English

تعداد پزشکان همراه زائران در حج ۱۴۰۳ کاهش یافت/ تزریق واکسن کرونا الزامی نیست

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: امسال به دلیل اعزام زائران بیشتر با کاهش اعزام تیم پزشکی روبرو هستیم.

تعداد پزشکان همراه زائران در حج ۱۴۰۳ کاهش یافت/ تزریق واکسن کرونا الزامی نیست

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبر گزاری موج ، دکتر سید‌علی مرعشی  رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در خصوص اقدامات برنامه ریزی شده برای حج ۱۴۰۳ با بیان اینکه  پیش از اعزام زائران به حج باید استطاعت جسمی و روانی افراد تایید شود، اظهار داشت: امسال ۸۷ هزار و ۵۰۰ نفر از ایران به حج تمتع اعزام می شوند که سه در صد از این افراد عوامل اجرایی هستند.

وی با بیان اینکه هرساله انجام خدمات بهداشتی و درمانی حج بر عهده حج و زیارت جمعیت هلال احمر است، افزود: فعالیت‌ها در این زمینه پس از ثبت نام اولیه آغاز شده و امسال به ازای ۶۰۰ زائر یک پزشک همراه اعزام می شود.

مرعشی  با اشاره به اینکه امسال بیش از هزارو ۴۵۰ زائر بالای ۸۰سال و ۹۲  نفر کمتر از ۱۸سال هستند، بیان کرد:  از ۸۲ هزارو ۱۶۰ نفر افرادی که ثبت نام کردند ۶۲هزار و ۱۴۲ نفر مورد معاینه قرار گرفتند که ۹۰ درصد ثبت نام کنندگان را شامل می شود.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با عنوان اینکه ۷۰۷ نفر از زایران معاینه شده به کمیسیون های پزشکی ارجاع داده شد، گفت: همچنین  در حج امسال ۱۱هزارو ۳۲۰ نفر دارای بیماری دیابت، ۱۶هزارو ۷۷۰ نفر بیماری فشار و ۳هزارو ۲۰۵ بیماری قلبی وجود دارد.

وی در  خصوص تغییرات امسال حج، خاطرنشان کرد: امسال  اعزام زائران دیالیزی را نخواهیم داشت و همچنین توصیه شده  افرادی که کودک شیرخوار زیر یک سال دارند بدلیل آسیبی که به نوزاد وارد می شود حج خود را به سال بعد موکول کنند.

وی با بیان اینکه امسال تعداد پزشکان اعزامی  به دلیل اعزام زائران بیشتر  به حج کاهش یافته است، خاطر نشان کرد: تیم پزشکی شامل معاینه کننده، نیروهای ستادی در بیمارستان‌ها، متخصصین قلب، داخلی، اورتپد، زنان، دندان، روان پزشک، قلب، دلرو ساز، علوم آزمایشگاهی و طب اورژانس می شود.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در خصوص تامین دارو های حج امسال، افزود: دارو های سنگین مانند سرم و شربت ها از عربستان خریداری می شود اما ۴۰۰ قلم دیگر دارو  خریداری شده و در حال دسته بندی هستیم.

وی با بیان اینکه تهیه داروها بر اساس نیاز سنجی صورت گرفته انجام شده است، بیان کرد: داروهای ممنوعه مانند سال گذشته است و بیماران خاص نیز باید نسخه انگلیسی دارو با سربرگ پزشک معالج به همراه داشته باشند.

مرعشی با اشاره به اینکه امسال تزریق واکسن کرونا الزامی نیست، بیان کرد: تزریق واکسن مننژیت برای همه کشورها الزامی است.

وی گفت: همچنین استطاعت ۵۹۵ نفر از زائران در معاینات رد شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه