سرخط خبرها
  • تبدیل سالن لیگ ملت های والیبال به سونا با ۳۰ درجه گرما
  • هلال‌احمر برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان ونزوئلا اعلام آمادگی کرد
  • طرح ۵۶ بندی آلمان برای ممنوعیت حضور کودکان در فضای مجازی
  • اسکورت ۴ طرفه ایران در سیاتل
  • درخشش تیم ملی المپیاد جغرافیای ایران در رقابت‌های بین‌المللی
  • قوه قضائیه: خبر ممنوعیت شعار علیه آمریکا جعلی است
  • پیر ترین زن ایران در ۱۴۰ سالگی درگذشت
  • عارف: مردم اصلی‌ترین میزبانان بدرقه آقای شهید ایران هستند
  • رونالدو: بازنشسته نمی شوم
  • بازیگر سریال برکینگ بد مسلمان شد
  • ایران از تاریخ ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) تاکنون ۴۰ میلیون بشکه نفت خام صادر کرده است
  • وزیر ارشاد: ترامپ به چوپان دروغگو تبدیل شده
  • نایب رئیس کمیسیون کشاورزی: زمان گرانی نان نبود/ فشار نباید از جیب مردم جبران شود
  • دزدی در کمپ تیم ملی فوتبال انگلیس
  • تاج: ۵۰ هزار پرچم ایران برای سیاتل چاپ کردیم
  • دنیامالی: باید به باشکوه‌تر شدن مراسم وداع با رهبر شهید کمک کنیم
  • ۹ تیر، تشییع پیکر شهدای تفحص‌شده مدرسه شجره طیبه میناب
  • بقائی خطاب به روبیو: صلح با تداوم سیاست‌های آمریکا ممکن نیست
  • عزاداری ملی‌پوشان فوتبال ایران در شب تاسوعای حسینی
  • چاقی کودکان و نوجوانان: تهدیدی خاموش برای سلامت نسل آینده

مصرف مشروبات الکلی دشمن اصلی ایمنی رانندگان

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور با اعلام تشدید برخورد پلیس راهور با رانندگانی که اقدام به مصرف مشروبات الکلی و مواد روانگردان می کنند، گفت: مصرف مشروبات الکلی دشمن اصلی ایمنی در رانندگی است.

g96qhT7dqoJz
به گزارش خبرگزاری موج ، سرهنگ مراد مرادی گفت: مشروبات الکلی و روانگردان ها موجب عدم تمرکز در رانندگی می شود لذا راننده توانایی تصمیم گیری صحیح را نداشته و اقدام به انجام رفتارهای خطرآفرین می کند. وی با اعلام اینکه مصرف مشروبات الکلی دشمن شماره یک در رانندگی محسوب می شود، افزود: استفاده از مشروبات الکلی و روانگردان ها خطر ریسک پذیری در وقوع تصادف را تا ۱۰ برابر افزایش می دهد از این رو برابر ماده ۱۰ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی در صورتی که مستی و بی ارادگی راننده به دلیل مصرف مشروبات و روانگردان ها ثابت شد ضمن توقیف وسیله نقلیه قبل از اعمال جریمه ۴۰۰ هزار تومانی گواهینامه راننده به مدت ۶ ماه ضبط خواهد شد. رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور با بیان اینکه رانندگی در حالت مستی علاوه بر اینکه جان راننده را به خطر می اندازد باعث به خطر انداختن جان عابران و دیگر راننده ها می شود، اظهار داشت: در صورت مثبت بودن تست الکل راننده پلیس راهور با جدیت و بدون چشم پوشی با فرد متخلف برخورد کرده و علاوه بر جریمه قانونی پرونده ای در خصوص این سبک رانندگی پرخطر تشکیل و به مراجع قضایی ارسال می شود. مرادی همچنین با اشاره به قانون مجازات اسلامی گفت: در قانون مجازات اسلامی برای شخص مصرف کننده مشروبات الکلی حد شرعی به میزان ۸۰ ضربه تازیانه و مجازات تعزیر و حبس در نظر گرفته شده است. وی ادامه داد: تشخیص مصرف مشروبات الکلی برای راننده با استفاده از دستگاه های تشخیص الکل سنجش که در خودروی ماموران پلیس راهور وجود دارد محقق می شود. با توجه به اینکه اقدام به رانندگی در حالت مستی به واسطه خطر جدی که برای نظم عمومی و آحاد جامعه ایجاد می کند قطعا مجازات سنگینی در انتظار راننده متخلف خواهد بود. رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور با استناد به ماده ۷۱۸ قانون جزای اسلامی گفت: در صورتی که راننده در هنگام رانندگی مست باشد به بیش از دو سوم حداکثر مجازات محکوم خواهد شد و مثبت بودن مستی از عوامل مشدد جرم محسوب می شود. ضمن اینکه دادگاه علاوه بر مجازات های فوق مرتکب را از یک تا ۵ سال از رانندگی محروم خواهد کرد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه