مردمی هستند. باید اجازه دهیم شهرداری‌ها مدیریت شهری را بر عهده بگیرند.

چمران اظهار کرد: این به نفع دولت است که اجازه دهد شوراها و شهرداری‌ها بتوانند برای شهر خود برنامه‌ریزی کنند تا شاهد ایجاد شرایط بهتری باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به طرح صندوق تهران که از سوی شهردار این کلان‌شهر مطرح شده است، خاطرنشان کرد: فکر نمی‌کنم این طرح عملی شود؛ چراکه باید ۱۴ هزار میلیارد تومان به حساب این طرح واریز شود و این در حالی است که تامین ۱۴ هزار میلیارد تومان نیز کار دشواری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه