English

رئیس پلیس راهور فراجا در گفت‌و گو با خبرگزاری موج؛

همزمان با افزایش جریمه های رانندگی پویش «نه به جریمه رانندگی» برگزار می شود

رئیس پلیس راهور گفت: دولت و پلیس با افزایش جرایم رانندگی به دنبال کسب پول بیشتر نیست بلکه خواستار بازدارنده بودن هزینه تخلفات و در نتیجه کاهش آنها در کشور است، در همین راستا همزمان با افزایش جریمه های رانندگی پویش «نه به جریمه رانندگی» برگزار می شود.

همزمان با افزایش جریمه های رانندگی پویش «نه به جریمه رانندگی» برگزار می شود

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا در گفت‌‌ و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج در خصوص افزایش قیمت جرایم رانندگی که بنا است از 25 فروردین در کشور اجرا شود، اظهار داشت: هزینه جرایم رانندگی در کشور بازدارنده نبود و افراد به دلیل مبلغ پایین جریمه ها به راحتی دست به تخلف می زدند.

وی با بیان اینکه تخلفات به ظاهر کوچک برخی رانندگان گاها سبب بروز حوادث ناگوار رانندگی می شد، افزود: به همین دلیل سالانه تعداد بالایی از هموطنانمان در حوادث ترافیکی جان خود را از دست داده و یا مصدوم می شوند.

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به اینکه ما با افزایش قیمت جریمه های رانندگی به دنبال کاهش حوادث ترافیکی هستیم، بیان کرد: این اتفاق خوشبختانه از ابتدای سال توسط دولت ابلاغ و از 25 فروردین اجرا خواهد شد.

سردار حسینی با عنوان اینکه امیدواریم با افزایش جریمه های رانندگی شاهد کاهش تصادفات، رفتار های پر خطر رانندگان و بدنبال آن تلفات رانندگی باشیم، خاطرنشان کرد: پس از اجرای افزایش قیمت ها به صورت ماهانه میزان حوادث ترافیکی بررسی و با آرمارهای سال گذشته مقایسه می شود.

وی گفت:  دولت و پلیس با افزایش جرایم رانندگی به دنبال کسب پول بیشتر نیست بلکه خواستار بازدارنده بودن هزینه تخلفات و در نتیجه کاهش حوادث ترافیکی در کشور است، در همین راستا همزمان با افزایش جریمه های رانندگی پویش «نه به جریمه رانندگی» برگزار می شود.

رئیس پلیس راهور فراجا با عنوان اینکه میزان افزایش قیمت در بین جرایم مختلف متفاوت است، افزود: جریمه متخلفانی که قانون راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی کنند سه تا چهار برابر افزایش داشته و بیشتر افزایش که 7 برابر است، شامل افرادی می شود که در حال مستی رانندگی می کنند.

سردار حسینی با اشاره به اینکه طی  10 الی 15 روز آینده مراحل اداری این مصوبه جدید انجام می شود، بیان کرد: تا کنون جدول جدید جرایم مصوب دولت به پلیس ابلاغ نشده است، به محض ابلاغ از سوی دولت، اجرایی خواهد شد.

وی در پاسخ به برخی واکنش ها به این افزایش قیمت ها، عنوان کرد: اگر  جرائم  رانندگی افزایش 100 درصدی نیز داشته باشد برای حفظ سلامت و امنیت مردم بوده و برای رانندگانی که قانون را رعایت کرده و تخلفی مرتکب نمی شوند هیچ چالش خاصی به وجود نمی آورد.

 

بیشتر بخوانید:

برخی جرایم رانندگی ۵ برابر افزایش یافت

افزایش جریمه‌های راهنمایی و رانندگی چگونه اعمال می‌شود؟

ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد و افزایش جرایم رانندگی تصویب شد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه