سرخط خبرها
  • رونالدو: بازنشسته نمی شوم
  • بازیگر سریال برکینگ بد مسلمان شد
  • ایران از تاریخ ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) تاکنون ۴۰ میلیون بشکه نفت خام صادر کرده است
  • وزیر ارشاد: ترامپ به چوپان دروغگو تبدیل شده
  • نایب رئیس کمیسیون کشاورزی: زمان گرانی نان نبود/ فشار نباید از جیب مردم جبران شود
  • دزدی در کمپ تیم ملی فوتبال انگلیس
  • تاج: ۵۰ هزار پرچم ایران برای سیاتل چاپ کردیم
  • دنیامالی: باید به باشکوه‌تر شدن مراسم وداع با رهبر شهید کمک کنیم
  • ۹ تیر، تشییع پیکر شهدای تفحص‌شده مدرسه شجره طیبه میناب
  • بقائی خطاب به روبیو: صلح با تداوم سیاست‌های آمریکا ممکن نیست
  • عزاداری ملی‌پوشان فوتبال ایران در شب تاسوعای حسینی
  • انتقاد وزارت صمت به افزایش بالای قیمت خودرو توسط ایران خودرو
  • چاقی کودکان و نوجوانان: تهدیدی خاموش برای سلامت نسل آینده
  • ثبت تردد ۶۰ هزار خودرو در آزادراه تهران ـ شمال
  • نایب قهرمانی تیم‌های ملی در جام هاکی روی یخ روسیه
  • ترامپ مدعی شد بمباران مدرسه میناب و کشتار دانش‌آموزان کار ارتش آمریکا نبوده است
  • خلبان جنگنده آمریکایی: پهپادهای ایرانی با چینشی چون عروس دریایی و سفینه فضایی حرکت می‌کردند
  • شوک بزرگ برای جامعه اطلاعاتی آمریکا: خلبان جنگنده F-۱۵ ساقط شده در ایران برای اولین‌بار ازایران فاش کرد
  • تمهیدات حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در مسیرها و میعادگاه‌های وداع با قائد شهید امت
  • موی‌تای قهرمانی جهان؛ دو فینالیست و ۶ برنز سهم ایران

نایب رئیس شورای شهر تهران:

«من شهردارم» پرچم مشارکت واقعی مردم در مدیریت شهری است

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: این طرح نماد واگذاری بخشی از اختیارات مدیریت شهری به مردم و تصمیم‌گیری مستقیم شهروندان برای آینده محلاتشان است و باید با جدیت از آن صیانت شود.

سروری
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، پرویز سروری نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در آیین آغاز چهارمین دوره برنامه مشارکتی «من شهردارم» اظهار داشت: در تمامی فراز و فرودهایی که کشور تجربه کرده، این مردم بوده‌اند که گره‌گشای مشکلات شده‌اند، با این حال، مدیریت شهری سال‌ها به‌صورت تمرکزگرا عمل کرده و جای خالی مشارکت واقعی مردم در ساخت شهر به‌طور جدی احساس می‌شد.

وی افزود: پیش از اجرای طرح «من شهردارم»، اقداماتی مانند گفت‌وگو با نخبگان محلات در شورای شهر انجام می‌شد، اما آنچه این طرح را به یک حرکت تکاملی تبدیل کرد، دخیل شدن مستقیم بدنه مردم در تصمیم‌گیری برای محلات بود، به اعتقاد من، این دستاورد به‌قدری مهم است که باید به‌عنوان یک ابرپروژه در دوره ششم مدیریت شهری از آن یاد کرد.

سروری با اشاره به مقاومت طبیعی سیستم‌های تمرکزگرا در برابر واگذاری اختیارات تصریح کرد: معمولاً ساختارهای متمرکز حاضر نیستند اختیارات خود را واگذار کنند، اما اینکه مدیریت شهری تهران داوطلبانه بخشی از اختیارات ذاتی خود را همراه با بودجه‌ای حدود ۱۵ همت در اختیار مردم قرار داده و از آن‌ها خواسته درباره پروژه‌های محلی تصمیم بگیرند، اقدامی بزرگ و ارزشمند است.

نایب‌رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه رویکرد محله‌محور در گذشته چندان پررنگ نبوده است، گفت: در سال‌های ابتدایی تلاش شد سهم قابل‌توجهی از بودجه شهر از ظاهر شهر به باطن محلات منتقل شود تا مردم خدمات شهری را در زندگی روزمره خود لمس کنند، طرح «من شهردارم» به این نگاه شتاب داد و امروز به نقطه‌ای رسیده که باید از آن به‌طور جدی محافظت شود.

وی با تأکید بر لزوم برخورد منصفانه با این طرح خاطرنشان کرد: هیچ ابرپروژه‌ای بدون اشکال نیست، اما راه‌حل، ماندن در اشکالات یا تخریب طرح نیست؛ بلکه باید نواقص را شناسایی و اصلاح کرد، خدشه‌دار کردن مسیر انتخاب پروژه‌ها توسط مردم، به‌نوعی خیانت به اعتماد شهروندان تهرانی است.

سروری آموزش شهروندان را یکی از الزامات موفقیت این طرح دانست و گفت: لازم است رأی‌دهندگان و مجریان طرح به‌طور کامل آموزش ببینند مساجد، مدارس، مراکز ورزشی، ظرفیت بانوان، نخبگان و همه پایگاه‌های اجتماعی شهر باید برای تبیین ابعاد این طرح به کار گرفته شوند تا مشارکت آگاهانه و مؤثر شکل بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت شفافیت در فرآیند رأی‌دهی افزود: باید هر سال سهم رأی‌دهی از طریق سامانه‌های الکترونیکی افزایش یابد، سال گذشته ۴۲۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم از طریق سامانه رأی دادند که گام مهمی در کاهش مداخله انسانی و افزایش شفافیت بود، اگر این عدد به یک میلیون نفر برسد، سطح اعتماد عمومی و سلامت فرآیند به‌طور قابل‌توجهی ارتقا خواهد یافت.

نایب‌رئیس شورای شهر تهران همچنین پیشنهاد داد برای افزایش مشارکت مستقیم، مشوق‌های مؤثر و جذاب برای شهروندان در نظر گرفته شود و گفت: هر اقدامی که مردم را به تصمیم‌گیری مستقیم درباره سرنوشت محلاتشان ترغیب کند، به تقویت این طرح و موفقیت‌های بیشتر آن منجر خواهد شد.

سروری در پایان تأکید کرد: «من شهردارم» به‌دلیل پشتوانه مردمی قوی، طرحی نیست که در دوره‌های بعدی متوقف شود، این مسیر به مطالبه عمومی تبدیل شده و امروز به یک افتخار برای تهران و جامعه ایرانی بدل شده است؛ مسیری که باید با دقت، صداقت و نگاه رو به تکامل ادامه پیدا کند.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه