English

دادستان کل کشور:

دادستان باید با مستقل بودن امین جناح های سیاسی باشد

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه یک دادستان باید بصیر و زمان شناس باشد، ابراز داشت: انتظاراتی از دادستان جدید داریم؛ اینکه روحیه جهادی داشته باشد اما افراطی نباشد، سیاسی باشد اما جناحی نه، به طوری که با مستقل بودن امین جناح های سیاسی باشد.

دادستان باید با مستقل بودن امین جناح های سیاسی باشد
به گزارش خبرگزاری موج

، حجت الاسلام محمد موحدی آزاد در آیین تکریم و معارفه دادستان همدان افزود: در شرایطی که معاندین، غافلین و جهالین همه علیه انتخابات نظام مقدس بسیج شدند، اما این ملت ایران با حضور حماسی خود پای صندوق های رای که حتی در برخی شهرها مشارکت بالای ۷۰ درصدی ثبت شد، نشان دادند که پای نظام ایستاده اند و یک دادستان باید با قوت تمام تحلیل درستی از این احوالات داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه یک دادستان باید بصیر و زمان شناس باشد، اظهار کرد: انتظاراتی از دادستان جدید داریم؛ اینکه روحیه جهادی داشته باشد اما افراطی نباشد، سیاسی باشد اما جناحی نه، به طوری که با مستقل بودن امین جناح های سیاسی باشد.

حجت الاسلام موحدی آزاد تصریح کرد: تفکر علم گرایی، اتقان و استحکام آرا، قانون مداری و برخورداری از نگاه اصلاحی و جاذبه بالا برای جلب اعتماد مردم نیز جز ویژگی های یک دادستان است.

وی تاکید کرد: نظارت بر زندان و ضابطین و همچنین توجه به اعطای ارفاقات قانونی برای اصلاح و کمک به زندانیان هم باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد، اما این ارفاقات برای مجرمان حرفه ای، سابقه دار خطرناک که امنیت مردم را به مخاطره می اندازند اعطا نخواهد شد.

حجت الاسلام موحدی آزاد گفت: هر انسانی دارای سه بعد عقلی، جسمی و معنوی است و هر بعد دارای استعدادهای بالقوه خاص خودش است که در شرایط ویژه، شکوفا و تربیت می شود.

وی اظهار کرد: عقل با علم، جسم با تغذیه درست، روزی حلال و ورزش و بعد معنوی با بهره مندی از آموزه های دینی و این سه بعد باید به موازات هم رشد کنند تا به موقع شکوفا شوند و چه بهتر از فرصت ماه مبارک رمضان برای بعد معنوی و جلای روحی بهره بگیریم.

دادستان کل کشور افزود: نظام‌جمهوری اسلامی بدون کودتا روی کار آمده و بی نظیر است و انقلاب ما انقلابی فرهنگی و با به صحنه آمدن مردم رقم خورده، بنابراین به محض پیروزی انقلاب، مسوولان نظام در ارتقای این سه بعد انسانی ذکر شده با جدیت وارد میدان شدند، چنانچه علاوه بر پیشرفت در ساخت و ساز مساجد و امکان عمومی و رفاهی، شاهد تربیت نیروی متخصص و برخورداری ایران اسلامی از نظر علوم مختلف روز دنیا هستیم.

حجت الاسلام موحدی آزاد عنوان کرد: ما باید از نیروی انسانی در این سه بعد حفاظت و صیانت کنیم و یکی از این موارد بحث قانون جوانی جمعیت است، که در این حوزه به دادستان های کل کشور ابلاغ شده تا در راستای حفاظت از نیروی انسانی از سقط جنین غیرشرعی که متاسفانه در برخی شهرها هرچند اندک اما به صورت سازمان یافته وجود دارد، جلوگیری و با متخلفان برخورد شود.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از جنبه های حفاظت از نیروی انسانی، جلوگیری از وقوع حادثه های تلخ چهارشنبه سوری و یا مسافرت های نوروزی با سالی بیش از ۲۰ هزار فوتی است، که در این مبحث هرچند عوامل مختلفی از جمله عدم مناسب بودن خودروها و وجود نقاط حادثه خیز در بروز تصادفات دخالت دارند، اما عامل اصلی بی احتیاطی خود راننده است که نیاز به آموزش و البته ورود جدی پلیس راه دارد.

دادستان کل کشور در ادامه درباره دادستان سابق استان همدان گفت: خانجانی نیرویی متدین، متعهد، مسوولیت شناس و مسوولت پذیر است، چنانچه به پاس همین خدمات شایسته در نزدیک به پنج سال فعالیت ایشان در سمت دادستانی همدان، پیشنهاد داده شد، تا در پایتخت از این نیروی قوی بهره مند شویم.

حجت الاسلام موحدی آزاد تصریح کرد: بدین ترتیب ابلاغ دادیار دیوان عالی کشور به او اعطا شده که هر کسی به این مرحله به سادگی نمی رسد و این سمت به دلیل تلاش های صادقانه و خالصانه ایشان در استان همدان است.

در این نشست از زحمات حسن خانجانی موقر قدردانی و عباس نجفی به عنوان دادستان همدان معرفی شد.

خانجانی موقر پس از تودیع برای ادامه خدمت به دادستانی کل تهران می رود.

عباس نجفی پیش از این معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه