English

دبیر ستاد حقوق بشر با رئیس دادگاه عالی ازبکستان دیدار کرد

غریب آبادی که برای شرکت در نوزدهمین اجلاس رؤسای نظام‌های قضائی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای به ازبکستان سفر کرده، با رئیس دادگاه عالی ازبکستان و رئیس اجلاس دیدار و گفتگو کرد.

دبیر ستاد حقوق بشر با رئیس دادگاه عالی ازبکستان دیدار کرد
به گزارش خبرگزاری موج

، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر که به نمایندگی از طرف حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه کشورمان، برای شرکت در نوزدهمین اجلاس رؤسای نظام‌های قضائی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای به تاشکند ازبکستان سفر کرده است، با بختیار اسلاموف، رئیس دادگاه عالی ازبکستان و رئیس اجلاس دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار، طرف ازبکستانی شهادت غم انگیز آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و همراهان ایشان را به هیأت ایرانی تسلیت گفت.

غریب‌آبادی نیز در این دیدار با اشاره به پیام‌های تسلیت مقامات مختلف ازبکستان و حضور رئیس جمهور و تعدادی از وزرای این کشور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاشکند و همچنین عزیمت رئیس مجلس و وزیر امور خارجه ازبکستان به ایران برای ادای احترام به رئیس جمهور فقید کشورمان و همراهان شهیدشان، اظهار داشت: آیت الله دکتر رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان اهمیت خاصی را برای توسعه روابط با همسایگان و کشورهای مناطق پیرامونی ایران و همچنین توسعه و تقویت سازمان همکاری شانگهای قائل بودند.

در این دیدار که در فضایی دوستانه و سازنده برگزار شد، طرفین در مورد جهت گیری های آینده برای گسترش همکاری‌های عملی بین نظام‌های قضائی دو کشور و همچنین توسعه بیشتر روابط گفتگو کردند.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی رئیس مرکز حل اختلاف قوه قضائیه، اسکندری سفیر کشورمان در ازبکستان، کیایی هماهنگ کننده ملی ایران در سازمان شانگهای و رشیدی دادیار دادسرای دیوانعالی و مدیرکل همکاری‌های بین المللی حقوقی قضائی قوه قضائیه نیز در این دیدار حضور داشتند.

گفتنی است قبل از آغاز این دیدار، آیاتی چند از کلام الله مجید برای شادی ارواح طیبه شهدای اخیر اهل خدمت کشورمان تلاوت گردید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه