English

پلیس فتا:

مراقب مجرمان سایبری در تعطیلات عید فطر باشید

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتای فراجا تصریح کرد: نسبت به سوء‌استفاده مجرمان سایبری در ایام تعطیلات چند روزه کشور با افزایش ارسال لینک های آلوده در فضای مجازی مراقبت کنید.

مراقب مجرمان سایبری در تعطیلات عید فطر باشید
به گزارش خبرگزاری موج

، سرهنگ رامین پاشایی در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ با تجزیه و تحلیل پرونده‌های قضایی و تجربیات ادوار گذشته مشخص شده است مجرمان سایبری با توجه به ایام پایانی هفته یا منتهی به تعطیلات چند روزه کشور و به دلیل محدودیت‌های دسترسی هموطنان به خدمات قضایی، انتظامی و بانکداری اقدامات مجرمانه خود برای کلاهبرداری از طعمه های خود افزایش می‌دهند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتای فراجا با اشاره به شگرد این مجرمان ادامه داد: برخی افراد سودجو با ارسال پیامک حاوی پیوندهای آلوده با عناوینی نظیر «دریافت کالابرگ عیدانه عید فطر» ، «ابلاغیات قضایی»، «بسته اینترنت ویژه عیدفطر» و ... مترصد کلاهبرداری از طریق دسترسی غیر مجاز به گوشی تلفن فریب خوردگان و برداشت غیر مجاز پول از حساب‌ها یا اطلاعات داخل گوشی تلفن همراه آنان هستند. 

وی با بیان اینکه ارسال و دریافت این پیامک‌ها در تمامی پیام رسان‌ها اعم از بومی و غیر بومی و گروه‌ها و کانال‌هایی که شهروندان در آن عضویت دارند ممکن عنوان است، گفت:‌حتی گاهی ممکن است ارسال این پیامک‌ها از طریق دوستان و آشنایان باشد و آنان خواسته یا ناخواسته در چنین دام سایبری افتاده باشند. لذا لازم است که مردم از بازکردن لینک‌های مشکوک و ناشناس پرهیز کنند و  در صورت مواجه با این‌گونه پیامک‌های مشکوک که مشخصه اصلی تمامی آنها ارسال از طریق سرشماره‌های تلفن شخصی است، به آن توجهی نکنند.

پاشایی خاطرنشان کرد: در صورت غفلت و گرفتار شدن مردم در دام مجرمان سایبری شیفت‌های قضایی دادگاه‌ها، دادسراها و حوزه بانکداری در سراسر کشور آمادگی ارایه خدمات ُبه شکات خواهد بود، اما لازم است که درجه اول نکات ایمنی و پیشگیرانه مورد توجه قرار بگیرد تا مردم دچار چنین مشکلاتی نشوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه