English

وزیر بهداشت :

۲ هزار و ۶۶۴ پروژه بهداشتی در کشور به بهره‌برداری رسید

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا امروز دو هزار و ۶۶۴ پروژه بهداشتی به بهره‌برداری رسیده و یک هزار و ۸۰۰ پروژه بهداشتی دیگر نیز در ماه‌های آینده افتتاح خواهد شد.

۲ هزار و ۶۶۴ پروژه بهداشتی در کشور به بهره‌برداری رسید
به گزارش خبرگزاری موج

، بهرام عین اللهی امروز در مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای دولت سیزدهم که در مرکز نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: در دولت قبل یک هزار و 600 پروژه بهداشتی به بهره‌برداری رسید که این رقم تا در دولت سیزدهم تا به امروز به دو هزار و 664 مورد رسیده است.

وی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تا امروز، دو هزار و 664 پروژه بهداشتی به بهره برداری رسیده است و یک هزار و 800 پروژه بهداشتی دیگر نیز در ماه‌های آینده افتتاح خواهد شد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: بیشتر پروژه‌های بهداشتی در راستای توسعه عدالت محوری در مناطق کم برخوردار و روستایی کشور به بهره‌برداری رسیده است و از پروژه‌های افتتاح شده 70 درصد معادل 630 هزار متر مربع در مناطق محروم و کم برخوردار بوده و 30 درصد دیگر در سایر مناطق اجرا شده است.

عین اللهی تصریح کرد: 4 هزار و 300 بهورز و 6500 نیروی بهداشتی و کادر پزشکی در راستای سلامت خانواده در مناطق مختلف کشور جذب شده و 500 خودرو کمک دار و 5400 موتورسیکلت در مناطق سخت گذر و دورافتاده کشور توزیع شده است.

وی با اشاره به اجرای برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع گفت: در راستای اهداف دولت سیزدهم، برنامه سلامت خانواده در کشور اجرایی شده و تا کنون 195 شهرستان زیر پوشش این برنامه قرار گرفته است.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان این مطلب که پویش ملی سلامت از آبان تا پایان دیماه در سطح کشور اجرا شد افزود: در راستای این پویش  880 هزار بیمار مبتلا به فشار خون و 460 هزار بیمار مبتلا به دیابت شناسایی شدند و 10 میلیون فرد مشکوک به فشار خون و 3 میلیون فرد مشکوک به دیابت نیز در این برنامه شناسایی و مورد پیگیری قرار گرفتند.

عین اللهی با بیان این مطلب که در شروع دولت میزان تشکیل پرونده الکترونیک 10 درصد بود که در حال حاضر به بیش از 95 درصد رسیده خاطرنشان کرد: پس از شناسایی افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه ای از طریق پزشک خانواده و نظام ارجاع به سطوح بالاتر و پزشکان متخصص طرف قرار داد ارجاع داده می‌شوند و در صورت ارجاع بیماران از این طریق تا 95 درصد هزینه‌های درمانی توسط دولت پرداخت می‌شود ضمن اینکه برای هر فرد یک پرونده الکترونیک تشکیل می‌شود.

 

افزایش 8 میلیون و 600 هزار مورد واکسن کرونا در هفته 

وی بیان کرد: در ابتدای کار دولت روزانه 700نفر و در هفته حدود 5 هزار نفر جان خود را به علت ابتلا به کرونا از دست می‌دادند و این در حالی بود که میزان واکسنی که به کشور وارد شده بود تنها 18میلیون دوز بود که در راستای مهار و کنترل بیماری کرونا، سیل واردات واکسن به کشور آغاز شد و شش مرکز تولید واکسن نیز در کشور فعال شد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت:از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا پایان آذر ماه سال 1400 یک صد و 22 هزار نفر جان خود را به دلیل کرونا از دست دادند و این در حالی است که از آذر همان سال تا کنون 22 هزار نفر به دلیل این بیماری فوت کردند ضمن اینکه آمار واکسیناسیون از 70 هزار مورد  به یک میلیون و 600 هزار در روز و 8 میلیون و 600 هزار مورد در هفته رسید.

احداث 71 مرکز سطح دو تخصصی درمان ناباروری در کشور

عین اللهی بیان کرد: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم بیش از 12 میلیون نفر از 5 دهک نخست تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و به دهک‌های بعدی نیز سه ماه فرصت داده شددر صورت واجد شرایط بودن زیر پوشش بیمه قرار گیرند.

وی با اشاره به ایجاد 126 مرکز سطح سه خدمات تخصصی و 71 مرکز سطح دو تخصصی درمان ناباروری در کشور گفت: در طول این سال‌ها بیش از 8 هزار میلیارد تومان از طریق سازمان‌های بین‌المللی برای تامین وسایل جلوگیری از بارداری و تنظیم خانواده به کشورمان داده شد همچنین در راستای ایجاد قرار‌گاه  جوانی جمعیت، تمامی مادران باردار و کودکان زیر 5 سال زیر پوشش بیمه رایگان قرار گرفتند و خدمات مراکز درمان ناباروری نیز گسترش یافت.

 

افزودن 16 هزار تخت به مراکز بیمارستانی کشور 

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت:طی سال‌های 1397 الی 1400 تنها 134 پروژه درمانی تجهیز و توسعه یافت که این رقم در 2.5 سال اخیر به 494 پروژه رسیده است و تعداد پروژه‌های بیمارستانی افتتاح شده از 52 مورد به 106 مورد با مجموع 16 هزار تخت افزایش یافته است.

عین اللهی با بیان اینکه در ابتدای انقلاب به دلیل کمبود پزشکان متخصص ، پزشکان پاکستانی، بنگلادشی و هندی در کشور فعالیت داشتند و بسیاری از بیماران برای درمان به خارج از کشور اعزام می‌شدند افزود: این در حالی است که در سایه انقلاب اسلامی و پیشرفت‌ها و دستاوردهای حوزه پزشکی در حال حاضر کشورمان به یکی از کشورهای مبدا گردشگری سلامت تبدیل شده و در حال حاضر 277 بیمارستان کشور با دارا بودن مجوز ipd به گردشگران سلامت خدمات ارائه می‌دهند و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این حوزه از دانشگاه‌های موفق محسوب می‌شود.

وی با بیان این مطلب که شرکت‌های دانش بنیان 40 درصد از نیاز حوزه سلامت را تامین می‌کنند خاطرنشان کرد: 16 پارک علم و فناوری، 23 مرکز رشد و 11 مرکز نوآوری در سطح کشور فعالیت دارند و در حوزه تولیدات غذا و دارو بیش از 150 میلیون دلار صرفه جویی ارزی صورت گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه