English

رئیس اورژانس کشور:

۶۰ درصد ناوگان آمبولانسی کشور فرسوده است

رئیس اورژانس کشور گفت: ۵هزار و ۵۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور وجود دارد که از این تعداد ۳هزار دستگاه فرسوده و از رده خارج است.

۶۰ درصد ناوگان آمبولانسی کشور فرسوده است
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، جعفر میعادفر رئیس اورژانس کشور در نشست خبری فجر «سلامت» با گرامیداشت دهه فجر، اظهارداشت: انقلاب اسلامی سبب رشد  و نمود ایران شد  و در تمام کشور در حوزه سلامت  شاهد ارتقا هستیم.

وی گفت: در ابتدای انقلاب با جمعیت ۳۶میلیونی تنها ۲۰پایگاه اورژانس در کشور وجود داشت اما در حال حاضر با رشد دو برابری جمعیت بیش از ۳هزارو ۳۰۰ پایگاه در کشور وجود دارد.

رئیس اورژانس کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر اورژانس هوایی و دریایی در کشور تقویت شده است،  افزود: اکنون ۵۳ اورژانس هوایی در کشور وجود دارد که ۲ پایگاه ثابت و برای مسافت طولانی و مابقی بالگردی  هستند.

میعادفر در خصوص اقداماتی که در دولت سیزدهم در اورژانس انجام شد، بیان کرد: مهمترین اقدام الکترونیکی شدن سیستم اورژانس بود که در حال حاضر ۹۷ درصد پوشش الکترونیکی داده شده است و تا پایان سال  این میزان به ۱۰۰درصد می رسد.

وی در خصوص دیگر برنامه های انجام شده به یکپارچه سازی مراکز ارتباطی اشاره و خاطر نشان کرد: بالغ بر ۹۰۰ شهر در کشور وجود دارد که راه اندازی مرکز ارتباطی برای تمام این شهرها نیاز به پرسنل بسیاری دارد، اما در حال حاضر با انجام طرح یکپارچه سازی توان عملیات رشد ۲۰ درصدی داشته است.

رئیس اورژانس کشور، اظهار کرد: با فعال کردن سرویس لوکیشن، پیدا کردن آدرس افراد به سهولت انجام می شود، که در بخشی از کشور انجام شده و در دیگر نقاط نیز فعال خواهد شد.

میعادفر در خصوص راه اندازی پایگاه های جدید ، بیان کرد: ۳۱۴ پایگاه جدید راه اندازی شده و در دهه فجر امسال ۷۳ پایگاه جدید  دیگر به بهره برداری می رسد که ۲۱پایگاه شهری  و مابقی جاده ای هستند.

وی با عنوان اینکه در سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان پایگاه هوایی ثابت راه اندازی شد، افزود: تعداد زیادی از جزایر در این استان در شب از خدمات اورژانس محروم بودند که در حال حاضر با راه اندازی این پایگاه سبب ارائه خدمات در شب نیز شده است.

رئیس اورژانس کشور در ادامه گفت:  علاوه بر راه اندازی اورژانس هوایی ، آمبولانس دریایی برای جزیره بوموسی انجام شده که در دهه فجر آزمایشی به آب انداخته می شود.

میعادفر عنوان کرد: در این ایام ۱۰۰دستگاه آمبولانس  و ۲۰۰ موتورلانس خریداری گردیده و به شهر های بزرگ و پر ترافیک تزریق شده است.

وی عنوان کرد: در تلاش هستیم  به واسطه انجام خدمات بهتر در شهر های بزرگ و پر ترافیک ناوگان موتورلانس را افزایش دهیم.

رئیس اورژانس کشور با عنوان اینکه، ایران جز  ۱۰  کشور پر خطر جهان است، گفت: در تلاش  برای توسعه ناوگان اورژانس و ارائه خدمات بهتر هستیم.

میعادفر در خصوص خدمات آموزشی، عنوان کرد: در این راستا ۶۰۰ دوره در کشور انجام شده  و همچنین در حوزه دانشگاهی رشته فوریت های پزشکی در ۱۰۰نقطه کشور  جذب دانشجو داشته است.

وی در خصوص جذب دانشجویان خانم در رشته های فوریت های پزشکی، گفت: ۴۰۰دانشجو در این رشته جذب شدند که در بهمن ماه شاهد فارغ التحصیلی گروه اول این دانشجویان هستیم.

رئیس اورژانس کشور در خصوص ۲۴۷ و ۷۲۴، گفت: در این راستا گام های موثری برداشته شده و در حال حاضر خدمات به افراد با سکته مغزی و قلبی  با سرعت بیشتری ارائه می شود.

 

بیشتر بخوانید:

نشست خبری فجر «سلامت»

 

بیش از 3 هزار نفر از استخدامی های جدید وزارت بهداشت در اورژانس جذب می شوند

وی در خصوص جذب نیروهای جدید در اورژانس کشور، خاطرنشان کرد: ۳هزار و ۵۰۰ نفر از استخدامی های جدید وزارت بهداشت در اورژانس جذب می شوند.

میعادفر در خصوص راهپیمایی ۲۲بهمن گفت: همکاران ما در اورژانس سراسر کشور در مسیر های راهپیمایی آماده ارائه خدمات هستند.

رئیس اورژانس کشور  با بیان اینکه ۶۰ درصد از دستگاه های آمبولانس در سطح کشور فرسوده هستند، گفت: ۵هزار و ۵۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور وجود دارد که از این تعداد ۳هزار دستگاه فرسوده و از رده خارج است، برای خرید ۵۰۰ دستگاه قرارداد بسته شده که بخشی از این کمبودها جبران خواهد شد.

وی بیان کرد: در برنامه هفتم توسعه و بودجه سال آینده مقرر گردید بخشی از فروش خودرو های داخلی و وارداتی به خرید آمبولانس تخصیص یابد.

میعادفر در خصوص تغییر در لباس پرسنل اورژانس تهران، افزود: این تغییرات در حال حاضر بصورت پایلوت در تهران انجام شده و پس از اصلاحات  و رفع اشکالات احتمالی در سراسر کشور انجام می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه