English

۲ سامانه بارشی تا آخر هفته به کشور وارد می‌شوند

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود ۲ سامانه بارشی به کشور طی امروز و پنجشنبه از بارش برف در نیمه شمالی و بارش‌ شدید برف در ۴ استان خبر داد.

 ۲ سامانه بارشی تا آخر هفته به کشور وارد می‌شوند
به گزارش خبرگزاری موج

، بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز با گذر امواج تراز میانی جو در سواحل دریای خزر، شمال غرب،‌ مناطقی از غرب،‌ ارتفاعات زاگرس واقع در جنوب غرب، غرب اصفهان، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین و البرز و شمال خراسان رضوی ابرناکی، بارش برف و باران و وزش باد پیش‌بینی شده است. شدت بارش‌های امروز برای استان‌های مازندران، گیلان و شمال اردبیل است.

فردا چهارشنبه در غرب سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی، شمال غرب و غرب کشور افزایش ابر و بارش پراکنده باران و برف روی می‌دهد.

روز پنجشنبه با ورود سامانه بارشی جدید به غرب کشور کل نوار غربی و بعدازظهر در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز، تهران، غرب اصفهان،‌ فارس، بوشهر، کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان بارش برف، باران و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. در نیمه شمالی کشور با‌رش‌ها به‌صورت برف است و در مناطق جنوب و جنوب شرق بارش باران،‌ رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می شود.

روز جمعه گستره فعالیت سامانه بارشی کل کشور است و در مرکز کشور شامل اصفهان،‌ یزد و نیمه شمالی کرمان بارش‌ها پراکنده و خفیف است. در جنوب کرمان، مرکز هرمزگان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید انتظار می‌رود. در مناطقی از کرمانشاه،‌ لرستان، شمال شرق خوزستان و چهارمحال و بختیاری بارش برف شدید است.

شنبه هفته آینده سامانه بارشی در نوار شرقی فعال بوده و بعدازظهر از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.

گفتنی است که روزهای پنجشنبه و جمعه کاهش دما در نیمه غربی و نوار شمالی کشور روی می‌دهد و در شرق و جنوب شرق طی روزهای شنبه و یکشنبه آینده کاهش دما انتظار می‌رود. همچنین امروز و جمعه دریای خزر، روز جمعه و شنبه آینده خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهند بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه