English

آئین تجلیل از برگزیدگان المپیاد علمی دانشجویی کشور برگزار شد

آئین تجلیل از برگزیدگان المپیاد علمی بیست و هفتم و بیست و هشتم دانشجویی کشور به همت سازمان سنجش برگزار شد.

آئین تجلیل از  برگزیدگان المپیاد علمی دانشجویی کشور برگزار شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، محمد علی زلفی گل وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در این آئین اظهار داشت: برگزاری المپیاد کار آسانی نیست ‌و به دانشجویان برای موفقیت در این رقابت سخت علمی تبریک می گویم.

وی افزود:  انسان سه پدر و مادر دارد، نخست فردی که او را به دنیا آوردند، دوم کسی که به او می آموزد و دیگری  پدر و مادری که به او همسر می دهند.

زلفی گل  با بیان اینکه ایران و ایرانی را با فرهنگشان می شناسند، خاطرنشان کرد: تلاش می شود افرادی که نخبه بوده و  اثر بخش هستند با قدردانی از این افراد بعنوان الگو معرفی کنند.

 

بیشتر بخوانید:

مراسم تجلیل از برگزیدگان المپیاد علمی دانشجویی

 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: می گویند با یک گل بهار نمی شود اما ما می گوییم با یک گل بهار می شود چرا که وجود یک نخبه می تواند محیط پیرامونی خود را به گلستان تبدیل کند.

وی در پاسخ به درخواست هایی در خصوص رفع مشکل سربازی نخبگان بیان کرد: حل مشکل سربازی در اختیار وزارت علوم نیست، بلکه  برعهده ستاد کل نیروهای مسلح می باشد که این ستاد نیز برای سربازی نخبگان پیش بینی هایی کرده است و افراد می توانند از این معافیت ها استفاده کنند.

زلفی گل خاطرنشان کرد: نخبگان ما هر کجای دنیا باشند ایرانی هستند و تلاش می کنیم ارتباطاتمان را با این افراد حفظ کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اگرچه دانشمندان را نباید در مرزبندی جغرافیایی محدود کرد اما ما بدنبال این هستید که این نخبگان در کشور اثر بخشی داشته باشند.

وی با بیان اینکه نخبگان سرمایه های نمادین کشور هستند، افزود: سرمایه نمادین یعنی در هر محیطی که قرار میگیرند به آنجا وجاهت می بخشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه