English

ایام نوروز سه میلیون نفر به مراکز اورژانس مراجعه کرده‌اند

بنا بر اعلام مشاور وزیر بهداشت، از ۲۸ اسفند تاکنون حدود ۲ میلیون و۹۰۰ هزار نفر به مراکز اورژانس در سراسر کشور مراجعه کردند که از این تعداد ۲ میلیون و ۳۸۵ هزار نفر به صورت سرپایی درمان و ۵۰۰ هزار نفر هم بستری شدند.

ایام نوروز سه میلیون نفر به مراکز اورژانس مراجعه کرده‌اند
به گزارش خبرگزاری موج

، دکترسید محمد پورحسینی در بازدید از بیمارستان های شهید صدوقی و شهید دکتر رهنمون یزد افزود: همچنین در این مدت ۱۲۳ هزار عمل جراحی در مراکز درمانی و بیمارستان های کشور انجام شده است.

وی با بیان فعالیت سه هزار و ۲۰۰ پایگاه اورژانس ۱۱۵ با پنج هزار و ۷۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور اظهار کرد: حدود ۲۶ هزار نیروی آماده به کار در مراکز اورژانس و پایگاه‌های سلامت نوروزی در کشور مشغول ارائه خدمات در مبادی ورودی و خروجی شهرها هستند.

مدیر کل حوزه وزارتی وزارت بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: بیش از یکهزار بیمارستان با ۱۴۶ هزار تخت فعال در حوزه درمان در کشور فعال است.

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۶۵۵ هزار و ۱۹۴ تماس با اورژانس ۱۱۵ برقرار و منجر به انجام ۱۹۷ هزار ماموریت شده است..

دکتر پور حسینی اضافه کرد: وزیر بهذاشت و معاونان وی در طول این ایام از تمامی مراکز بهداشتی و درمانی در سطح کشور بازدید می کنند.

وی اظهار داشت: خدمت رسانی در وزارت بهداشت بویژه در ایام تعطیل با قوت بیشتری ادامه دارد و طبق دستورالعمل ابلاغی جامع در این وزارت خانه، تمامی اورژانس های پیش بیمارستانی و حوزه درمان،غذا و دارو سراسر کشور در حال خدمت رسانی به مردم هستند

مشاور وزیر بهداشت ، وضعیت خدمات رسانی در مراکز دانشگاهی استان یزد را در سطح مطلوب ارزیابی و از تلاش های مسئولان و کادر سلامت یزد قدردانی کرد.

مدیر بیمارستان شهید دکتر رهنمون یزد هم در این بازید از پذیرش چهار هزار و ۶۰۰ بیمار از ۲۸ اسفند تاکنون در این مرکز درمانی خبر داد.

علی اکبر جراحی افزود: از این تعداد،۱۶۰ نفر مصدوم ترافیکی بودند.

وی ضریب اشغال تخت این بیمارستان در شرایط عادی را ۸۳.۵ درصد بیان کرد و ادامه داد: اکنون ۱۲۵ بیمار در این مرکز درمانی بستری هستند و ۱۷۵ عمل جراحی از ۲۸ اسفند تاکنون در این مرکز انجام شده که ۴۸مورد ارتوپدی،۳۵ مورد جراحی مغز و اعصاب و مابقی مربوط به اورولوژی و غیره می باشد.

مجموع واحدهای بهداشتی و درمانی استان یزد حدود ۳۵۰ مورد است که شامل مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری ، پایگاه سلامت و خانه بهداشت می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه