English

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

هیچ بیماری وجود ندارد که درمان آن در جهان باشد اما در ایران نباشد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: امروز هیچ بیماری وجود ندارد که در دنیا درمان شود اما درمان آن را در ایران نداشته باشیم، که این اتفاق با وجود تحریم ها کار بزرگی است.

هیچ بیماری وجود ندارد که درمان آن در جهان باشد اما در ایران نباشد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج ،حجت الاسلام خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی با تبریک روز معلم، اظهارداشت:  استاد شهید  مطهری عالم دینی بود که دارای معرفت دینی، فقیه و  فیلسوف بود که  از غیرت ، عقلانیت و ادبی دینی برخوردار بود.

وی افزود: آموزش علوم پزشکی در کشور دارای یک الگوی حکمرانی است که و قابل تسری به رشته دیگر  نیز است .

خسرو پناه با عنوان اینکه برخی روحیه خودزنی دارند، بیان کرد: کارهای بزرگاری در کشور در حوزه  آموزش ، پیشگیری و بهداشت و درمان انجام شده است .

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: امروز هیچ بیماری  وجود ندارد که  در دنیا  درمان شود اما  درمان آن را در ایران نداشته باشیم، که این اتفاق با وجود تحریم ها کار بزرگی است.

وی در خصوص تولید دارو پیشرفت هایی که در حوزه دارو و پزشکی بوده است، گفت: میتوان الگوی آموزش علوم پزشکی در کشور را آموزش حکمت بنیان نامید.

 خسروپناه عنوان کرد: این حکمت پیش  از ورود اسلام  در  ایران با تاسیس جندی شاپور در دزفول  انجام شده و پس از ورود اسلام توسعه پیدا کرده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد:  سیر  پیشرفت ها در سال های اخیر و یا یک و یا دو قرن اخیر نبوده است و پیشینه طولانی دارد.

وی در  خصوص دو گانه الگوی حکمت بنیان چند مورد را عنوان کرد و گفت: مورد اول  پیوند نظر و عمل است که  با هم جمع شده و علوم پایه را می خواند و  بلافاصله این تئوری ها را در عمل می بیند.

خسروپناه افزود: مورد دوم  پیوند عقلانیت و اخلاق است، چرا که  یک پزشک اگر  عقلانیت نظری و عملی داشته باشد و اخلاق پزشکی را نداشته باشد پزشکان او را پزشک نمی داند. 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: در تاریخ پزشکی ایران پزشک با اخلاق تواضع اش معرفی می شود.

وی گفت: از دیگر موارد الگوی حکمت بنیان پیوند استاد پروری و شاگرد پروری است که یکی از سنت حسنه در نظام آموزشی ما بوده است و در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مصوب شده است.

خسروپناه با عنوان اینکه دانشجو در کنار استاد قدم به قدم رشد می کند، اظهارکرد:  یکی از موارد آن حرکات جهادی است که استاد متبحر  همراه با دانشجویان خود برای خدمت رسانی به مناطق محروم می روند.

وی چهارمین مورد الگوی حکمت بنیاد را پیوند کمیت و کیفیت  دانست و افزود: باید آینده نگر باشیم و در کنار رصد کمی پزشکی به  کیفیت  نیز توجه کنیم.

وی گفت:  اگر بدون در نظر گرفتن  زیر ساخت ها، آموزش پزشکی را افزایش دهیم خلاف الگوی حکمت بنیان است چرا که باید کمیت و کیفیت را با هم جلو ببریم .

خسرو پناه عنوان کرد: امروز فناوری حکمرانی  پزشکی مهم بوده و می تواند ما را در تعالی پزشکی کمک کند،  با این مدل است که حکمرانی نخبگانی ممکن خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه