English

رئیس پلیس آگاهی کشور:

پلیس آگاهی کاهش زمان کشف سرقت را در دستور کار دارد

رئیس پلیس آگاهی کشور گفت: کشف انواع سرقت و بازگرداندن اموال به مالباختگان در کمترین زمان ممکن از مهمترین برنامه‌های پلیس آگاهی در سال جاری است.

پلیس آگاهی کاهش زمان کشف سرقت را در دستور کار دارد
به گزارش خبرگزاری موج

، سردار محمد قنبری روز پنجشنبه در بازدید از پلیس آگاهی زنجان با تاکید بر اینکه مأموران انتظامی آرام آرام عرصه را بر مجرمین تنگ می‌کنند، گفت: استان زنجان در کشف انواع جرایم به خصوص کشف سرقت ها پیشرو است و نسبت به میانگین کشوری در جایگاه بالاتری قرار دارد.

رئیس پلیس آگاهی کشور افزود: در دو ماهه اول سال جاری با بهره گیری از همه امکانات لازم داخل سازمانی و برون سازمانی خوشبختانه توانسته ایم نسبت به سال قبل ۲۳ درصد کاهش سرقت را داشته باشیم که این در نوع خود مثبت و قابل قبول است.

قنبری ادامه داد: در حوزه هوشمند سازی با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان در رصد و کنترل مجرمین، در بازدارندگی، با استفاده از پابندهای الکترونیکی برای کنترل مجرمینی که بیش از ۴ فقره سابقه مؤثر کیفری در حوزه سرقت دارند و به نوعی سرقت را تجارتی برای خودشان اختیار کرده اند با کنترل هوشمند بتوانیم واقعاً با این پدیده، مبارزه جدی و کیفی و کمی قابل توجهی داشته باشیم.

رئیس پلیس آگاهی فراجا با تأکید بر کاهش ۲۳ درصدی سرقت در کشور، از انهدام باند سارقان نمره کار خودرو در زنجان خبر داد و گفت: در سال جاری در حوزه کشف سرقت اولویت بندی داریم، اولین مورد، سرعت بخشیدن به کشف جرم است، یعنی بتوانیم زمان کشف و وقوع را به صورت قابل ملاحظه‌ای کاهش دهیم و موضوع دوم کیفیت بخشی به کشف است که کشف را کامل کنیم یعنی بتوانیم اموال را کشف کنیم و در زمان کوتاهی آن را به مال باختگان تحویل بدهیم.

قنبری با بیان اینکه بر اساس آمارها ۹۵ درصد سرقت‌ها در این استان کشف شده است که این امر اقدامی بی نظیر در کشور محسوب می‌شود، گفت: در یکی از اقدامات بسیار مناسب پلیس آگاهی زنجان، باند سرقت خودرو که در ۴ استان اقدام به سرقت خودرو می‌کردند شناسایی و دستگیر شد. استان زنجان در کشف انواع جرایم به خصوص کشف سرقت‌ها پیشرو است و نسبت به میانگین کشوری در جایگاه بالاتری قرار دارد.

رئیس پلیس آگاهی فراجا گفت: استان زنجان به عنوان استان پیشتاز در کشور، هم در حوزه پیشگیری از جرم و هم در حوزه کشف جرم و بالاتر از میانگین کشوری موفقیت داشته و توانسته بیش از ۹۵ درصد سرقت‌ها را کشف کند و این اقدام بی نظیر و این ایده آل ماست و استان زنجان به آن رسیده و در کشور مثال زدنی است.

سردار قنبری به متلاشی کردن دو باند حرفه ای سارقان در زنجان اشاره کرد و گفت: باند اول که فعالیت‌هایشان در گستره کشور و فرا استانی بوده است، بیش از ۳۰ خودرو را به سرقت برده و بصورت فنی و در یک عملیاتی پیچیده و جدید با استفاده از فناوری‌هایی که در اختیار داشتند خودروها را سند نمره به شیوه‌ای تبدیل و به فروش می‌رساندند و باند دوم، سارقانی که با خودروهای مختلف و با پلاک جعلی در سطح کشور به سرقت منزل و سرقت‌های خشن می‌پرداختند و در تحقیقات پلیسی به ۶۱ فقره سرقت اعتراف کردند شناسایی و به همراه مالخران توسط کارآگاهان تیز بین و تلاشگر پلیس آگاهی زنجان دستگیر شدند.

سردار قنبری تلاش مأموران انتظامی استان و همکاری دادستان زنجان را در کسب توفیقات عملکرد پلیس زنجان بسیار مؤثر و قابل قدردانی خواند و یادآور شد: پیگیری و به نتیجه رساندن پرونده‌های این حوزه از اقداماتی است که با مشارکت‌های مردمی و تعامل دستگاه‌های مرتبط حاصل می‌شود.

وی همچنین فعالیت رسانه‌های جمعی را جهت ایجاد امنیت در جامعه مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: رسانه‌ها با همکاری و انعکاس موفقیت‌های پلیس، احساس امنیت را در سطح جامعه ارتقا می‌دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه