English

سامانه بارشی امروز مناطق مختلف کشور تشدید می‌شود

سازمان هواشناسی با صدور هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی و خسارت به کشاورزان از طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در برخی مناطق خبر داد.

سامانه بارشی امروز مناطق مختلف کشور تشدید می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج

،‌ بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز یکشنبه در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، یزد، شرق هرمزگان، ارتفاعات کرمان، ارتفاعات شرقی البرز، شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی رگبار باران گاهی، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، در ارتفاعات رشته کوه البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس بارش برف و در نقاط مستعد بارش تگرگ روی می‌دهد.

بعدازظهر دوشنبه با ورود سامانه بارشی از جنوب کشور به‌تدریج در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و شرق خوزستان، شرق لرستان،  نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، بوشهر، فارس و جزایر واقع در خلیج‌فارس و تنگه هرمز بارش‌ها آغاز می‌شود.

سه‌شنبه 28 فروردین با توسعه و تقویت سامانه علاوه بر مناطق ذکر شده در کرمان، هرمزگان، جنوب استان‌های یزد و اصفهان بارش شدید باران رگبار و رعدوبرق، در مناطق مستعد تگرگ و وزش باد شدید با احتمال خیزش گردوخاک روی می‌دهد.

بارش‌ها در جنوب بوشهر، نیمه جنوبی فارس، هرمزگان، نیمه جنوبی استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان و نیز در جزایر واقع در مرکز و شرق خلیج فارس و هرمز شدت بیشتری خواهد داشت.

فعالیت سامانه روز چهارشنبه در استان‌های فارس،کرمان، خراسان جنوبی، یزد، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب اصفهان و جزایر واقع در شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان است. شدت بارش‌های این روز برای جنوب کرمان، شرق هرمزگان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان است.

روز پنجشنبه با تضعیف فعالیت سامانه بارشی در استان‌های کرمان،‌ خراسان جنوبی، شرق فارس، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و تنگه هرمز رگبار پراکنده باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است. سامانه بارشی اواخر وقت پنجشنبه به‌تدریج از سمت جنوب شرق از کشور خارج می‌شود.

لازم به ذکر است فردا دوشنبه در برخی نقاط شمال غرب کشور و سه‌شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود. دوشنبه خلیج فارس و از سه‌شنبه تا پنجشنبه خلیج‌فارس ،تنگه هرمز و دریای عمان به سبب وزش باد شدید مواج و متلاطم هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه